پرسپولیس نیوز: مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: امسال در زمینه هواداران، یک رکورد زدیم که در آخر فصل اعلام می‌کنیم.

سعید فتاحی درباره مشکلات هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال گفت: ما برگزاری مسابقات لیگ دسته‌های پایین‌تر را هم بر عهده داریم. با توجه به نزدیکی به ماه رمضان، باید بازی‌ها را هر چه زودتر به پایان برسانیم. لیگ دسته دوم تمام شد و فقط دو دیدار پلی‌آف باقی مانده است. لیگ دسته اول هم هفته بعد به پایان می‌رسد. کارگروهی با اعضای کمیته‌های مسابقات، داوران، انضباطی و اخلاق تشکیل دادند و پس از هر مسابقات، مسائل را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: نظارت کاملی بر مسابقات داریم و موضوعات اجرایی و نیز مسائل غیرفوتبالی را بررسی می‌کنیم. بحث تبانی در لیگ دو مطرح شد که در مراجع قضایی به آن رسیدگی و رأی آن به زودی اعلام می‌شود. از باشگاه‌ها خواستیم به ما کمک کنند تا اگر ورود مسئله غیرفوتبالی به فوتبال به ما اعلام شود. روند خوبی داشتیم و انشاءالله همه دعا کنند تا لیگ برتر بدون مشکل به پایان برسد.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در مورد اتفاقات دیدار تراکتورسازی – پیکان و احتمال برگزاری دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس بدون حضور تماشاگران گفت: ناظر بازی باید گزارش بازی را به کمیته مسابقات بدهد و ما آن را به کمیته انضباطی ارجاع دهیم. این کار شنبه انجام شده و مراحلش طی می‌شود. ابلاغیه آن هم برای باشگاه تراکتورسازی مشخص شده و این باشگاه باید دفاعیه بدهد. ما ملزم به اجرای آرای کمیته انضباطی هستیم و از کارشناسان خواهش می‌کنم پیش‌داوری نکنند. مراحل قانونی این اتفاق باید طی شود.

وی درباره اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس درخصوص اتفاقات بازی سپیدرود – تراکتورسازی و صحبت درخصوص استیضاح وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ای کاش نمایندگان به مجلس کمک کنند نه اینکه همه بخواهند تراکتورسازی را پلکان خودشان قرار دهند و مشکلات را بیشتر کنند. کاش این دوستان فضا را بهتر می‌کردند، درباره امکانات ورزشگاه‌ها صحبت یا از حق پخش تلویزیونی دفاع کنند تا باشگاه‌ها به حق خود برسند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر با اشاره به لزوم فعالیت بهتر کانون‌های هواداری باشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف باشگا‌ه‌ها، ایجاد کانون هواداران است و در کشورهای اروپایی هم، این کانون وظیفه ورود، خروج و راهنمایی هواداران را بر عهده دارد. امیدوارم باشگاه‌ها سال آینده این موضوع را جدی بگیرند و هواداران هم کمک کنند. افرادی که در ورزشگاه‌ها سوءاستفاده می‌کنند، باید کنار گذاشته شوند و طرفداران واقعی تیم‌ها به باشگاه‌های خود کمک کنند تا این کانون ایجاد شود.

فتاحی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در مورد جوسازی کانال‌های فضای مجازی که افراد زیادی در آن عضو هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای مجازی، مشکلی است که دامنگیر ورزش کشور شده و ادمین‌های آنها اکثراً در داخل ایران نیستند. آنها مسائل را به سادگی زیر سوال می‌برند و سیاه‌نمایی می‌کنند. مثلاً عکس‌هایی درخصوص آب‌گرفتگی زمین ورزشگاه شهر قدس منتشر شد که برخی مدعی شدند متعلق به بازی پیکان – پرسپولیس بوده، در حالی که این ادعا درست نبود. مدتی پیش هم فیلمی از فحاشی هواداران تراکتورسازی پخش شد که متعلق به سه سال پیش بود. از پلیس فتا هم خواهش می‌کنم با این موضوع برخورد کند و هواداران هم هوشیارتر باشند.

وی در این باره که می‌توان جلساتی با پلیس فتا در این راستا برگزار کرد، گفت: باشگاه‌ها را در این موضوع مقصر می‌دانم. اگر همه باشگاه‌ها یک سایت مرجع داشته باشند و هواداران این تیم‌ها در آن عضو باشند، خیلی بهتر است. در این صورت این گروه‌ها خیلی نمی‌توانند فعالیت کنند. ما دو سال پیش بلیت‌فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کردیم، اما اتفاقی برای صدور کارت هواداری نیفتاده است. هواداران باید کارت هواداری داشته باشند و امیدوارم باشگاه‌ها به این موضوع ورود کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد درخواست باشگاه سپیدرود مبنی بر همزمانی دیدار این تیم مقابل فولاد خوزستان با بازی صنعت نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: بر اساس قانون، همه دیدارهای دو هفته پایانی به صورت همزمان برگزار می‌شود. باشگاه سپیدرود درخواست داشت که دیدار تیم نفت را به جمعه منتقل کنیم. این در حالی است که اگر سپیدرود درخواستی دارد، درباره خودش مطرح کند. سال گذشته هم ما زمان دیدار سپیدرود – تراکتورسازی را تغییر دادیم. درصورت موافقت باشگاه فولاد، سازمان لیگ می‌تواند زمان دیدار این تیم برابر سپیدرود را به یک روز عقب‌تر منتقل کند.

فتاحی در مورد جلسه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان با حضور مهدی تاج و در خصوص دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس برگزار شد، تصریح کرد: این جلسه فقط درباره این بازی نبود. بلکه درخصوص همه دیدارهای حساس هفته‌های پایانی از جمله پرسپولیس – سپاهان و پدیده – استقلال هم بحث کردیم. در این هفته‌ها، هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌آیند و نقطه اوج لیگ امسال ما، هواداران ما بود. امسال در زمینه هواداران، یک رکورد زدیم که در آخر فصل اعلام می‌کنیم. فکر می‌کنم هیچ لیگی در آسیا با این همه هوادار برگزار نشد.

وی درباره اظهارات شاه‌حسینی، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر وجود همجنس‌گرایی در لیگ برتر خاطرنشان کرد: شاه‌حسینی دوست ماست و پیش‌تر در کمیته انضباطی مسئولیت داشته، اما بهتر است از خودش سوال کنید. سازمان لیگ برگزار کننده مسابقات است و خیلی به این مسائل ورود نمی‌کنیم. اگر موردی بوده، کمیته‌های اخلاق و انضباطی وقت باید به این موضوع می‌پرداختند. البته در زمان شاه‌حسینی کمیته اخلاق وجود  نداشت، اما وظیفه کمیته انضباطی بوده با این مسئله برخورد کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)