چهارشنبه 23 بهمن (13:23)

مرجع خبری پرسپولیس :  رئيس كميته داورن فدراسيون فوتبال گفت:‌ محسن تركي داوري است كه به قاطعيت، عدالت و بي‌طرفي معروف است.

مسعود عنايت در پاسخ به اين سئوال كه محسن تركي براي قضاوت در دربي 66 آماده و توجيه شده است؛ اظهار داشت: تركي را براي قضاوت در دربي توجيه نكرده‌ايم. دفعات گذشته كه داوران خارجي به ايران مي‌آمدند هم توجيه نمي‌شدند. تركي داور باسابقه‌اي است و فقط حكم قضاوت در اين مسابقه را به او ابلاغ مي‌كنيم.
وي درباره تيم داوري دربي تصريح كرد: تيم داوري را با توجه به رفاقت ديرينه و رابطه بسيار صميمانه‌اي كه بين آنها برقرار است انتخاب كرديم. تركي 8 سال است كه در ليگ برتر قضاوت مي‌كند و تجربه قضاوت در بازي‌هاي پر تماشاگر را دارد.
عنايت ادامه داد: كميته داوران تمامي جوانب را براي سپردن اين بازي به تركي درنظر گرفته است. او به خوبي توانسته از بازي‌هاي پرسپوليس و استقلال بربيايد. همه مي‌دانيم كه تركي به قاطعيت، عدالت و بي‌طرفي معروف است.

رئيس كميته داوران با بيان اينكه نبايد ذهنيت منفي در مورد حضور داور ايراني در مسابقه پرسپوليس و استقلال وجود داشته باشد تصريح كرد: اينكه همه دنبال اين هستند كه آيا حضور داور ايراني در دربي تبعات دارد اشتباه و فكر غلطي است. داوران در همه جاي دنيا اشتباه مي‌كنند و تماشاگران و مجموعه دو تيم بايد بپذيرند كه ممكن است در اين بازي اشتباه داشته باشد.
عنايت با تاكيد بر اينكه تركي داور شناخته شده‌اي در آسياست عنوان كرد: من از كفاشيان، تاج و از محمدي ممنون هستم كه انتخاب دربي را به عهده كميته داوران گذاشتند و ما را در محقق شدن اين امر پشتيباني كردند.
رئيس كميته داوران با رد شايعه استفاده از داور چهارم امروز بازي ايران مقابل كره جنوبي در دربي گفت: به طور كلي چنين فكري با عقل جور در نمي‌آيد. اگر چنين اتفاقي رخ دهد و ايران هم امروز بازي را مقابل كره ببرد فردا ممكن است همين تيم كره به اين موضوع شك و به كنفدراسيون فوتبال آسيا شكايت كند.
عنايت با اشاره به اينكه استفاده از داور ايراني در دربي بعد 14 سال موفقيت نيست اظهار داشت: من اين مسئله را موفقيت نمي‌دانم، مطمئنا روساي قبلي كميته داوران دوست داشتند كه اين اتفاق رخ دهد اما اين شرايط مساعد نبوده است.
رئيس كميته داوران ادامه داد: تركي مورد قبول دو تيم است اما من هيچ وظيفه‌اي نداشتم با مسئولان دو تيم تماس بگيرم و از آنها بخواهم كه نسبت به اين انتخاب نظر مساعد داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)