پرسپولیس نیوز : عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: اینکه چه کسی با سیدجلال حسینی مذاکره کرده را من نمی‌دانم اما شاید نظر به این بوده تا تعاملی در این باره انجام شود.

حسین عبدی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس، اظهارات منتسب به برانکو و نرفتن کریم باقری به ترکیه صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم.

 

امروز صحبت‌هایی از قول برانکو منتشر شده که در صورت صحت آن قطعا باید شاهد مسائل مختلف و عجیبی باشیم.

ما این مسئله را پیگیری کردیم و حتی از طریق مسئول روابط عمومی باشگاه که در ترکیه حضور دارد، این موضوع پیگیری شد اما همه کسانی که برانکو را می‌شناسند می‌دانند که این ادبیات از این مربی به دور است اما به هر حال اشتباه آن شخصی که در آن روزنامه این مطلب را نوشته‌، این است که زمان و مکان را رعایت نکرده است و این بزرگترین اشتباه این فرد بود. در جریان اتفاقی که نوشته شده روز شنبه مراسم ختم دایی من بود و من به همین دلیل آن روز به باشگاه نیامدم و فقط به خاطر اینکه یکسری مدارک دستم بود حدود 15 دقیقه به باشگاه آمدم و مدارک را دادم و رفتم. حضور من در باشگاه در اواخر جلسه هیأت مدیره بود و من در جریان صحبت‌های مطرح شده  نیستم. به هر حال هر کسی که چنین مطالبی را می‌نویسد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد چرا که من فکر می‌کنم رسالت خبرنگاری این است که تا منبع خبری مشخص نباشد نباید چیزی نوشت و این طور جو را متلاطم کرد. البته شخصیت من مشخص است و هر کسی در جایگاه خودش مسئولیت دارد و نقش اجتماعی من در باشگاه فرق کرده است.

 البته صحبت‌هایی که علیه برانکو مطرح شده که به نوعی به زیر سؤال بردن مردم تهران هم بود!

کاملا این حرف را قبول دارم چرا که حرفی که از قول برانکو گفته شده توهین به مردم شهر تهران است و این مسئله‌ای است که در رسالت نوشتاری باید رعایت شود. اگر هم کسی می‌خواهد جو را به هم بریزد نباید به مردم پاک و شریف یک شهر توهین کند. اینکه نوشته شده 10 میلیون نفر از مردم فلان شهر دلال هستند این یک توهین به مردم پاک این شهر است که واقعا جای تاسف دارد. من از همین طریق اعلام می‌کنم چنین صحبتی صحت ندارد. هر چند که برانکو نسبت به عملکرد خودش کاملا مطلع است و می‌داند چه صحبتی کند و چه صحبتی نکند و تا الان هم بر روی لیست درخواستی او بازیکن جذب شده و او می‌تواند در این باره با طاهری به عنوان سرپرست باشگاه بحث داشته باشد. باز هم می‌گویم که نوشتن چنین مطالبی قطعا تبعات دارد و نباید هیچ گاه و به هیچ دلیلی توهین به فرد یا افرادی شود.

 در این باره با خود برانکو صحبت شده که این نقل قول را تائید یا تکذیب کند؟

مطمئنا صحبت‌هایی شده اما به هر حال هر کسی باید پاسخگوی صحبت‌های خودش شود و خود برانکو باید صحبت کند که تا الان هم انجام شده است.

 بازیکنانی که جذب پرسپولیس شده‌اند مطابق لیستی بوده که برانکو به باشگاه داده؟

به هرحال در یک لیست ممکن است بازیکنی از نظر پزشکی یا قراردادی یا هر موضوع دیگر نتواند جذب یک تیم دیگر شود و به هر حال ما باید به ابن قضیه منصفانه نگاه کنیم شاید اگر محمد نوری در دقیقه 90 از پرسپولیس نمی‌رفت تنها سالی بود که تمام لیست مورد نظر مربی جذب شده بود و برای همین می‌گویم با توجه به اینکه کادر مدیریتی کار را دیر شروع کرده اما عملکرد خوبی داشته است.

 محسن مسلمان که به تازگی به پرسپولیس پیوسته آیا در لیست برانکو بوده یا اینکه این بازیکن توسط باشگاه به این مربی تحمیل شده؟

باید بگویم نگارنده آن مطلب در روزنامه به این مسئله دقت نکرده که من به دلیل فوت دایی‌ام چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه و حتی دیروز درگیر مراسم ختم بودم و در این دوره زمانی در باشگاه حضور نداشتم اما باید بگویم که دقیقا نمی‌دانم که مسلمان با چه شرایطی به پرسپولیس آمده اما اطمینان می‌دهم که جذب این بازیکن با نظر سرمربی تیم است.

 گفته می‌شود زانوی مسلمان مصدوم است. آیا شما در این باره چیزی شنیده‌اید؟

باید بگویم هر بازیکنی با طریق پزشکی می‌تواند با یک تیم قرارداد ببندد یا نبندد و باید بگویم چه این بازیکن و چه هر بازیکن دیگری اگر تائیدیه پزشکی نداشته باشد نمی‌تواند قرارداد ببندند و این استانداردهایی است که خوشبختانه این روزها در فوتبال ما رعایت می‌شود.

 یعنی اگر این بازیکن تائیدیه پزشکی نداشته باشد قراردادش با پرسپولیس ثبت نمی‌شود؟

باز هم می‌گویم نه این بازیکن بلکه هر بازیکن دیگری اگر تائیدیه پزشکی نداشته باشد نمی‌تواند با هیچ تیمی قرارداد ببدد اگر خاطرتان باشد یک بازیکن آفریقایی 2 سال پیش هپاتیت داشت و به همین دلیل قراردادی هم با او در ایران بسته نشد چراکه سازمان لیگ اجازه چنین مسئله‌ای را نمی‌دهد وحتی اگر بازیکنی مورد مورد نظر سرمربی تیم هم باشد اما تائیدیه پزشکی نداشته باشد نمی‌تواند به تیم بپیوندد.

 شما می‌گویید با بازیکنانی وارد مذاکره شدید که در لیست سرمربی بوده اما سیدجلال حسینی در مصاحبه‌ای اعلام کرده از سوی باشگاه پرسپولیس به او گفته شده تا روز چهارشنبه هفته قبل با پرسپولیس قرارداد ببندد. در این میان اگر این بازیکن را برانکو نمی‌خواهد چطور باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب او رفته است؟

بحث اینکه یک بازیکن به تیمی اضافه شود یا نه، در حیطه اختیار سرمربی است و اگر بازیکنی به توافق برسد قرارداد می‌بندد و اگر هم بازیکنی توافق حاصل نشود قرارداد نمی‌بندد و هر گاه بازیکنی با پرسپولیس قرارداد بست می‌توانیم او را بازیکن پرسپولیس بدانیم.

 به هر حال وقتی سیدجلال حسینی در لیست برانکو نبوده چطور باشگاه با او مذاکره کرده است؟!

من در این باره اطلاع کافی ندارم چون وظیفه من مذاکره با بازیکن نیست و علی اکبر طاهری نظرات ستادی باشگاه را به ما می‌دهد و ما درباره آن گفت‌وگو می‌کنیم. وظیفه مدیریت باشگاه مذاکره است اما درباره اینکه سیدجلال این صحبت‌ها را کرده باید بگویم من نمی‌دانم چه کسی با او مذاکره کرده و شکل مذاکره چه بوده و اما شاید نظر به این بوده که تعاملی انجام شود.

 درباره نرفتن کریم باقری به ترکیه صحبت زیاد مطرح می‌شود وعده‌ای نرفتن این مربی به  اردو را به  نوعی قهر باقری از پرسپولیس می‌داند. شما به عنوان سخنگو و عضو هیأت مدیره باشگاه در این باره چه صحبتی دارید؟!

در مورد این مسئله اطلاعی ندارم و فقط وقتی از طاهری در این باره سؤال کردم او گفت یک مسئله شخصی بوده و بیشتر از این نمی‌دانم اما احتمال دارد کریم باقری به اردوی ترکیه برود.

 در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگویید.

باید همه با هم دست به دست هم بدهیم تا وضعیت پرسپولیس درست شود چرا که خراب کردن همیشه ساده و جمع کردن حاشیه‌ها سخت است. باید همه با هم دست به دست هم بدهیم تا پرسپولیس بتواند راه درستش را در این تنگنای اقتصادی و مسائل عدیده‌ای که وجود دارد پیدا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)