پرسپولیس نیوز : بازیکن سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس گفت: با توجه به اردوی بلند مدت در اتریش بدن بازیکنان هنوز خسته است و عضلات خود را رها نکرده است.

ضیا عربشاهی  در مورد تساوی یک بر یک تیم ملی ایران و آنگولا گفت: تیم ملی یک ماه در اتریش حضور داشته و بدن‌های بازیکنان خسته است. به قول ما فوتبالیست‌ها بدن‌ها شلاق خورده اما هنوز راه نیفتاده است. در بازی اول مقابل بلاروس این خستگی بیشتر دیده می‌شد اما کم‌کم می‌بینیم تیم ملی شرایط بهتری پیدا کرده اما همچنان گرفتگی عضلات مشخص است.

وی افزود: از لحاظ کار تاکتیکی و تیمی کمی دچار مشکل هستیم خط هافبک ایران با این وضعیت دچار مشکل می‌شود. ما هافبک‌های بزرگی داریم و می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. آرژانتین تنها به مسی محدود نمی‌شود. این تیم 20 بازیکن با توانایی‌های مسی دارد و از قدرت و تکنیک بالایی بهره می‌برد. مهم‌ترین اصل موفقیت ایران قدرت جنگندگی و دوندگی بازیکنان است. در 20 دقیقه ابتدایی بازی با مونته نگرو ترکیب خوبی از ایران دیدیم. چون ما با سیستم 3-4-3 بازی می‌کردیم. جلال حسینی در دفاع میانی، پژمان منتظری سمت راست و امیرحسین صادقی سمت چپ ما حضور داشتند. بیک‌زاده و حیدری پیستون‌های چپ و راست بودند. نکونام و تیموریان هافبک‌های میانی، شجاعی و دژاگه بال‌های چپ و راست و قوچان‌نژاد در راس حضور داشت.

بازیکن سابق تیم ملی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما با این سیستم اولیه وارد زمین شویم و در هنگام حمله این ترکیب را حفظ کنیم وقتی دو پیستون و دو بال چپ و راست در هنگام حمله حریف عقب بیایند به سیستم 1-4-5 تبدیل می‌شویم و می‌توانیم فضاهای عمق را ببندیم و در زدن ضربات اول به موفقیت برسیم.

عربشاهی در پاسخ به این سوال که سیستم تیم ملی به شکلی است که کارلوس کی‌روش در ابتدا به دنبال گل نخوردن است اظهار داشت: قانونی در فوتبال وجود دارد که می‌گوید اول گل نخور و سپس گل بزن. اما این به آْن معنا نیست که ما 18 نفره روی خط محوطه جریمه حاضر شویم و بخواهیم از آنجا دفاع کنیم. در جام جهانی 1998 در دیدار مقابل آلمان وقتی در نیمه اول حریف را پرس می‌کردیم بسیار خوب عمل کردیم اما وقتی در نیمه دوم با حضور در یک سوم دفاعی خودی حاضر شدیم نتوانستیم خوب عمل کنیم و به همین خاطر دو گل دریافت کردیم.

ما باید در یک سوم میانی دفاع کنیم و قدرت تفکر را از هافبک‌های حریف بگیریم. اگر این کار را به خوبی انجام دادیم مطمئنا حریف دچار اشتباه می‌شود و روزنه‌های گل زنی خود به خود پیدا می‌شود.70 درصد گل ها در جام ‌جهانی روی اشتباهات به ثمر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه باید در جام‌جهانی برنامه خوبی داشته باشیم یادآور شد: آرزوی هر بازیکنی حضور در جام جهانی است. 12 سال در تیم ملی بازی کردم. در دور اول مقدماتی انتخابی جام جهانی از گروه‌مان با اقتدار صعود کردیم اما مرحله دوم را تحریم کردیم و کارمان را ادامه ندادیم. ایران باید در جام جهانی از نام فوتبال ایران و آسیا دفاع کند. اینکه به صورت لفظی بگوییم یک بازی را مساوی می‌کنیم و در یک بازی پیروز می‌شویم ما را به موفقیت نمی‌رساند. هیچ حریفی بدون برنامه به جام جهانی نمی‌آید و همه برنامه دارند. باید با قدرت به جام جهانی برویم و از حیثیت‌مان دفاع کنیم.

عربشاهی در پایان در مورد شرایط پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در فصل گذشته می‌توانست به مقام قهرمانی برسد اما تیم را به حاشیه برده و از قهرمانی دور شد. پرسپولیس اگر می‌خواهد به موفقیت برسد باید از لحاظ روحی و روانی آرامش داشته باشد و باشگاه به تعهدات خود در قبال قراردادها عمل کند. تیمی موفق می‌شود که دغدغه‌مالی نداشته باشد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)