پرسپولیس نیوز : عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت که نمی‌داند واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان غیر قانونی است اما طبق قانون باید سهام باشگاه وارد بورس شود.

حسین گروسی درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: خصوصی‌سازی اجتناب‌ناپذیر است و باید این سهام به طرفداران و احیانا بخش خصوصی واگذار شود. تا این کار انجام نشود فوتبال ما تکان نمی‌خورد؛‌ همان‌طور که در طول 35 سال گذشته به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی افزود: در درجه اول این باید سهام باشگاه‌ها به هواداران داده شود و پس از آن هم شرکت‌ها می‌توانند باقی سهام را بخرند. در گام اول 50 تا 60 درصد سهام می‌تواند به هواداران برسد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نوع خصوصی‌سازی پرسپولیس بر اساس نامه‌ای که رئیس جمهور ارسال کرده تا بخشی از سهام به شرکت پیشکسوتان پرسپولیس سپرده شود غیر قانونی است گفت: نمی‌دانم غیر قانونی است یا خیر اما معمولا باید به بخش خصوصی و هر چیزی که شبه دولتی نباشد تعلق بگیرد. قسمتی از سهام را هم پیشکسوتانی می‌توانند بخرند که شرکت پیشکسوتان را تشکیل می‌دهند. مهم این است که این واگذاری باید به گونه‌ای انجام بگیرد که دیگر دولت نتواند در کار باشگاه‌ها دخالت کند.

گروسی همچنین گفت که برای خصوصی‌سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، طبق قانون سهام آنها باید وارد بورس شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان بدون ارائه سهام به بورس این باشگاه‌ها را خصوصی کرد گفت: درباره این موضوع باید بنشینند و با سازمان خصوصی‌سازی صحبت کنند.

خصوصی‌سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در حالی در مجلس تصویب و به قوه مجریه اعلام شد که دولت در روزهای پایانی خود به سر می‌برد. عضو فراکسیون ورزش در پاسخ به این پرسش که چقدر می‌توان امیدوار بود این مصوبه در دولت جدید اجرایی شود گفت: تفاوتی نمی‌کند. این مسئله مربوط به اصل 44 قانون اساسی است و اگر تاکنون این کار توسط دولت صورت نگرفته کوتاهی شده است.

گروسی ادامه داد: اگر دنبال خصوصی‌سازی نباشیم قطعا این کار صورت نخواهد گرفت. کشورهای اروپایی و پیشرفته در ورزش، صنعت و تمام بخش‌ها به دنبال خصوصی کردن هستند و ما هم باید این کار را انجام دهیم. با این کار دیگر دولت نمی‌تواند دخالت کند و مدیران دولتی  ضعیف در ورزش فعالیت نخواهند کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در مورد اینکه مجلس پس از گذراندن مصوبه هم این امکان را دارد که با فشار به دولت باعث شود این کار زودتر انجام شود یا خیر عنوان کرد: مجلس فشارها را در گذشته آورده و حتی اگر بستر کار مهیا می‌شد بخشی از کار خصوصی‌سازی تاکنون می‌توانست انجام بگیرد. قوانین ابلاغ شده و دولت هم آن را پیگیری خواهد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)