مرجع خبری پرسپولیس : حميد علي‌عسگر ليگ دهم را متفاوت با يكي، دو فصل گذشته آغاز كرده است. بازيكن 20 ساله پرسپوليس برخلاف فصل قبل اين بار با اعتماد علي دايي از هفته اول به صورت ثابت به ميدان رفته و بازي او اتفاقا جواب داده است.
با حميد علي‌عسگر، بازيكن جوان سرخپوشان گفتگويي انجام داديم كه در زير مي‌خوانيد:

دعوت همزمان به تيم اميد و بزرگسالان شما را بر سر دو راهي قرار نداده است؟‌ اگر قرار به انتخاب باشد اولويت با كدام تيم است؟


من بايد در خدمت تيم ملي كشورم باشم و برايم فرقي نمي‌كند، فدراسيون بايد در اين مورد تصميم بگيرد، اما بازي‌هاي رسمي تيم اميد، دو سه ماه ديگر آغاز مي‌شود و شايد حساسيت آن بازي‌ها باعث شود كه همراه تيم اميد باشم، اما در اين مقطع تيم بزرگسالان را همراهي مي‌كنم و از اين بابت خوشحالم چون به نيمي از اهدافم در فوتبال دست پيدا كردم.


حالا كه به اين اهداف رسيدي، براي حفظ آن چه برنامه‌اي داري؟

 

اين احساس خيلي خوبي است كه من در اين سن به هر دو تيم يعني اميد و بزرگسالان دعوت شدم، اما مسووليت من سنگين شده و انگيزه‌ام دو برابر، بايد در باشگاه خودم يعني پرسپوليس خوب كار كنم و هميشه در آمادگي كامل باشم. اگر در پرسپوليس بتوانم به اين آمادگي تداوم بدهم در تيم ملي هم موفق مي‌شوم.


از پرسپوليس گفتيد، اين فصل با ليگ نهم براي شما فرق داشت، انگار اعتماد علي دايي را جلب كردي؟
بله، خدا را شكر اين فصل از ابتدا ثابت بودم، تمام سعي‌ام اين است كه اين روند را ادامه بدهم و مربي از بازي‌ام راضي باشد.

 

در كارهاي هجومي راحت‌تر از دفاعي به نظر مي‌رسي، اما در يكي، دو بازي اخير نظر دايي اين بود كه مدافع چپ باشي، از بازي در پست غيرتخصصي راضي هستي؟
من تابع تصميم سرمربي هستم و اگر پرسپوليس نياز داشته باشد در هر پستي به ميدان مي‌روم، اما از نظر راحتي و علاقه، من هافبك مهاجم هستم و تمايل دارم كه در حمله نقش داشته باشم، از بازي به عنوان دفاع چپ خيلي راضي نبودم، اما سعي كردم وظيفه‌اي كه به من محول شده بود را انجام دهم، در اين مورد اين‌طور فكر مي‌كنم كه حتما مربي در بازي من چيزي ديده كه از علي عسگر مي‌خواهد در كار دفاعي شركت كند، من هم بايد تلاشم را بكنم.

مصدوميت شكوري و اكبري در تغيير پست شما تاثيرگذار بوده است؟
شايد تاثيرگذار هم بوده، اما دليل اصلي نبوده و نظر سرمربي است.

پرسپوليس اين فصل بابت برخي نيمكت‌نشين‌ها حاشيه داشته است، به نيمكت‌نشين‌ها حق مي‌دهيد كه حاشيه‌ساز شوند؟


اتفاقا پرسپوليس اين فصل بي‌حاشيه بوده و نسبت به سال‌هاي قبل كه من در پرسپوليس بودم، اين مسائل كمتر شده است. حاشيه‌هاي مربوط به جاسوس‌بازي و اين حرف‌ها هم صحت ندارد. در مورد نيمكت‌نشين‌ها بايد بگويم كه پرسپوليس امسال در 3 جام شركت مي‌كند،پس اين بازي‌هاي فشرده فرصت بازي را به همه مي‌دهد فقط بايد صبر كنيم. نيمكت‌نشيني براي هر بازيكني بخصوص بازيكن پرسپوليس سخت است، اما بايد در تمرينات سعي كرد ‌به آمادگي رسيد و اين آمادگي را نشان داد، ويژگي علي دايي هم اين است كه به آ‌ماده‌ها ميدان مي‌دهد، نيمكت‌نشين‌هاي ما هم حاشيه‌ساز نبودند، بلكه آنها را به نوعي وارد حاشيه مي‌كنند.

بازيكنان جديد پرسپوليس نسبت به تيم‌هاي ديگر در هفته‌هاي نخست خوب بودند، با اين بضاعت چقدر براي پرسپوليس شانس قهرماني قائل هستي؟


پيش‌بيني نمي‌توان كرد، اما خوشبختانه بازيكنان جديد ما خيلي زود با بقيه هماهنگ شدند و كارنامه خوبي داشتند، گلزني كردند و موثر بودند. اين نشان مي‌دهد كه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات براساس نياز تيمي بازيكن گرفته و اگر همين‌طور پيش برود ما براي قهرماني 2 جام از 3 جامي كه در آن شركت مي‌كنيم شانس داريم.

چه تيم‌هايي را مدعي قهرماني ليگ برتر مي‌داني؟
پرسپوليس، سپاهان، استيل‌آذين و ذوب‌آهن.

استقلال مدعي نيست؟
استقلال بازيكنان زيادي را نسبت به فصل قبل از دست داده و با اين وضعيت بعيد مي‌دانم كه براي قهرماني مبارزه كند.

موفقيت تيمي مثل صنعت نفت آبادان را چطور مي‌بيني، براي قضاوت در مورد صدرنشين زود است يا از همين حالا مي‌توان تيمي‌ مثل صنعت نفت را مدعي دانست؟

تيم‌هايي كه از ليگ يك به ليگ برتر مي‌آيند چون دوره بدنسازي را طي نمي‌كنند و در شرايط مسابقه هستند ابتداي ليگ برتر را بهتر شروع مي‌كنند، اما من تصور مي‌كنم به مرور از نظر بدني افت مي‌كنند. گرچه صنعت نفت آبادان و نفت تهران در آمادگي خوبي هستند، اما براي قضاوت زود است.



فكر مي‌كني تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا بتواند موفق شود.

ما بازيكنان خوبي داريم و توان رقابت با تيم‌هاي خوب آسيا را داريم، اما بايد از اين توان استفاده كنيم.


گفتي نيمي از اهدافت در فوتبال محقق شده، هدف بزرگ شما در فوتبال چيست؟

بازي كردن در يك ليگ اروپايي معتبر براي هر فوتباليست ايراني ايده‌آل است و آرزوي من هم هست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)