پرسپولیس نیوز : سید ضیاء عربشاهی، هافبک اسبق پرسپولیس و پاس تهران که سابقه‌ی حضور یک دهه‌ای در جمع سرخ‌پوشان پایتخت را در کارنامه دارد، در رابطه شرایط فعلی پرسپولیس صحبت کرد.

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
به نظر من پرسپولیس نباید در این شرایط باشد اما خوب کمیته فنی شرایط بغرنجی دارد چرا که آنها بعد از اینکه یحیی نتیجه لازم را نگرفت تصمیم گرفته‌اند که مربی دیگری بیاورد اگر چه یحیی عملکرد خوبی داشت اما تیم‌های استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که قهرمانی از آنها انتظار می‌رود امیداورم زودتر این مربی پیدا شود چرا که این به نفع تیم است و تیم می‌تواند فرصت بیشتری برای آماده شدن داشته باشد.

صحبت حضور درخشان و مایلی‌کهن است نظرات در این مورد چیست؟
ما پیشکسوتان دوست داشتیم که استیلی هم جزو گزینه‌ها بود اما با صحبت‌هایی که داشته خود را کنار کشیده به نظر من آقای درخشان است که هم کارنامه خوبی داشته و هم می‌تواند یک کادر قوی در کنار خودش داشته باشد و می‌تواند پرسپولیس را به نتایج قابل قبولی برساند. اما آقای مایلی‌کهن کارنامه قابل قبولی نداشته و فقط دل بسته به سومی جام ملت‌ها و چهارمی جام جهانی فوتسال و آن تیمی که در دست او بود در جام ملت‌ها دست هر کسی بود می‌توانست اول یا دوم شود به نظر من ایشان کارنامه ضعیفی دارد و در این چند سال چند تیم را به دسته دو فرستاده اما ایشان می‌خواهد هر طور شده پرسپولیس را بگیرد. چرا که می‌گوید من در پرسپولیس زحمت کشیده‌ام. اگر این طور باشد من هم 13 سال فیکس پرسپولیس بوده ‌ام و در این مدت هیچ وقت 1 ثانیه هم بیرون نبودم و در این مدت‌ هم زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده ام و بازی‌های زیادی هم برای تیم ملی و پرسپولیس کرده‌ام اما دنبال پست و مقام نیستم. بلکه می‌خواهم فقط پرسپولیس به اوج و اقتدار خود برسد.

درخشان در کنار استانکو بوده و با این تیم قهرمان شده. تیم‌های درخشان خوب فوتبال بازی می‌کنند و به نظرم در تیم‌های بزرگ می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. به نظر من خیلی از پیشکسوتان هم با حرف‌های من موافق هستند. درخشان هم از نظر فنی و هم از نظر هوشی از مایلی کهن کارآمدتر است و از همه مهمتر اینکه برای تیم حاشیه درست نمی‌کند و فقط تمرکز را روی موفقیت تیم می‌گذارد. من از آقای رویانیان و پروین می‌خواهم با درایت یک تصمیم خوب بگیرند چرا که این تیم 30 میلیون هوادار دارد و نباید فدای احساسات کسی بشود که با صراحت می‌گوید تیم را به من بدهید. آقای مایلی‌کهن می‌خواهد پرسپولیس را تحویل بگیرد و با آوردن مجید جلالی از تجربه ایشان سوء استفاده کند و به اسم خود تمام کند. به نظر من پیشکسوتان زیادی هستند که مدارک خیلی خوبی هم دارند و می‌توانند روی نیمکت پرسپولیس بنشیدند.

آقای عربشاهی چرا در فوتبال به عنوان مربی فعالیت جدی ندارید؟ آیا مدارک مربی‌گریتان ناقص است؟
من باید بگویم که من در سال 2003 مدرک A آسیا را گرفته‌ام و در سال 2004 هم به همراه آقای قلعه‌نوئی و  چندین مربی خوب ایران در کلاس آقای روته مولر مدرک پیشرفته مربی‌گری را گرفته‌ام. من از شش ماه دیگر فعالیت خود را در فوتبال شروع می‌کنم و مطمئن باشید که در عرصه مربی‌گری به موفقیت‌های زیادی خواهم رسید.

حرف خاصی ندارید؟
امیداورم پرسپولیس به جایگاه واقعی خود برگردد و اینگونه نباشد که عده‌ای به دنبال منافع شخصی خود باشند. پرسپولیس منافع شخصی نیست و منافع مردم است. من حاضر به عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس هیچ وقت در پرسپولیس نباشم اما این تیم همیشه قهرمان شود تا دل مردم شاد شود. ما هر چه داریم از مردم است و بهتر خودخواهی را کنار بگذاریم چرا که اگر این مردم نبودند امثال ضیاء عربشاهی‌ها به این جایگاه نمی‌رسیدند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)