مرجع خبری پرسپولیس : عليرضا محمد مدافع راست سرخپوشان، امسال دومين سال حضورش در پرسپوليس را تجربه مى كند. محمد كه سال قبل توانست در اكثر بازى هاى پرسپوليس در تركيب ثابت سرخ ها به ميدان برود اميدوار است در فصلى كه فرصت چندانى به شروع آن باقى نمانده نيز بتواند حضور ثابت و مؤثرى در اين تيم داشته باشد و عملكرد خوبى از خود به نمايش بگذارد. مدافع راست پرسپوليس كه پس از اردوى سرخپوشان در تركيه با مشكل مصدوميت مواجه شده بود پس از پشت سر گذاشتن برنامه هاى ويژه، تمرين گروهى خود را در جمع ساير همبازيانش آغاز كرده است. در آستانه شروع فصل و استارت سرخپوشان در ليگ نهم با محمد تماس گرفتيم تا از هر درى با او صحبت كنيم. گفت وگوى ما با وى را بخوانيد:
به نظر مى رسد مصدوميتى را كه با آن مواجه شده بودى پشت سر گذاشتى؟
مشكل چندان زيادى نبود. يك اسپانسم عضلانى ساده بود كه با انجام تمرين سبك و برنامه هاى ويژه اى كه برايم در نظر گرفته شده بود برطرف شد. الان حدود ۲ روز است در تمرين گروهى شركت مى كنم و خدا را شكر با مشكل جديدى روبرو نشده ام.

شرايط پرسپوليس را در آستانه استارت ليگ و شروع فصل تا چه حد مى دانى؟
خوشبختانه تيم از شرايط خوبى برخوردار است. قبل از سفر به تركيه يك سرى تمرين ويژه داشتيم و در تركيه نيز برنامه هاى بدنسازى را پشت سر گذاشتيم و تقريباً به مرز آمادگى ايده آل رسيده ايم. ضمن اينكه با اضافه شدن سرمربى جديدمان انگيزه و روحيه مان مضاعف شده تا بتوانيم با تمام قوا خود را براى يك شروع پرقدرت آماده كنيم.


اما خيلى ها معتقدند تأخير پرسپوليس در شروع تمرين، جذب بازيكن، انتخاب سرمربى و… باعث مى شود تيم نتواند حداقل شروع پرقدرتى داشته باشد؟

من با اين نظر و عقيده موافق نيستم. درست است نسبت به يكى، دو تيم ديرتر كارمان را شروع كرده ايم اما برنامه فشرده اى كه در روند آماده سازى تيم داشتيم به نوعى تأخيرمان را جبران نموده و فكر نمى كنم از نظر بدنى و فنى مشكلى براى هماهنگى موجود داشته باشد. در مورد تأخير در معرفى سرمربى نيز بايد بگويم مجموعه باشگاه در تلاش بود گزينه مناسبى را براى هدايت تيم معرفى كند كه فكر مى كنم انتخاب خوبى هم داشتند.

پس معتقدى كه كرانيكار مى تواند در پرسپوليس موفق شود؟
من شناخت دقيقى از اين مربى ندارم اما كارنامه قبلى اين مربى نشان مى دهد او در تيم هاى قبلى اش نتايج قابل قبولى گرفته، ۳ دوره قهرمانى در ليگ كرواسى و حضور در كادر فنى تيم ملى كرواسى در جام جهانى نشان مى دهد اين مربى به لحاظ فنى توانايى هاى زيادى دارد و فكر مى كنم در پرسپوليس هم بتواند موفق باشد البته با توجه به اينكه به تازگى به ايران آمده بايد براى نشان دادن توانايى ها و برنامه هاى فنى اش به او زمان داد و نبايد از او در روزهاى اول حضورش در پرسپوليس انتظار كارهاى فوق العاده داشت.

با پايان فصل نقل و انتقالات فكر مى كنى پرسپوليس توانسته تيم خوبى را ببندد و راهى مسابقات كند؟
ما در آغاز فصل چند بازيكن خوب را از دست داديم كه سال قبل زحمات زيادى براى پرسپوليس كشيده بودند اما چند مهره اى را كه جذب كرده ايم نيز جزو بهترين هاى فصل قبل تيم هاى خود بوده اند و در مجوع فكر نمى كنم تيم بدى بسته باشيم. تنها مسأله اى كه فكر مى كنم كمى نگران كننده باشد مشكل ناهماهنگى است كه اين مسأله هم تا حدود بسيار زيادى برطرف شده است در مجموع من به آينده اين تيم خيلى خوشبين هستم.

سال قبل پرسپوليس ۳ جام را در بهترين شرايط از دست داد و اين نگرانى وجود دارد امسال نيز تيم در نتيجه گيرى با مشكل مواجه شود؟
ما نبايد با اين ديدگاه كارمان را شروع كنيم. از فصل قبل تنها يك خاطره تلخ و تجربه ناموفق براى ما باقى مانده كه از آن درس عبرت گرفته ايم. جذابيت فوتبال به غيرقابل پيش بينى بودن آن است. شما مطمئن باشيد تمام تلاش من، بقيه بچه ها و اعضاى باشگاه اين است كه با يك همدلى و اتحاد فقط به موفقيت فكر كنيم و اشتباهاتى كه سال قبل ما را از رسيدن به قهرمانى دور كرد را ديگر تكرار نكنيم و اجازه ندهيم اتفاقات سال قبل و ناكامى هاى آن بار ديگر تكرار شود.

در فصل گذشته يكى از بازيكنان تقريباً ثابت در تركيب پرسپوليس بودى براى فصل آتى چه برنامه اى دارى؟
مطمئن باشيد سعى و تلاشم را دوچندان كرده ام تا بتوانم ضمن حضور در تركيب ثابت پرسپوليس مهره اى مؤثرتر از فصل قبل باشم. با توجه به نفرات جديدى كه براى فصل جديد جذب كرده ايم رقابت فشرده اى براى حضور در تركيب ثابت در همه پست ها به خصوص خط دفاعى داريم كه همه ما با توجه به اينكه همه با هم رفيق هستيم رقابت فشرده اى داريم تا بتوانيم جاى ثابتى در تركيب تيم به دست آوريم. من سال قبل پس از اينكه نمايش خوبى در پرسپوليس داشتم توانستم به تيم ملى هم دعوت شوم كه متأسفانه به دليل مصدوميت شانس حضور در تركيب تيم ملى را از دست دادم. امسال جدا از ادامه حضور ثابت در تركيب پرسپوليس پيراهن تيم ملى را نشانه رفته ام.


پس بايد منتظر نمايش فوق العاده از عليرضا محمد باشيم؟
شك نكنيد. ثابت مى كنم هم لياقت حضور ثابت در پرسپوليس را دارم هم پوشيدن پيراهن تيم ملى را. هر چند براى رسيدن به بزرگترين آرزوى ورزشى ام كه حضور در جام جهانى بود بايد چند سال صبر كنم اما مطمئن باشيد آنقدر خوب كار مى كنم تا بتوانم ۴ سال ديگر به اين آرزوى بزرگم برسم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)