پرسپولیس نیوز : دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال جزییات محرومیت افراد در پرونده دیدار پرسپولیس و سپاهان را اعلام کرد

حجت الاسلام علیرضا علیپور پس از پایان جلسه کمیته اخلاق درباره اتفاقات رخ داده در دیدار پرسپولیس و سپاهان اصفهان و شکایت پرسپولیس از قهرمانی گفت: مدارک خدمت اعضای محترم کمیته ارائه و پرونده ملاحظه شد. اعضای این ستاد هم ملاحظه کرده و نظر خود را اعلام کردند. اعضا گزارش را دیدند و برای جلوگیری از ضرر و زیان تیم داوری را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

 

وی ادامه داد: پس از پایان این جلسه تیم داوری این بازی به غیر از کمک داور اول تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت‌های داوری در فوتبال محروم شدند.

 

علیپور گفت: محسن قهرمانی، کرمانشاهی و ایلدروم افرادی بودند که از فعالیت‌های داوری محروم شدند.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ادامه داد: محمدرضا مولایی بدنساز پرسپولیس و علی حاتم از نزدیکان دایی و منوچهر بادیه از باشگاه نفتون هم از کلیه فعالیت‌های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شدند  تا رای نهایی صادر شود و دلیل عمده محرومیت این افراد به غیر از داوران کتمان حقایق بوده است. ما فرصت‌های زیادی در نظر گرفتیم تا افراد صادقانه مسائل را بیان کنند تا جو تلطیف شود.

 

علیپور عنوان کرد: انصافاً‌ داوران ما پاک هستند و ما مسائل ناپاکی که هم که مطرح می‌شود را بررسی می‌کنیم.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال در خصوص بحث رشوه‌دهنده گفت: در آیین‌نامه به این اقدام تبانی می‌گویند، دلیل محروم کردن سایر افراد در این پرونده کتمان حقیقت و عدم بیان آن بوده است. ما فرصت‌های زیادی را برای آنها مهیا کردیم تا صادقانه صحبت کرده تا جو کمی تلطیف شود، متاسفانه موضوع به آن شدتی که منعکس شده بود، نیست. برخی از افراد در این موضوع شناسایی شده‌اند و براساس آنچه که مطرح بوده است ماجرا پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید در مورد قهرمانی شفاف‌تر صحبت کنید که چه کاری کرده است،‌ گفت: پیشنهاددهنده همین افرادی بوده‌اند که آنها را تعلیق کرده‌ایم. خیلی از جاها قهرمانی و همکارانش این پیشنهادات را نپذیرفته بودند اما به دلیل آنکه همان زمان موضوع را مطرح نکردند، با آنها برخورد شده است. خیلی از جاها هم پیشنهاداتی به صورت متقابل صورت گرفته است. به نظرم داوران پیشنهادی به تیم‌ها نمی‌دهند اما ما در حال بررسی تمام مسائل به صورت جزء به جزء هستیم.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال درباره اینکه محرومیت تا اطلاع ثانوی تا چه زمانی خواهد بود،  گفت: نمی‌توانم خط‌کش دقیقی بگذارم و ذهنیت جامعه را به این سو سوق بدهم که در یک تاریخ مشخص رای اعلام می‌شود، اما سعی می‌کنیم در اولین فرصت این کار را انجام داده و حتی در صورت لزوم از سایر ارگان‌ها نیز کمک بگیریم.

 

وی ادامه داد: اظهارات دایی هم مبتنی بر حرف‌های مولایی بوده است. ما از سرمربیان و مدیران تیم‌ها درخواست می‌کنیم که در فدراسیون به روی آنها باز است و هر صحبتی که داشته باشند ما وظیفه داریم که رسیدگی کنیم.

علیپور با اشاره به اظهارات دایی و مایلی‌کهن در نشست خبری گفت: از دوستان سرمربی خواهش می‌کنم که اگر هر بحثی دارند به فدراسیون آمده و در این مکان آن را مطرح کنند، اگر ما تخطی و کوتاهی کردیم، آنگاه معترض باشند. اینکه بعد از مسابقه و در کنفرانس مطبوعاتی چنین مسائلی را بیان کنند زیبنده فوتبال نیست.

وی در خصوص مشکلات دایی و مایلی‌کهن گفت: این وظیفه کمیته انضباطی است که در مورد این موضوع ورود کند.

علیپور درباره اظهارات خانبانی روانشناس پیشین استیل آذین درباره پیشنهاد رشوه به داور از سوی برخی افراد عنوان کرد: بازی مدنظر را همان سال بررسی کردیم. در تاریخ 3 آبان 90 و در همان بازی یک پنالتی به سود استیل آذین گرفته شد. با این حال بار دیگر بررسی می‌کنیم چون خانبانی گفته که پاکت پول را آماده کرده اما مدیرعامل باشگاه گفته پولی ندهید. در حال بررسی هستیم شاید موضوعی که او گفته باعث محرومیت برخی دیگر از افراد شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)