مرجع خبری پرسپولیس : نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: گلي كه علي كريمي به شهرداري تبريز زد آفسايد بود.

 

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، حسين عسگري درباره قضاوت بازي استقلال و مس كرمان گفت: اين بازي صحنه خاصي نداشت و قضاوت در صحنه‌اي كه شريفات پيراهنش را از تنش بيرون درآورد براي دادن كارت زرد درست بود.
گرفتن چنين كارت زردهايي ممكن است در آينده باعث شود تا بازيكن خوب تيم سه اخطاره شود و از يك بازي حساس محروم شود. بهتر است مربيان به بازيكنان تذكر دهند تا هنگام گل هيجان خود را كنترل كنند و يا به صورتي شادي گل را انجام دهند كه اخطار نگيرند.

عسگري درباره درگيري لفظي سرمربي و بازيكن مس گفت: با توجه به اينكه درگيري‌هاي لفظي در طول بازي رخ داده و مثل اينكه از روي صحنه تلويزيوني قابل لب خواني است داور مي‌بايستي اگر توهين يا ناسزايي شنيده بود با خاطيان برخورد مي‌كرد، چرا كه در قوانين داوري فرقي نمي‌كند بازيكن با تيم حريف درگيري لفظي پيدا كند يا با اعضاي تيم خودي. البته داور بازي شايد در آن لحظه مشغول ثبت گل بوده و متوجه درگيري‌هاي سرمربي با بازيكن نشده است. داور كه نمي‌تواند مثل تصوير تلويزيوني لب خواني كند.

وي درباره بازي پرسپوليس و شهرداري تبريز گفت: گلي كه پرسپوليس توسط علي كريمي به ثمر رساند آفسايد بود و كمك داور در اين زمينه اشتباه كرد. البته در بازي فجر با داماش براساس گزارش ناظر داوري، كهوري كمك داور اول بازي اشتباه تاثير گذاري انجام داد و گل سالم فجر سپاسي را آفسايد اعلام كرد. صحنه به اين ترتيب بود كه پرتاب اوت به نفع تيم فجر اعلام شده بود و همانطور كه مي‌دانيد پرتاب اوت آفسايد ندارد. هنگامي كه مدافعان و مهاجمان براي سرزني از جاي خود بلند شدند، كمك داور تشخيص نداد كه مدافع داماش به توپ ضربه زده و احساس كرده مهاجم فجر اين كار را انجام داده به همين دليل پس از اينكه توپ در منطقه آفسايد به مهاجم فجر مي‌رسد كمك داور پرچم را بالا مي‌برد و گل سالم تيم فجر را نمي‌پذيرد. البته تشخيص اين صحنه بسيار سخت بوده كه آيا مهاجم به توپ ضربه زده يا مدافع حريف. به هر جهت اشتباه تاثير گذار بود و اگر گل فجر به ثمر مي‌رسيد بازي يك بر يك مساوي مي‌شد.

عسگري در پايان گفت: ما منتظريم فيلم بازي‌هاي ديگر هم به دست ما برسد، البته در دو بازي تراكتورسازي و شاهين سرمربي شاهين بوشهر؛ حميد درخشان به صورت محترمانه اعلام كرده كه يك پنالتي براي تيم گرفته نشده است و همچنين سرمربي تيم مس سرچشمه نيز اعلام كرده در بازي در مقابل ملوان يك پنالتي به اشتباه براي تيم ملوان گرفته شده و منجر به گل اول اين تيم شده است. ما منتظريم كه فيلم بازي‌ها برسد تا در باره اين صحنه قضاوت كنيم و به اعتراض تيم‌ها رسيدگي كنيم. در ديگر بازي‌ها تا آنجايي كه ناظران به ما گزارش داده اند صحنه خاصي اتفاق نيفتاده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)