پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید نبود یک انسجام در تیم پرسپولیس و ضعف خط دفاعی این تیم سبب شد تا سرخ‌پوشان نتیجه را به فولاد واگذار کنند.

ضیا عربشاهی در مورد علت شکست پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان اظهار کرد: به نظرم دیروز (پنجشنبه) شاهد یک بازی بسیار خوب و منسجم از سوی فولاد خوزستان بودیم که توانست با همین بازی خوب پرسپولیس را دچار مشکل کند و سه امتیاز بازی را کسب کند.

او ادامه داد: فولاد جزو تیم‌هایی بوده که همواره پشتوانه قوی با تکیه بر آکادمی فوتبال خود تربیت کرده است. این تیم ثمره تلاش‌های خود را در بخش آکادمی دریافت کرده و بازدهی آن را نیز در فصل گذشته مشاهده کردیم. با آنکه برخی از بازیکنان خود را در این فصل از دست داد اما باز هم مقابل پرسپولیس بهتر بازی کرد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد عملکرد ضعیف سرخ‌پوشان مقابل فولاد گفت: فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس سنگین بودند و برنامه خاصی برای بازی مقابل فولاد نداشتند. برای مثال در طول 80 دقیقه بازی، به زحمت چند توپ به عباس‌زاده رسید و این بازیکن اصلا در جریان بازی قرار نداشت. در بخش‌های دیگر بازیکنانی چون عالیشاه و حقیقی نیز عملکرد چندان موفقی را از خود به نمایش نگذاشتند.

عربشاهی به بازی خوب و انجام کارهای ترکیبی در فولاد اشاره کرد و  گفت: انجام یک بازی گروهی خوب و حمایت بازیکنان از یکدیگر سبب شد تا پرسپولیس در طول 90 دقیقه نتواند کار خاصی را انجام دهد. فراموش نکنید فوتبال یک بازی انفرادی نیست و همواره این ستاره‌ها نیستند که نتیجه بازی را تعیین می‌کنند، بلکه ا نجام کارهای گروهی و ترکیبی یکی از موارد موفقیت در فوتبال است که تیم فولاد در مقابل پرسپولیس به خوبی آن را به کار گرفت.

او اضافه کرد: دوندگی خط هافبک فولاد نشان داد که آن‌ها بی‌دلیل نبود که توانستند فصل گذشته به قهرمانی برسند. پرسپولیس در بخش دفاع دارای مشکلات جدی است. در هنگام دریافت کردن گل‌ها دیدیم که مدافعان چقدر ضعیف عمل کردند و عملا در یکی از صحنه‌ها مدافعان پرسپولیس بازیکنان فولاد را بدرقه می‌کردند! فولاد در مقابل پرسپولیس به خوبی از فرصت‌های خود استفاده و فضاهای خالی را به خوبی پر کرد و توانست پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد.

بازیکن اسبق پرسپولیس به عدم حضور بازیکنان باتجربه در ترکیب این تیم اشاره کرد و گفت: متاسفانه من سال‌ها در تیم فوتبال پرسپولیس بازی کرده‌ام و این خلاء را حالا حس می‌کنم. گرچه به نظر می‌رسد دیگر بازیکنان، چندان ارزش و حرمتی را برای بازیکنان باتجربه قائل نیستند.

عربشاهی در میانه صحبت‌های خود به حضورش در مراسم رونمایی پیراهن تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد و گفت: وقتی در آن مراسم حضور پیدا کردم بازیکنان پرسپولیس احترامی را به پیشکسوتان خود نمی‌گذاشتند. چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم این بازیکنان در داخل زمین به صحبت‌های یک بازیکن باتجربه گوش دهند.

او در مورد اعتراضات سرخ‌پوشان به عملکرد داوری در دو دیدار نخست لیگ امسال نیز اشاره کرد و گفت: من تمام بازی‌ها را تک تک می‌بینم و آنالیز می‌کنم. در طول این دو بازی نیز مشکل خاصی را در مورد داوری مشاهده نکردم. از یاد نبریم، تیمی که گل نمی‌زند، باید منتظر دریافت گل باشد. پرسپولیس نتوانست در بازی مقابل فولاد عملکرد مطلوبی را نشان دهد و نباید تقصیرها را به گردن داور انداخت.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به لزوم حضور بازیکنان جوان در لیگ اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم چرا هنوز به جوانان اعتماد نمی‌کنیم و آن‌ها را در ترکیب تیم به کار نمی‌گیریم. مطمئن باشید اگر مربی به بازیکن جوان خود اطمینان کند می‌تواند مزد این اطمینان را در طول بازی دریافت کند. برای مثال سعید عزت‌اللهی با سن کمی که داشت، در حال حاضر توانست پیشنهاداتی را از تیم‌های اروپایی دریافت کند. امیدوارم در تیم پرسپولیس نیز به جوانان و سن پایه اطمینان شود و آن‌ها در طول بازی به کار گرفته شوند.

عربشاهی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال ما در حال پیر شدن است و باید تدبیری را به کار ببندیم تا بازیکنان جوان در ترکیب تیم ‌ها حضور پیدا کنند. البته در سال‌های اخیر خوشبختانه بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌ها به کار گرفته‌ شده‌اند اما باز هم نیاز داریم تا به این جوانان اطمینان کنیم و آن‌ها را بازی دهیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)