پرسپولیس نیوز: پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که غیبت شجاع خلیل‌زاده در دربی تاثیرگذار بود و اگر او در زمین حضور داشت، می‌توانست قائدی را مهار کند.

ضیاء عربشاهی در خصوص دربی گفت: انتظاری که از پرسپولیس داشتم در این بازی برآورده نشد. خط هافبک پرسپولیس در دربی خوب کار نکرد و میانه میدان را در اختیار بازیکنان استقلال گذاشته بود.

وی ادامه داد: مهدی ترابی با بازی‌های قبلش خیلی فاصله داشت. نوراللهی آن بازیکنی نبود که مقابل صنعت نفت در آبادان بازی کرد. کامیابی‌نیا هم اصلا خوب بازی نکرد. تنها بازیکن خوب پرسپولیس وحید امیری بود که خیلی خوب بازیسازی کرد و جنگید و در درگیری‌ها شرکت کرد. بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید بازیکن بازی‌های بزرگ و سنگین باشد. مهمترین بازی فوتبال ما هم دربی است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کیفیت بازی استقلال در دربی تصریح کرد: مجیدی تیمش را با سیستم ۲-۵-۳ به زمین فرستاده بود. وینگرهای چپ و راست استقلال خیلی خوب در حمله اضافه می‌شدند، علی کریمی و فرشید باقری در وسط زمین عالی بازی کردند. جلوی آنها مسعود ریگی بازی می‌کرد که هم بازیساز بود و هم در درگیری‌ها شرکت می‌کرد. در خط حمله مطهری و قائدی خیلی خوب بازی کردند و فضاسازی می‌کردند و نکاتی که مجیدی از آنها خواسته بود را به خوبی انجام دادند. برتری استقلال در دربی به دلیل اعتماد به نفس بالای خط هافبکش بود.

عربشاهی با بیان اینکه غیبت خلیل‌زاده در عملکرد دفاعی پرسپولیس تاثیرگذار بود، گفت: اگر شجاع بود اجازه فکر کردن را هم به قائدی نمی‌داد. مدافعان پرسپولیس به راحتی اجازه کنترل توپ و مانور را به قائدی می‌دادند در صورتی که مدافع نباید بگذارد حتی مهاجم توپ را لمس کند و در نبود شجاع، شیری و کنعانی‌زادگان اجازه هر کاری را به قائدی دادند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تعویض‌های گل‌محمدی در نیمه دوم و تغییر روند بازی سرخپوشان گفت: در نیمه دوم که نادری جایگزین انصاری شد، شرایط تیم خیلی خوب شد. انصاری بعد از مصدومیت سختی که داشت هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده است. نادری باید از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گرفت. در دقایقی که مقابل استقلال بازی کرد، خیلی خوب در حملات شرکت می‌کرد و به خوبی هم دفاع می‌کرد. بشار و استوکس هم وقتی به ترکیب اضافه شدند تیم را یک مقدار منظم‌تر کردند و پرسپولیس توانست گل مساوی را بزند.

عربشاهی در ادامه در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: باید مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌کردیم. موفقیت اسکوچیچ چه بوده و او با کدام کارنامه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است؟ وینگو بگوویچ ۲۰-۲۲ سال است که در ایران است ولی چه نتیجه‌ای گرفته و با کدام تیم موفق بوده است؟ اگر وحید هاشمیان را انتخاب می‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد؟ حشمت مهاجرانی را هم کنار او می‌گذاشتند که تجربه کادر فنی تیم ملی پایین نباشد. من نمی‌گویم تیم ملی با هاشمیان نتیجه می‌گیرد ولی حداقل یک مربی ایرانی است و در این شرایط سخت اقتصادی، پول‌مان را به یک مربی خارجی نمی‌دادیم.

وی گفت: همه مربیان خارجی یکی یکی از فوتبال ما می‌روند و فقط بدهی‌شان برای ما می‌ماند. ویلموتس، برانکو، کالدرون و … طلب دارند و در آینده برای ما مشکل‌ساز خواهند شد. چرا باید مربیان بیکار کروات را بیاوریم و به آنها پول بدهیم؟ بگوویچ، اسکوچیچ و برانکو و … کدامیک از آنها در خارج از ایران موفق بودند؟ برانکو حمایت ۱۰۰ هزار نفر را داشت و شما ببینید در عمان موفق می‌شود یا خیر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)