مرجع خبری پرسپولیس : شب گذشته موضوع گفت و گوی ویژه برنامه 90 نسل فراموش شده فوتبال ایران بود. ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با حضور در این برنامه از شرایط فوتبال ایران انتقاد کرد.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی در خصوص اینکه چرا از نسل آنها افرادی چون محمد مایلی کهن و امیر قلعه نوعی به دنیای مربیگری راه پیدا کردند ولی سایرین چنین امکانی را به دست نیاوردند، گفت: «ایراد من این است که همیشه بی پرده صحبت می کنم. مربیگری در فوتبال چرخشی است و تنها جای حسن و حسین را عوض می کنند»

 

وی افزود: «در لیگ ایران چند مربی ثابت داریم که بین 18 تیم لیگ برتری پخش می شوند. من از شما می پرسم که آیا ما فقط همین تعداد مربی را داریم؟ بسیاری از همبازیان من اکنون دوره های پیشرفته مربیگری را طی کرده اند اما حتی در تیمهای پایه پرسپولیس هم حضور ندارند.»

 

عربشاهی افزود: «مدیرانی که خارج از مجموعه فوتبال وارد این مقوله شده اند در جدایی پیشکسوتان از فوتبال نقش دارند. به عقیده من فوتبال ایران نسبت به زمان ما تغییر کرده اما پیشرفتی نداشته به طوری که اگر از مردم سوال کنید همه کیفیت فوتبال اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 را بالاتر می دانند.»

 

عربشاهی تصریح کرد: «در حال حاضر من یک تیم در آسیا ویژن و یک تیم در رده الف تهران دارم، اما سوال می کنم که آیا باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران نباید از وجود من و امثال من حداقل در تیم های پایه استفاده کند؟»

 

بازیکن سابق تیم ملی که به وضوح ناراحتی در چهره اش نمایان بود با انتقاد از شرایط فوتبال ایران، ادامه داد: «من افتخار می کنم در پرسپولیس شاگرد علی پروین بودم. در حالی که می گویند او علم روز فوتبال را نداشت. مگر علم فوتبال چیست؟ غیر از اینست که مربی باید در مستطیل سبز بازی خوانی داشته باشد و بازیکنانش را کنار هم هماهنگ کند؟»

 

عربشاهی افزود: «شما بازی ایران و کویت را دیدید. 90 دقیقه کویتی ها از سمت چپ ما هر کاری خواستند انجام دادند. مربی که ضعف تیمش را نمی بیند چگونه روی نیمکت تیم ملی نشسته؟ من هم می توانم بروم دو جام جهانی را از نزدیک تماشا کنم و بگویم در دو جام جهانی حضور داشته ام»

 

وی با انتقاد از افشین قطبی گفت: «اینکه می گویند تیم ملی بازیکن ندارد خنده دار است. چطور ممکن است تیم ملی در یک پست دو بازیکن هم طراز نداشته باشد؟ ایشان که می گوید در دو جام جهانی آنالیزور بوده، مگر وظیفه یک آنالیزور چیست؟ چرا کسانی که سال ها با لباس تیم ملی زحمت کشیدند و دلسوز هستند از فوتبال دور مانده اند و دیگران فوتبال را در دست دارند؟»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)