پرسپولیس نیوز : دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره این که علی دایی و برخی افراد دیگر هم در تبانی‌ها مطلع بودند و خبر ندادند،گفت: هر فردی در هر جایی کتمان حقیت کند و بعد در اینجا فرافکنی انجام دهد متهم است.

حجت الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اعلام کرد: آقای مولایی درست می‌گوید که در جلسات رو در رو اطلاعاتی را به ما داده است و صحبت هایش درست هم بوده است و ما هم از مطلعینی که صحبت کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم اما آقای مولایی بخشی از حقایق را نگفتند.

وی افزود: کتمان این حقیقت که آقای قهرمانی شماره حسابی را داده بود که البته آقایان پولی را به حساب ایشان نریختند و اعتراض هم به همین دلیل بالا گرفته بود. ستاد ما به دنبال حقیقت رفته و موضوع کتمان شده را کشف کرده است، ما باز هم راه را برای آقای مولایی باز گذاشتیم که حقیقت را بگوید اما نگفت.

دبیر کمیته اخلاق همچنین گفت: پولی که آقای قهرمانی می‌خواست صبح روز بازی توسط یکی از زیر مجموعه‌های آقای حاتم کارت به کارت شده است به حساب شخصی که تمام مستندات موجود است و مبلغ واریز شده هم مشخص است. 2 میلیون تومان کارت به کارت شده که دعوا هم سر همین است که چرا 5 میلیون تومان به حساب واریز نشد.

علیپور همچنین درباره صحبت‌های ایلدروم نیز گفت: با تحقیقی که ما از کمیته داوران و … داشتیم ایشان به دلیل عدم انجام وظایفش متهم است که به داور گفته بود داخل محوطه جریمه هر اتفاقی بیفتد به ایشان مربوط است. علت تعلیق ایشان از فعالیت‌های ورزشی به دلیل این استعلام‌ها بوده و آقای ایلدروم نگران نباشند. دیدید که نام کمک داور اول بازی از این پرونده بیرون آمد. قضیه آقای قهرمانی و کرمانشاهی هم به خاطر صحبت های آقای بادیه مدیرعامل نفتون است که پرونده آنها را 2 هویتی کرده است.

علیپور با بیان این که این پرونده لایه‌های دیگری هم دارد در خصوص این که دایی و برخی دیگر هم مطلع بودند و خبر ندادند و آیا این افراد هم محروم خواهند شد، عنوان کرد: شما شک نکنید هر فردی در هر جایی کتمان حقیت کند و بعد در اینجا فرافکنی انجام دهد متهم است. درباره پرونده قهرمانی هم باید بگویم که پرونده ایشان از سال گذشته مفتوح است و 35 روز قبل از این اتفاقات نیز ما او را دعوت و برخی مسائل را بررسی کردیم. سال گذشته آقای رویانیان آمد و کتبا به ما اطلاعاتی داد و آقای دایی هم به صورت شفاهی مسئله را مطرح کرد و بحث مخفی کاری درباره آنها وجود ندارد.

وی با بیان این که اتفاقات این پرونده درباره بازی با راه‌آهن به زمان مربیگری دایی باز نمی گردد، گفت: این اتفاق در فصل 90- 89 افتاد که در زمان مدیرعاملی آقای محمدحسن انصاری‌فرد و مربیگری آقای مهدی تارتار افتاده بود.

مهدی تارتار نیز در این باره توضیح داد:‌ در زمان مربیگری من در راه‌آهن آقای قهرمانی هیچ بازی بحث برانگیزی سوت نزد و دیدارهایی که اشاره می شود (بازی با مس کرمان و فجرسپاسی) آقای ترکی و ممبینی داور بازی ما بودند. من با قهرمانی کاری ندارم و ایشان داور پاکی است، اما یک بازی بحث‌برانگیز برای زمانی بود که من در راه‌آهن بازی می‌کردم و آقای یاوری سرمربی ما بود که گل سالم ما مقابل مس کرمان را مردود اعلام کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)