پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ گفت: دربی ۷۷ نشان داد بازیکنان و مربیان ما آمادگی روحی روانی لازم را برای رویدادهای بزرگ ندارند.

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در مورد کیفیت پایین دربی 77 گفت: عملکرد همه عوامل در برگزاری مسابقه خوب بود اما اصل مسابقه به دلیل استرس بیش از حد خوب نبود. این مسابقه نشان داد که تیم‌های بزرگ ما که از بازیکنان بزرگ اسم و رسم دار و ملی‌پوش استفاده می‌کنند هم آمادگی روحی روانی لازم را برای رویداد‌های بزرگ ندارند و این ضعف کلی فوتبال ماست که باید آسیب‌شناسی شود.

وی ادامه داد: بدون اینکه بخواهیم تشبیه کنیم گاهی اوقات دیدارهای تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا یا اینترمیلان و آسه میلان به دلیل استرس زیاد ممکن است خیلی از نظر فنی خوب نباشد و یا گل‌های کمی در آن رد و بدل شود ولی شهرآورد 77 واقعیت فنی فوتبال ما بود بنابراین گروه روانکاو و روانپزشک باید در این مسئله بیشتر کار کنند البته می‌دانم هر دو تیم استقلال و پرسپولیس روانپزشک دارند اما ظاهرا آنها نتوانستند بر این وضعیت چیره شوند. دریافت 9 کارت زرد در این مسابقه نشان از استرس زیاد بازیکنان و ترس از باختن بود.

وی در مورد انتخاب جواد نکونام به عنوان مرد برتر دربی از نظر اخلاقی با توجه به خطایی که روی خلعتبری انجام داد گفت: خطای نکونام روی خلعتبری عمدی نبود ضمن اینکه آنطور که من می دانم فرهاد مجیدی قرار بود مرد اخلاق دربی شود. با این حال انتخاب نکونام هم انتخاب نابجایی نبوده است. همان تکلی که پیام صادقیان بر روی پای نکونام زد که به عقیده برخی کارشناسان باید صادقیان اخراج می‌شد کافی بود تا نکونام به عنوان مرد اخلاق دربی انتخاب شود زیرا آن تکل می‌توانست منجر به مصدومیت شدید نکونام شود ولی او با بزرگواری از این خطای شدید در آن جو گذشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)