رضايي نگذاشت فرهاد 90 دقيقه نفس بكشد
مرجع خبری پرسپولیس : عليرضا حقيقي در مجموع 90 دقيقه خوب كار كرد و تنها روي يك صحنه يك قدم كم آورد و گل خورد كه شايد اگر هر دروازه‌بان ديگري هم بود آن توپ را درون دروازه خود مي‌ديد. گلر پرسپوليس در روز دربي از شرايط بازي و اتفاقاتي كه افتاد مي‌گويد:


كاملا مشخص است كه هنوز هم داري به بازي فكر مي‌كني؟

مگر مي‌شود فكر نكرد. حال همه بعد از 90 دقيقه تلاش گرفته شد. بدتر از همه شرمندگي مقابل چشم هواداران بود.

 

به نظرت بازي چطور بود؟
نيمه اول چند اشتباه داشتيم كه مي‌رفت كار دستمان بدهد اما در نيمه دوم بهتر بوديم. تمام نيمه دوم توپ دست ما بود و روي يك غافلگيري گل خورديم.

 

چقدر قبل از بازي براي اينكه درون دروازه بايستي براي خودت شانس قايل بودي؟
من آمادگي كامل داشتم و قبل از بازي صد درصد مطمئن بودم كه درون دروازه هستم.

 

يعني قبلا به شما گفته بودند كه دروازه‌بان دربي هستيد؟
نه، كسي اين مساله را به من نگفته بود اما من يك جورهايي مطمئن بودم كه روز دربي گلر يك هستم. به هرحال مهم نبود كدام‌مان توي دروازه باشيم چون هر دو آماده بوديم. شايد اگر آقا رحمان درون دروازه بود از من هم بهتر بود.


چقدر روي گلي كه خوردي خودت را مقصر مي‌داني؟
روي آن گل من هر كاري كه مي‌توانستم انجام دادم. بيرون آمدم و هم با دست رفتم و هم با پا كه اگر بالا بزند با دست مهار كنم و اگر زميني زد با پا توپ را بگيرم اما ضربه را به جايي زد كه اگر هر دروازه‌بان ديگري هم بود سخت مي‌توانست آن را مهار كند.

 

اما خيلي‌ها اعتقاد داشتند مي‌توانستي زودتر از دروازه خارج شوي؟
چرا اين حرف را مي‌زنند؟ اگر من زودتر مي‌خواستم بيايم پشت دفاع با سرعتي كه فرهاد مجيدي داشت حتما صحنه گل فجيع‌تر مي‌شد. به نظر خودم بهترين كار را انجام دادم ولي نتوانستم به توپ برسم.


اين نظر خودت است و كارشناسان نظر ديگري دارند.
من مشاوران خوبي دارم. با هر كدام از آنها بعد از بازي صحبت كردم همه معتقد بودند ضربه مجيدي به جايي زده شد كه كاري روي آن نمي‌شد انجام داد.

 

با عابدزاده هم بعد از بازي صحبت كردي؟
با احمد آقا تماس گرفتم ولي نتوانستم پيدايش كنم اما توي همين يكي دو روزه حتما با ايشان تماس مي‌گيرم و نظرشان را مي‌پرسم اما آقاي يحيوي هم با اينكه از نتيجه ناراحت بودند به من دلداري دادند.

 

روي گل بيشتر چه كسي را مقصر مي‌داني؟
نمي‌شود گفت يك نفر مقصر بوده. روي گل هميشه تمام تيم تقصير دارند. يكسري اشتباهات به هم گره خورد و پشت سر هم رديف شد تا از استقلال گل بخوريم.

 

شما هم مثل بقيه اعتقاد داريد داور باعث باخت پرسپوليس بوده؟
ما خيلي زود به گل رسيديم و اگر داور گل را صحيح اعلام مي‌كرد به كلي روند بازي تغيير مي‌كرد اما من معتقدم پرسپوليس هميشه بايد دو گل از حريفان جلو باشد تا يك گل او را محكوم به باخت نكند. اميدوارم آن اشتباه كمك‌داور از قصد نبوده باشد. به هرحال قسمت اين بود كه دربي را ببازيم.

 

خبر اخراج شيث را شنيده‌اي؟
بله، واقعا ناراحت شدم. اين تصميمي است كه باشگاه در مورد او گرفته و من جاي يك بازيكن نمي‌توانم در مورد آن نظر بدهم.

 

در مورد شيث بحث فني مطرح شده. يعني او آنقدر از نظر فني ضعيف بوده؟
اين چه حرفي است. شيث واقعا روز بازي با استقلال خوب بود. او نگذاشت فرهاد مجيدي 90 دقيقه نفس بكشد. اگر بازي مساوي مي‌شد شايد با او چنين برخوردي نمي‌شد. حداقل يك نتيجه مساوي بود و هيچ‌كس هم مؤاخذه نمي‌شد.

 

خيلي‌ها معتقدند صحنه‌اي كه شيث از مجيدي جا ماند دليل اين تصميم است.
شيث مقابل استقلال با تمام توان و تعصب‌اش تلاش كرد. او خيلي جاها مسلط‌تر از همه بود و در بين استقلالي‌ها توپ‌ها را با خونسردي مهار مي‌كرد. او فقط يك صحنه جا ماند وگرنه مجيدي در طول بازي از دست شيث حسابي كلافه شده بود.

 

البته بعد از بازي بعضي از كارشناسان بد جوري شيث را نقد كردند.
من هم شنيدم بعد از بازي كارشناسان بي دليل شيث را جويدند. اگر شيث در آن صحنه روي مجيدي خطا مي‌كرد شايد اين همه انتقاد مغرضانه الان پشت او نبود. نهايت اين بود كه كارت قرمز مي‌گرفت و اخراج مي‌شد. خودش هم گفت در آن صحنه خون به مغزم نرسيد وگرنه خطا مي‌كردم. اين همه انتقاد حق شيث نيست.


اين انتقادها و جريمه‌ها هزينه حساسيت دربي است.
به هرحال اين را هميشه بايد در نظر داشته باشيد كه يك بازيكن در دربي هيچ وقت با آبروي خودش بازي نمي‌كند. اين سبك انتقادها هم غيرمنطقي است.


به نظرت پرسپوليس كي به روزهاي عادي برمي‌گردد؟
به خدا من هم نمي‌دانم اين چه شرايطي است كه گرفتار آن شده‌ايم. همه در تيم زحمت مي‌كشند. بايد يك «يا علي» بگوييم و دوباره تيم را به شرايط عادي برگردانيم. اين كار زياد سخت نيست. هنوز زمان زيادي از ليگ باقي مانده و ما مي‌توانيم دوباره به صدر جدول برگرديم.

 

حرف ديگري هم هست كه بخواهي بزني؟
من ده يازده سال است كه در پرسپوليس هستم و دربي‌هاي زيادي را ديده‌ام. تا به حال نديده بودم پرسپوليس ببازد و تماشاگران براي آن دست بزنند اما در اين دربي تماشاگران درحالي كه من رويم نمي‌شد سرم را بالا بگيرم بعد از بازي ايستادند و ما را تشويق كردند. اين نشان مي‌دهد كه هواداران ما فوتبال خوب را مي‌فهمند و از بازي راضي بودند. از همه هواداران تشكر مي‌كنم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)