ما به قیافه و مدل موی افراد کاری نداریم!

مرجع خبری پرسپولیس : دبير منشور اخلاقي سازمان ليگ گفت: دايي متن قراردادش با تيم‌هاي آلماني را منتشر كند و اگر منشور اخلاقي ما منافاتي با آن داشت، حق با او است.

 

حجت‌الاسلام عليرضا عليپور در مورد اظهارات علي دايي مبني بر اينكه نبايد به قيافه بازيكنان كاري داشت و باشگاه‌هاي خارجي فقط در صورت حضور بازيكنان در كلوپ‌هاي شبانه از آن ايراد مي‌گيرند، اظهار داشت: علي دايي بايد بداند كه در ايران، كشوري كه با فرهنگ غني و پيشروي اسلامي اداره مي‌شود، زندگي مي‌كند. دايي هنوز بخشي از صداقت ذاتي‌اش را همراه خود دارد و در همين چند جمله كه بيان كرده، جواب خودش را داده است.

وي ادامه داد: با كمي دقت و تامل در صحبت‌هاي دايي متوجه مي‌شويم كه باشگاه‌هاي حرفه‌اي مانند بايرن مونيخ مشخص مي‌كنند كه بازيكن كجا برود، كجا بيايد، كي برود، كي بيايد،‌ چه بخورد و چه نخورد و حتي چه بپوشد و چه نپوشد. من از دايي كه آدمي با مطالعه و باسوادي است انتظار داشتم اظهار نظر عالمانه‌اي انجام دهد.

 

عليپور با اشاره به حضور دايي در بوندس ليگاي آلمان عنوان كرد: از او مي‌خواهم يك بار ديگر متن قراردادهايش با باشگاه بايرن مونيخ كه يك باشگاه درجه يك است، باشگاه‌ هرتابرلين كه يك باشگاه درجه 2 محسوب مي‌شود و باشگاه آرمينيا بيله‌فلد كه يك باشگاه درجه 3 آلماني است را مطالعه كند. او مي‌تواند متن ترجمه شده قراردادش با باشگاه‌هاي آلماني را منتشر كند.

 

 اگر منشور اخلاقي فوتبال ما منافاتي با متن قرارداد علي دايي با اين باشگاه‌ها داشت، حق با او است. منشور اخلاقي به مدل موي و قيافه بازيكن ايراد نمي‌گيرد بلكه معتقد است بازيكن كه يك طرف قرارداد با باشگاه‌ها است در چارچوب تعيين شده باشگاه‌ها فعاليت كند.

عليپور با اشاره به باشگاه‌هاي خارجي تاكيد كرد: در برخي باشگاه‌هاي اروپايي نوع پوشش بازيكنان را نيز تعيين مي‌كنند اينكه چه ماركي بپوشد و چه آرمي در كدام قسمت لباس و حتي بدنش وجود داشته باشد. در ايران نيز توافق عمومي در باشگاه‌ها وجود دارد كه چهره و قيافه بازيكنان نبايد نمادي از فرهنگ غيرملي و بيگانه باشد. چهره بازيكنان ايراني طبق توافق باشگاه‌ها بايد نماد فرهنگ ملي و ميهني كشورمان باشد.

وي در پايان گفت: از علي دايي كه چه در زمان مربيگري‌اش و چه در زمان بازيگري‌اش خواسته يا ناخواسته الگوي جوانان ما بوده، انتظار مي‌رود اين مسائل را رعايت كند. ضمن اينكه تاكيد مي‌كنم منشور اخلاقي اصرار بر حفظ حرمت و آبروي اشخاص دارد و هدفش اصلاح است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)