مرجع خبری پرسپولیس : اين بار تصميم گرفتيم كمى بى پرده با عباس انصارى فرد مديرعامل پرسپوليس همكلام شويم. انصارى فرد هم ترجيح داد هيچ سؤالى را بى پاسخ نگذارد. آنچه مى خوانيد حرف هاى تازه مديرعامل پرسپوليس در مورد بلاتكليفى اش در امر مديريت و اوضاع و احوال باشگاهش است. با ما همراه باشيد:
براى هواداران پرسپوليس بگوييد آيا واقعاً اوضاع تيم خوب است؟
واقعيت اين است كه به خاطر بلاتكليفى در كار، شرايط اصلاً خوب نيست. پرسپوليس واقعاً سردرگم است. بالاخره بايد تكليف ما و تيم روشن شود. يا بيايند و برنامه هاى ما و بحث اسپانسر را تأييد كنند تا بتوانيم بر اساس آن بودجه پرسپوليس را مشخص كنيم و يا بيايند و به ما كمك مالى كنند تا بتوانيم كارهاى معمولى باشگاه را به جلو ببريم.


شما كه گفته بوديد قادر به درآمدزايى هستيد. چرا امروز از بلاتكليفى صحبت مى كنيد؟
براى درآمدزايى چكار بايد مى كردم كه نكردم؟ درآمدزايى اين است كه بتوانى اسپانسر بياورى. خب من هم اسپانسر براى تيم گرفتم. رفتم سراغ موضوع بليت فروشى و موضوع را با جديت پيگيرى كردم. خيلى كارهاى ديگر هم انجام دادم كه به درآمدزايى باشگاه كمك مى كرد اما وقتى پشتيبانى براى انجام اين كارها نداريم چه بايد بكنيم؟ ما اعلام كرديم كليه هزينه هاى تيم را با بحث اسپانسر و شركت هرلدينگ تأمين مى كنيم اما وقتى كارهايمان تأييد نمى شود چه كارى از دستمان برمى آيد؟


اعتمادى كه بايد به اسپانسر شما وجود داشته باشد عملاً وجود ندارد. خيلى ها مى گويند اسپانسر نمى تواند به پرسپوليس كمك كند چون چيزى در چنته ندارد.
آيا بايد قصاص قبل از جنايت بكنيم؟ شما اول بيا قرارداد را تأييد كن بعد اگر طرف نتوانست مطابق قراردادش عمل كند آن وقت در موردش قضاوت كن. من تمام ضمانت هاى لازم را از اسپانسر گرفتم تا
فردا روز نتواند براى پرسپوليس مشكلى ايجاد كند اما هنوز نتوانسته ايم سازمان را به تأييد اين قرارداد ترغيب كنيم.


گفته مى شود اسپانسر از افرادى كه صحبت از حضورشان در مديريت پرسپوليس در روزهاى آينده است پيشنهاد همكارى دريافت كرده است. شما اين موضوع را تأييد مى كنيد؟
اين موضوع را بايد از خود اسپانسر سؤال كنيد. او بهتر مى تواند در اين مورد جواب بدهد. البته من هم چيزهايى در اين مورد شنيده ام اما خودش بايد موضوع را تأييد يا تكذيب كند. ما مشكلى با اسپانسر نداريم. مشكل اين است كه قرارداد اسپانسر با پرسپوليس از سوى سازمان تأييد نمى شود. اگر تأييد شود كارها را روى روال انجام مى دهيم و مشكلى هم پيش نمى آيد.
ظاهراً از معدود مديرانى هستيد كه به فرداى كارى خود اميدى نداريد. اين مسأله را از روز اول داشتيد.

متأسفانه همين طور است. ما بسيارى از پروژه ها و طرح هايمان را به خاطر همين بى ثباتى از دست داديم. اسپانسر حاضر نيست با مديرى وارد مذاكره شود كه هر روز شايعه بركنارى اش به گوش مى رسد. ما بسيارى از طرح هاى درآمدزا را در اختيار داريم اما به سختى توانسته ايم يكى، دو مورد آن را به يك جاهايى برسانيم. اسپانسر كه منتظر تأييد سازمان است و بحث بيمارستان كه واقعاًَ برايمان درآمدزاست. بيمارستان علاوه بر اينكه قرار است كارهاى پزشكى اعضاى تيم، پيشكسوتان و هواداران را انجام دهد به واسطه سهامى كه در اختيار پرسپوليس موجود است برايمان درآمدزايى مى كند.
البته اين بى ثباتى فقط مختص من مديرعامل نيست. هيأت مديره هم چنين مشكلى دارد و همه منتظرند ببينند چه تغييراتى در آن ايجاد مى شود
.
مى گويند انصارى فرد همه كارها را مى خواهد تنهايى انجام دهد و با اعضاى هيأت مديره تعامل ندارد. خودتان بگوييد آيا چنين است؟
نه، من از اين اخلاق ها ندارم. با همه تعامل دارم و دوست دارم كارهايم به درستى انجام شود.
اما ظاهراً اختلاف هايى از ابتدا ميان شما و هيأت مديره وجود داشته است؟
از اول كه چنين نبوده. مشكل اينجاست كه شيطنت هايى صورت گرفت و عده اى اختلافاتى را ايجاد كردند. سر همين مسأله كارها خوب و منظم پيش نرفت. مگر من بدم مى آمد با كمك همه اعضا برنامه ها را به خوبى پيش مى برديم و تيم را در يك وضعيت مناسب قرار مى داديم.
آيا فكر مى كرديد در خلال برنامه هايتان تحولات سازمان اين طور كارهايتان را مختل كند؟
متأسفانه شرايط دست به دست هم داد تا اين وضعيت به وجود بيايد. به خدا باور نمى كنم در زمان نقل و انتقالات با دستان خالى مجبور به يارگيرى شديم. مجبور شديم هزينه ها را كم كنيم و بهترين تيم را هم ببنديم. آن هم در شرايطى كه اصلاً نمى توانستيم با تيم هاى صنعتى كه به نوعى دولتى هستند رقابت كنيم. با اين وجود كار را به انتها رسانديم. حال اگر شرايط مثبت بود، دستانمان خالى نبود و همكارى ها صميمانه صورت مى گرفت آيا بهتر از اين عمل نمى كرديم؟ آقاى على آبادى زحمت خودش را براى پرسپوليس كشيد اما فكر مى كنم مى توانستيم شرايط بهترى را براى پرسپوليس رقم بزنيم.
شما تيمى ساختيد كه جوان بود. اين جوانى خيلى ها را نگران كرده بود اما از طرفى احتمال ورود تيم جوان به حاشيه ها را كم مى دانستند. چه شد كه اين تيم اين طور وارد حاشيه شد؟
دليلش را شيطنت هاى خارجى و بعضاً داخلى تيم مى دانم. البته به نظر من تيم هنوز وارد حاشيه نشده و مى توان مشكل را هرچه سريعتر حل كرد. اگر وضعيت مالى تيم روشن شده و اجازه بدهند از امكانات فراهم آورده شده نهايت استفاده را كرد تيم اصلاً وارد حاشيه نخواهد شد.
مى گويند حاشيه اى تيم رادربر نگرفته اما در دوبى اين خبر سريع پيچيد كه قائم مقام مستعفى شما پول جايزه تيم دوم تورنمنت را گرفته و بدون اينكه به بازيكنان پرداخت شود به ايران آمده.
اجازه بدهيد ۲ نكته را برايتان روشن و مشخص كنم. اگر يك باشگاه قراردادى امضا مى كند آن قرارداد و مفادش مربوط به باشگاه است. بازيكن نبايد فكرش را درگير مسائلى كند كه اصولاً ارتباطى با شرح وظايفش ندارد. مديريت قراردادى را مى بندد و آن را وارد سيستم باشگاه مى كند. بازيكن هم بايد تابع قراردادش با باشگاه باشد. بعد هم اينكه اصلاً اين مسأله درست نبوده. آقاى منتظر موعود قبل از رفتن تيم به امارات آنجا بود و زود هم برگشت. چطور ممكن است پولى را از باشگاه النصر گرفته كه هنوز چهره تيم اول و دومش مشخص نشده است؟ بعد هم قرارداد ما با النصر بحث مالى نبوده است. رقم قراردادى كه نصيب ما شد حتى به اندازه پاداش كل بازيكنان تيم هم نبوده است. ما شرايط را فراهم كرديم تا تيم با هزينه النصر در اين تورنمنت شركت كند تا سرمربى تيم فرصتى داشته باشد تيمش را در بازى هاى دوستانه بسنجد و نفراتش را بهتر بشناسد. بعد هم قرار شد در نيم فصل باز هم يك اردو با هزينه النصر در امارات داشته باشيم.
پولى كه قرار بود النصر به شما بدهد را پرداخت كرده؟
هنوز نه. همه جاى دنيا وقتى تورنمنتى برگزار مى شود ترتيب دهنده مسابقات براى انجام شدن بهتر كارش اسپانسر مى گيرد. اسپانسر هم كه بلافاصله پول نمى دهد. گرفتن اين پول زمان مى برد اما قطعاً پول ما هم پرداخت خواهد شد.
چرا قائم مقام شما استعفا داده است؟
اين استعفا براى قبل از اين قضايا بود. مى گفت مشكلات و كارهاى شخصى دارد اما او هم از بى سامانى موجود در باشگاه ناراحت بود. خب درصد تحمل آدم ها با هم فرق مى كند. شايد من پوست كلفت تر بودم اما او نبود. مى گفت چرا بايد اينقدر بلاتكليف باشيم.
مى گويند اطرافيان انصارى فرد آدم هاى قوى اى نيستند كه به او در مواقع لزوم كمك كنند. مى گويند انصارى فرد مى خواهد همه كارها را به تنهايى انجام دهد.
اجازه بدهيد ۲ نكته را در موردتنهايى كار كردنم بگويم. نكته اول اينكه اعتقاد دارم يك مدير بايد در ريزترين كارهاى باشگاه وارد شود تا از همه چيز آگاهى داشته باشد. دوم اينكه ما از روز اول يك ساختار ادارى براى پرسپوليس تشكيل داديم كه با آمدن اسپانسر اين ساختار عملاً بايد اعمال مى شد. يعنى افراد بيشترى به مجموعه اضافه مى شدند اما هرگز موضوع اسپانسر به قطعيت نرسيد و كارها نيمه تمام ماند. من الان بايد تمام توانم را به كار بگيرم تا مشكل حمايتى را در تيم حل كنم تا انشاءالله بتوانيم آن ساختار و چارت ادارى موردنظر را در مجموعه پياده كنيم اما در مورد اينكه من آدم هاى ضعيفى را در كنارم آوردم ممكن است بگوييد منظورتان كيست.
مثلاً يك توليدى پوشاك در زمان نقل و انتقالات. اين موضوع خيلى سر و صدا كرد.
با من فقط آقاى منتظر موعود به باشگاه آمد. توليدى باشگاه اصلاً جزو باشگاه نبود و هرگز حقوقى از باشگاه نگرفت. او در حاشيه باشگاه و در روزهايى كه مشكلات زيادى داشتيم به من كمك مى كرد. من هرگز سعى نكردم آدم هايى را اطرافم خودم جمع كنم كه برايم دردسرساز شوند.
باز هم مى گويم ما هنوز چارت اصلى سازمانى را تشكيل نداده ايم حتى بازيكن و كارمند ما هنوز شرح وظايف خود را به درستى نمى داند. تا زمانى كه پشتيبانى مالى چه از سوى اسپانسر و چه از سوى سازمان انجام نشود، نمى توانيم ضوابط مدنظر را به اجرا دربياوريم. ما واقعاً مى خواستيم يك باشگاه حرفه اى ايجاد كنيم، درست بر اساس آنچه كه لياقت باشگاه پرسپوليس است. متأسفانه ما در فيفا يك سابقه مثبت نداريم. هرچه هست منفى است. فقط از پرسپوليس پرونده شكايت و محكوميت در فيفا وجود دارد. حالا تازه داريم در مورد يك پرونده مثل آلفا، درست و در حد شأن باشگاه پرسپوليس عمل مى كنيم. ما با اين همه هوادار چيزى براى ارائه كردن به فيفا و AFC نداريم. آنها هوادارانمان را فقط در ورزشگاه مى بينند در صورتى كه هواداران پرسپوليس ۶۰ ۷۰، يا ۱۰۰ هزار نفر نبوده و خيلى بيشتر از اين ارقام هستند. متأسفانه تا امروز در مورد اين مسأله درست عمل نكرديم اما امروز با اجراى طرحى جديد سعى داريم هوادارانمان را شناسايى كنيم و اجازه ندهيم اطلاع رسانى غلط در مورد آنها صورت بگيرد. متأسفانه همواره اين اطلاع رسانى نادرست باعث ايجاد نگرانى در هوادارانمان شده است. خب اگر بتوانيم يك شرايط رسانه اى خوبى براى هوادارانمان ايجاد كنيم هوادار هم به ما اطمينان مى كند. فيفا و AFC هم مى توانند بفهمند كه با چه تيم و چه ساختارى روبرو هستند. تيم هم از تأثيرات اطلاع رسانى خوب بى نصيب نمى ماند. شما ببينيد هواداران ما قبل از نقل و انتقالات در مورد تيمشان چطور فكر مى كردند و بعد از نقل و انتقالات نظر آنها چقدر فرق كرده است. آنها به همين ۲ بازيكن برزيلى به چشم ديكارموى ديگرى نگاه مى كردند و حالا آن شرايط نيست. اگر اطلاع رسانى از ابتدا مثبت بود اصلاً كار به اينجا نمى كشيد
.
ظاهراً پرسپوليس در آستانه بحرانى ديگر قرار دارد. در دوبى خبرى پيچيد مبنى بر اينكه كه پرسپوليسى ها قصد تمرين كردن ندارند.
متأسفانه شيطنت ها اصلاً تمامى ندارد. وقتى مى بينند تيم روى نوار برد و پيروزى است مى آيند درون تيم و مربى و بازيكن را با مديريت درگير مى كنند. آن وقت از دوبى خبر مى رسد كه مى آيند و به كاپيتان مى گويند اگر بازى را نمى برديد انصارى فرد عوض مى شد. ظاهراً براى آنها پرسپوليس اصلاً مهم نيست و رسيدن به اهداف ديگر اهميت بيشترى دارد. به اعتقاد من تمرين نكردن يك بحث اشتباه است. تيم بايد هميشه آماده باشد و نبايد از اين مسأله دور بماند. مديريت و بازيكن هم بايد با هم حرف بزنند و مشكلات خود را با صحبت كردن حل كنند. حال آمد و آنها تمرين نكردند و در نهايت ما پول آنها را داديم آن وقت تيم شكست بخورد مسئوليت شكست با كيست؟ آيا بازيكن مى تواند از زير بار مسئوليت آن فرار كند؟
راست است سفير كرواسى شما را متهم به دخالت در كار سرمربى تيم كرده است؟
اين هم از آن حرف هاست. آخر سفير كرواسى چكار به مسائل داخلى پرسپوليس دارد؟ مگر مديران قبلى پرسپوليس در زمان لزوم در كار سرمربى خود دخالت نمى كردند تا تيم دچار مشكل نشود؟ خدا را شكر ما به سرمربى تيم آزادى عمل داده ايم و فقط در مواقع لزوم با او در مورد اشكالات صحبت مى كنيم. باور كنيد اين شيطنت ها هرگز تمامى ندارد.
حالا براى تأمين پول كارى كرده ايد؟
مطمئن باشيد بيكار ننشسته ايم وسخت پيگير حل مشكل هستيم. صندوق پرسپوليس پول دارد. فقط سازمان بايد برداشت از آن را تأييد كند. متأسفانه جدايى آقاى على آبادى و روى كار نيامدن آقاى سعيدلو زمان را به ضرر پرسپوليس كرده است.
و صحبت آخر.
اين بار ما به سازمان نمى گوييم كه پول بدهيد. فقط از آنها تأييد قرارداد و اسپانسر پرسپوليس را مى خواهيم. به خدا با اين وضعيت هيچ اسپانسرى حاضر به همكارى با ما نيست. فقط از سازمان مى خواهم باز هم به فكر اين تيم مردمى باشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)