مرجع خبری پرسپولیس : مجلس شوراي اسلامي امروز پس از بررسي صلاحيت عباسي وزير پيشنهادي وزارت ورزش و امور جوانان، در نهايت با 165 راي موافق، 61 راي مخالف و 19 راي ممتنع به وزارت وي راي مثبت داد و بدين ترتيب اولين وزير وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد.

 

در اين جلسه ضمن دفاع احمدي‌نژاد از وزير پيشنهاديش، كامران، صمد فدايي و قسيم عثماني به عنوان مخالف و حسيني صدر، محمد ياري، بهروز جعفري و اسدالله عباسي به عنوان موافق سخن گفتند.

وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان:

وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به صحبت‌هاي موافقان و مخالفان خود در صحن مجلس گفت: از حدود 100 نماينده‌اي كه براي موافقت با اين‌جانب اسم نوشته بودند از جمله آقايان حداد، كوهكن و ناطق تشكر مي‌كنم و البته من چون در جمع شما بودم با نمك مخالفت مجلس هم آشنا هستم.

 

محمد عباسي، در دفاع از خود با تاكيد بر اهميت جايگاه علم و معرفت در بين جوانان و به‌ويژه دانشجويان گفت: دانشجويان ما علاقه‌مندند كه جايگاه علم و معرفت با احترام مورد عنايت قرار گيرد.

 

وي افزود: در بين صحبت‌هاي مخالفان، بحث‌هايي در مورد آثار ترجمه‌اي و تاليفات اينجانب مطرح شد. من تاليفات متعددي داشته‌ام و معتقدم تاليف كاري اساسي است ولي شايد ترجمه را هركس كه زبان بلد باشد بتواند انجام دهد. مجلس و دولت ما انديشمنداني دارد كه مي‌توانند در جايگاه علم، سكوي رفيعي داشته باشند.

 

وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آقاي دكتر توكلي نكاتي را مطرح كردند و مدارك و دست‌خط‌هاي من را خواستند و بر همين اساس مواردي را نوشتم كه ذكر كنم. نكاتي را هم آقاي عثماني مطرح كردند كه همكاران من برخي از اين نكات را جسارت در حق خود تلقي كردند و مخصوصا چند نكته‌اي كه درباره‌ي ورزشكاران مطرح شد و بحث مجموعه‌ي جهاني ورزش اتهام بسيار بزرگي بود. همواره در دنيا به كساني كه سكوهاي ورزشي و سمت‌هاي بالاي ورزشي را در اختيار دارند احترام مي‌گذارند ولي متاسفانه اين‌جا تنها فردي را كه مسووليت جهاني دارد زير سوال مي‌برند.

 

عباسي اضافه كرد: به حرمت ماه رمضان و عزت نمايندگان مجلس، دلگير نيستم و اگر به ديگران هم جسارت شد من خواهش مي‌كنم كه دلگير نباشند. مخصوصا در مورد برخي از دوستان اين تلقي شد كه امكاناتي را برده‌اند و اين نكته خيلي بد بود؛ چرا كه مجلس ما محترم‌تر و نمايندگانش پاك‌تر از اين هستند كه اين عبارت در آن گفته شود.

 

وي در ادامه با بيان اين‌كه نگاه ولايي دولت و همكاران ما جزو افتخارات ماست، تاكيد كرد: ما حتي يك لحظه از راه ولايت كوتاه نخواهيم آمد و به هيچ انحرافي و هيچ بخشي از كشور اجازه نمي‌دهيم كه ارزش‌هاي متعالي ولايي اين نظام را كه سربازان ارشد آن در دولت و ارگان‌هاي متعدد تا كنون درخشيده‌اند، زير سوال ببرند و خداي نكرده مشكلي از اين جهت به وجود بيايد.

 

وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان هم‌چنين با اشاره به برنامه‌هاي ارايه شده براي اين وزارتخانه خطاب به نمايندگان گفت: كارشناسي ارزشمند شما موجب شد تا ساختار وزارت ورزش و جوانان در مجموعه‌ي دولت بتواند خدماتي را براي اين قشر و همه‌ي اقشار داشته باشد و قطعا به دوش كشيدن اين بار سنگين جز با استعانت از خدا و همكاري مردم، دولت و مجلس ممكن نيست و به همين جهت تعامل با شما نمايندگان را بيش از پيش در دستور كار قرار داده‌ام.

 

عباسي افزود: برنامه‌ي تدوين شده با كار كارشناسي جامع و برگرفته از مستنداتي مانند قانون اساسي، سند چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور، برنامه‌ي پنج ساله‌ي پنجم، مصوبات مجلس و منشور تربيتي نسل جوان و نيز اصول ارزشي ورزش كه مورد تاييد و توجه مقام معظم رهبري قرار گرفته، تدوين شده است. در اين برنامه به مسائل اساسي جوانان، نيازهاي آنها و مسائلي كه دشمن در قالب آنها جوانان ما را هدف قرار داده است توجه كرده‌ايم و در كنار آنها شور، هيجان و جاذبه‌ي ارزشمند ورزش نيز به عنوان يك نكته‌ي اساسي مورد تاكيد و برنامه‌ريزي قرار گرفته است.

 

وي با بيان اين‌كه در اين راستا بازخواني فرمايشات امام(ره) و تاكيدات مقام معظم رهبري در رابطه با جوانان و ورزش مورد توجه جدي قرار گرفته است، تصريح كرد: بدون شك جوانان مهم‌ترين و تاثيرگذارترين سرمايه‌هاي انساني كشور هستند. شور، نشاط، آرمان‌خواهي و تحول‌طلبي از جمله ويژگي‌هاي بارز اين نسل است كه اگر در مسيري شايسته قرار گيرد مي‌توانند رويش هزاران مزرعه‌ي فكر و فرهيختگي را سبب شوند. جوانان در همه جاي دنيا ارزشمندند و پرسش اساسي ما در برنامه‌ريزي‌هايمان اين بوده است كه آيا به همه‌ي چالش‌ها، نيازها و دغدغه‌هاي خانواده‌ها در رابطه با جوانان پاسخ داده شده است يا خير؟

 

وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش در مساله‌ي سلامت بسيار مهم است و عبوديت ما به آن حدي بيشتر ختم مي‌شود كه بتوانيم سالم باشيم و عبادت كنيم. ورزش مي‌تواند در اقتصاد، سلامت و فرهنگ نقش بسزايي داشته باشد.

 

عباسي در دفاع از خود افزود: خاصيت بازدارندگي ورزش و به ويژه ورزش همگاني بايد تمام آحاد جامعه را در بر بگيرد و همچنين در كنار آن به ورزش قهرماني نيز توجه خاصي شود.

 

وي تصريح كرد: فرصت‌ها و امكاناتي كه در نقاط مرزي و منطق محروم وجود دارد بايد بيش از پيش مورد توجه واقع شود زيرا چهره‌هاي ارزشمند ورزشي از اين مناطق هستند كه بايد در جهت به ثمر رساندن استعدادهايشان تلاش شود.

 

عباسي خاطر نشان كرد: در حال حاضر بيش از دو هزار و 400 پروژه تعريف شده كه با پيگيري‌ها، اجرايي و به ثمر رسيده است و همچنين 21 دهكده ورزشي در اين راستا طراحي شده است.

 

وزير پيشنهادي ورزش و جوانان با اشاره به دغدغه ورزشكاران در مسابقات المپيك و … گفت: اميدواريم با بهره‌گيري از تخصص كارشناسان بتوانيم در اين مسير گام برداشته و به همان طريقي كه صحيح است، حمايت شود و گفته‌هاي نمايندگان نيز نشان از تائيد اين موضوع دارد.

 

وي گفت: مساله معنويت و ارتقاي هويت ديني جوانان و برنامه‌ريزي و تدابير لازم در امور مربوطه از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

عباسي در پايان اظهار كرد: علاوه بر هم‌افزايي تمام دستگاه‌ها، به دنبال اين هستيم كه بگوييم اگرچه آمريكا اجازه نداد در جلسه‌ي جوانان جهاني شركت كنيم اما بايد بداند به اتكاي اين ملت و قهرمانان در اين عرصه نيز موفق خواهيم شد.

 

به گزارش ايسنا،‌ نمايندگان مجلس حدود يك ماه گذشته نيز صلاحيت حميد سجادي را براي تصدي وزارت ورزش و امور جوانان تاييد نكردند اما امروز با بررسي صلاحيت عباسي، به او براي تصدي اين وزارت‌خانه راي مثبت دادند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)