پرسپولیس نیوز : وزیر وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حل مشکل عدم حضور بازیکان در امارات از هیچ کمکی چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

محمد عباسی در مورد دیدار نمادین منتخب 98 و تیم ملی فوتبال ایران گفت: به اقتدار و توانایی جوانان ایران می‌بالیم و احساس وظیفه می‌کردیم که با وجود تمامی تلاش‌هایی که انجام گرفته امروز نیز از این جوانان غیور تجلیل کنیم. مراسم بسیار زیبا و غرور‌آفرینی بود و باید به جوانان‌مان افتخار کنیم.

وی در مورد وضعیت حضور جواد نکونام و محمدرضا خلعتبری در لیگ امارات و اینکه وزارت ورزش اعلام کرده به حل این موضوع کمک می‌کند، اظهار داشت: این مشکل باید برطرف شود.وزارت ورزش هر کمکی که از دستش بر بیاید انجام می‌دهد و در این راه کوتاهی نمی‌کند.

 

وزیر ورزش در مورد اینکه آیا بودجه‌ای برای این مسئله در نظر می‌گیرند، عنوان کرد: همان طور که گفتم برای حل این مسئله از هیچ کمکی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

 

محمد عباسی پس از جلسه تقدیر و تشکر از ملی‌پوشان فوتبال و فوتسال در خصوص حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های اماراتی و اینکه گفته می‌شود برای بازگرداندن خلعتبری باید به عجمان مبلغ 5 میلیارد تومان پرداخت شود، عنوان کرد: شما مطبوعاتی‌ها بیشتر از من با این معادلات آشنا هستید. بازیکنان یک بخش فردی دارند و هیچ وقت فدراسیون و دولت نمی‌تواند مانع حضور این افراد در جای دیگر بشود. همه بازیکنان و اعضای محترم تیم‌ها برای پیوستن به تیمی و اینکه در جای دیگری بازی کنند می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند و فدراسیون فوتبال عمدتاً با رفتن آنها ممانعت نمی‌کند.

 

وی افزود: عمدتا کسانی که قرارداد می‌بندند به عنوان فدراسیون یا دولت این کار را انجام نمی‌‌دهند و کارشان فردی است. این اتفاقات افتاده و بازیکنان ما آمادگی بازی در این بستر را ندارند و از طرفی تعهد هم دارند. با این وجود به کفاشیان گفتم بخش حقوقی فدراسیون این ماجرا را دنبال کند و اگر کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم حتما آن را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد:‌حضور بازیکن در لیگ جنبه شخصی دارد و به خود بازیکن ربط دارد، حالا می‌خواهد علی‌ باشد، احمد باشد و یا حسن. فدراسیون و دولت در این زمینه دخالتی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد:‌ ما چنین اقداماتی را مذموم می‌دانیم و اینکه بازیکنان بخواهند به لیگی بروند بستگی به خودشان دارد. حالا برخی بازیکنان هم نسبت به تیم‌هایی تعهد دارند من با کفاشیان صحبت کردم و اعلام کردم که مدیر بازیکنان بیایند و با مسئولان حقوقی صحبت کنیم. ما هر کاری که بتوانیم انجام دهیم در این زمینه خواهیم کرد.

عباسی درباره برگزاری این مراسم اظهار داشت: تجلیل از همه قهرمانان فوتبال و فوتسال انجام شد و تلاش وزارت در این زمینه نیز وجود داشت، من زمانی که پیشکسوتان را می‌دیدم از حضورشان در این جلسه بسیار خوشحال بودم. بضاعت ما این بود که مراسم با این نحو را برگزار کنیم. به نظرم از همه جهت مراسم خوب بود و شما رسانه‌‌ای‌ها باید از افراد و پیشکسوتانی که به احترام مردم در این مراسم حاضر شدند، تجلیل و قدردانی کنید.

وی در خصوص عدم حضور بازیکنانی چون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری خاطرنشان کرد:‌ این را شما باید از خود افراد بپرسید، برای همین است که من می‌گویم از افرادی که در این مراسم حاضر شدند تجلیل کنید، تا دفعات بعد بازیکنان در چنین مراسمی حاضر شوند، البته اینکه بخواهیم در یک زمان مشخص تمام بازیکنان را هماهنگ کنیم کار سختی است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا پاداشی هم به این تیم‌ها تعلق گرفته است، گفت: ما در سال برای تیم‌های مختلف در سطح رقابت‌های آسیایی و جهانی مراسم تقدیر انجام می‌دهیم و این مراسم به صورت سمبلیک بود، این مراسم پاداش معنوی داشت و برای خود و خانواده‌هایشان سفر مکه در نظر گرفته‌ایم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)