پرسپولیس نیوز : دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفت: تماس‌های بین مولایی و قهرمانی مکرر بوده است.

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور درباره اعلام حکم موقت متهمان پرونده تبانی در فوتبال ایران گفت: تمام ادعاها را بررسی کردیم و از اشخاصی که اطلاعات دیگری دارند می‌خواهیم بیایند و اسنادشان را ارائه کنند. اگر آنها به صورت محرمانه اطلاعاتشان را در اختیار ما قرار دهند از آنها سند نمی‌خواهیم و این وظیفه ما است که موضوع را پیگیری کنیم. این افراد مطمئن باشند که برای آنها مشکلی پیش نمی‌آید و از این موضوع نترسند.

وی عنوان کرد: افراد مطلعی که اکنون با محرومیت مواجه شده‌اند به این دلیل بوده که پیش از اعلام به ما، موضوع ر رسانه ای کردند و البته همه حقیقت را نگفتند. خواهش ما این است که لطفا اطلاعات غیر مستند نباشد و اگر مستنداتی هم وجود دارد برای حفظ آبروی افراد و مصونیت خودشان به صورت محرمانه به فدراسیون فوتبال گزارش دهند ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم که به آنها رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: در این پرونده چهره بدی از فوتبال ایران به مردم و حتی مجامع بین‌المللی نشان داده است. در پرونده اخیر افرادی که به نوعی اتهام به آنها وارد بود برای ادای اظهارات به دبیرخانه دعوت شدند و رودررو مسائلی مطرح و بررسی‌هایی هم انجام گرفت. چیزی که مهم است این مسئله است که دوستان مدعی شده‌اند یکسری اتفاقات بین همکاران دایی و قهرمانی صورت گرفت. این مسئله مربوط به بازی راه آهن و آلومینیم هرمزگان است که گفته می‌شود در آن بازی پیشنهاداتی از سوی قهرمانی به تیم راه‌آهن و همکاران دایی ارائه شده است اما قهرمانی منکر این قضیه شده و اعلام کرده تماس‌های اولیه از سوی مولایی صورت گرفت.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال با بیان اینکه بعد از بررسی‌های گسترده این پرونده به ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای ارجاع داده شد اظهار داشت: طبق قانون این ستاد می‌تواند در اینگونه مواقع ورود و با اتکا به مستندات رای نهایی را برای افراد صادر کند.

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا افرادی به خاطر حضور در این پرونده به عنوان شاهد محروم شده‌اند تاکید کرد: طبق اصول اخلاقی فیفا این اجازه صادر شده تا اینگونه پرونده‌ها به دبیرخانه ارجاع شود و اتفاقا تاکید شده که هویت افرادی که اطلاعاتی دارند کاملا محرمانه باقی بماند و اسنادشان افشا نشود. این مسئله حتی در مرحله بازپرسی هم مصداق دارد. ما اشخاص زیادی داریم که گزارش‌های مکرری به حراست فدراسیون فوتبال ارجاع می‌دهند اما هیچ‌گاه نامی از آنها برده نمی‌شود و راحت زندگی‌شان را می‌کنند.

وی ادامه داد: در مورد مولایی و حاتم به خاطر این رای صادر کردیم که پیش از اینکه مستندات رسمی را ارائه کنند یکسری مسائل را رسانه‌ای و پای اشخاص ثالثی را به پرونده باز کردند و کل داوری فوتبال ایران را زیر سوال بردند. متاسفانه آن چیزی که آقایان بیان کردند بخشی از واقعیت بود و تمام آن نبود چون ما کل واقعیت را می‌دانستیم.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در واکنش به صحبت‌هایی که در برنامه 90 مبنی بر جابجایی پول بین قهرمانی و مولایی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: متاسفانه این پول جابجا شده اما مستقیم به دست قهرمانی نرسیده است. آقایان ادعا دارند که شماره حساب خانمی که پول را به حساب آن واریز کرده‌اند گم کرده‌اند در حالی که ما می‌دانیم این اتفاق افتاده و حتی فیش واریزی هم به آقایان داده شده است. ما در سه مرحله از دوستان دعوت کرده‌ایم تا حقیقت را بگویند و با گفتن واقعیت خودشان را از پرونده کنار بکشند. هم به قهرمانی، هم به کرمانشاهی و هم به مولایی این مسئله را گوشزد کردیم اما وقتی دیدیم آقایان اصرار دارند پرونده به همین روند فعلی پیش برود برای آنها حکم صادر کردیم.

علیپور با بیان اینکه مولایی و حاتم به خاطر بیان حقیقت محروم نشده‌اند، تاکید کرد: اگر می‌خواستیم قضیه محرومیت را اعمال کنیم باید دوستان را محروم می‌کردیم. مسئله اینجاست که تماس‌های بین مولایی و قهرمانی مکرر بوده است.

وی درباره پرونده کرمانشاهی و قهرمانی اظهار داشت: هر دو نفر این آقایان دو شاکی داشتند که یکی از آنها مدیر عامل باشگاه نفتون و دیگری باشگاه پرسپولیس بود که در این خصوص تصمیماتی گرفته شد باز هم اعلام می‌کنم کسانی که از اینگونه موارد اطلاعی داشته باشند به شرط اینکه اطلاعاتشان رسانه‌ای نشود و در حد حدس و گمان نباشد به هیچ عنوان از سوی فدراسیون با محرومیت مواجه نمی‌شوند.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص ادعای باشگاه استیل آذین مبنی بر تماس یک داور برای دریافت مبلغی گفت: شخصی در آن زمان با سرمربی وقت استیل آذین تماس می‌گیرد و می‌گوید فلان داور برای اینکه این بازی را به نفع شما سوت بزند 15 میلیون می‌خواهد این مسئله به گوش مدیرعامل و سرمربی استیل آذین می‌رسد و آنها به فدراسیون فوتبال آمدند و توسط رئیس کمیته انضباطی وقت به آن شخص داور تذکر داده شد و فعل و انفعالی صورت نگرفت. متاسفانه در اینگونه موارد اشخاصی هستند که دست به کلاهبرداری می‌زنند و ما از همه تقاضا داریم که اگر نام و نشانی از آنها می‌دانند به ما اعلام کنند.

علیپور ادامه داد: متاسفانه این افراد به مدیران و سرپرستان مراجعه می‌کنند و بیشتر با آنهایی سروکار دارند که با سازوکار فوتبال آشنایی ندارند. مثلا با مدیری تماس می‌گیرند و می‌گویند فلان داور این مبلغ را می‌خواهد تا به نفع شما سوت بزند در حالیکه روح آن داور و تیم داوری از این قضیه خبر ندارد و البته برعکس این اتفاق رخ می‌دهد. توصیه ما این است که مدیران محترم اینگونه دچار اشتباه نشوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)