مرجع خبری پرسپولیس : در آستانه آخرين بازى پرسپوليس در فصل ۸۷ و مصاف با تيم بنيادكار به سراغ مجيد فرخزادى عضو و سخنگوى هيأت مديره پرسپوليس رفتيم و سؤالاتمان را با او در ميان گذاشتيم. فرخزادى هم سعى كرد به تمام سؤالاتمان پاسخى مناسب بدهد. بد نيست شما هم حرف هاى تازه اين مقام مسئول در باشگاه پرطرفدار پايتخت را بخوانيد:
pnnc • بالاخره فصل تمام شد!
بله، خوشبختانه و البته متأسفانه! متأسفانه از اين بابت كه موقعيت هاى بسيار خوبى را از دست داديم و نتوانستيم به اهدافمان برسيم. از اين بابت هم خوشحاليم كه بالاخره فصل تمام شد و فشارهاى سنگينى كه روى مجموعه بود برداشته شد. حالا همه بايد آماده اجراى يك بازسازى همه جانبه در پرسپوليس باشيم تا در فصل آينده پرسپوليس راه اصلى خود را پيدا كرد، و آن را طى نمايد. بايد هم روى روح و روان تيم كار شود و هم در ساختار تيم تغييراتى مناسب اعمال شود.

pnnc • قبول داريد اين پرسپوليس اصلاً روح قهرمانى نداشت؟
نه قبول ندارم! من مى گويم انگيزه هايى كه بايد در تيم ايجاد مى شد تا اين تيم به قهرمانى برسد ايجاد نشد. هيچ كس به هدفى غير از قهرمانى فكر نمى كرد. فقط بايد انگيزه رسيدن به اين هدف در تيم تقويت مى شد.

pnnc • مقصر اصلى اين عدم تقويت انگيزه چه كسى بود؟
نمى خواهم بگويم مديريت مقصر بود يا بازيكنان و كادر فنى. هوادارنمان كه كار خود را به خوبى انجام دادند. البته بين آنها عده اى بودند كه واقعاً در مسير قهرمانى پرسپوليس قرار نداشتند كه وجود آنها و تفكراتشان تقصير ما بود. ما بايد جلوى انحراف آنها را از هدف اصلى مى گرفتيم. به نظر من بايد در نحوه مديريت تيم در فصل آينده تجديدنظرى اساسى صورت بگيرد.

pnnc • از ابتداى فصل تا امروز شاهد وجود يك فاصله غيرقابل انكار ميان هيأت مديره و مديرعامل پرسپوليس بوديم. دليل اين فاصله واقعاً چيست؟
اين مسأله را صادقانه مى گويم، اعضاى هيأت مديره هيچ گاه چه در زمان حضور مصطفوى و چه پس از جدايى ايشان با هم مشكلى نداشتند. الان هم كه مصطفوى از جمع هيأت مديره رفته و تعدادمان ۴ نفر شده در كليه رأى گيرى ها اتفاق نظر داشته ايم و در تصميم گيرى ها به رأى واحد مى رسيم. با اين وجود اعتقاد دارم بايد بيشتر از چيزى كه كار كرديم، از خود تلاش نشان دهيم.

pnnc • با مديرعامل چه؟ يعنى مى گوييد هيچ فاصله اى بين هيأت مديره و مدير عامل نيست؟
نه واقعاً نيست. چه ما باشيم چه هر كس ديگر به هيأت مديره پرسپوليس بيايد هيأت مديره تصميم گيرنده است و مدير عامل هم مجرى تصميمات است. در قانون كسى دست نمى برد.


pnnc • پس اختيارات مدير عامل چه مى شود؟

اختيار مديرعامل تفويضى است. البته ما در اين مورد فرصت زيادى نداشتيم. همان طور كه مى دانيد شرايط همواره بحرانى بود و همگى تلاش مى كرديم تا تيم از بحران خارج شود. امروز كه بحران كمتر شده و يا وجود ندارد همه چيز براساس اصول اصلى خود پيگيرى مى شود. مثل بحث يارگيرى كه براساس مصوبات هيأت مديره كار دنبال خواهد شد.

ظاهراً هيأت مديره به نحوه يارگيرى خيلى حساس شده!
بايد هم حساس شود. همين حساسيت باعث شده تا فصل قبل به خوبى يارگيرى كنيم و به همين خاطر از تلاش همه دوستان تشكر مى كنيم. الان هم حساس هستيم تا كار به درستى پيش برود.

از لحن كلام اينطور به نظر مى رسد كه از نحوه يارگيرى انصارى فرد رضايت نداريد و شايد هم ناراحت هستيد!
اصلاً اينطور نيست. نه بحث نارضايتى مطرح است و نه بحث ناراحتى. اگر ناراحت يا ناراضى بوديم قطعاً جلوى اين كار را مى گرفتيم. اتفاقاً دوست دارم بدانيد كه در اين مورد كاملاً هماهنگ هستيم. مصوبات ابلاغ شده و انصارى فرد هم پيگير اجراى همان مصوبات است. در اين مورد ايشان كار خود را به درستى انجام داده اند.

حالا كه فصل تمام شده صادقانه بگوييد نيازى به وقوع اين همه حادثه و حاشيه در پرسپوليس وجود داشت؟
نه، شما درست مى گوييد. لزومى نداشت كه اين همه حاشيه در تيم درست شود. متأسفانه شرايط ما در فصل خيلى خاص بود و نمى توانم در موردش حالا حرف بزنم.

چرا؟
بخشى از حرف هايم به قطبى برمى گردد. ايشان الان سرمربى تيم ملى است و بايد روى كارش كه اتفاقاً خيلى هم حساس است متمركز شود. اجازه بدهيد در زمانى ديگر راجع به اين مسأله صحبت كنيم.

آينده را چطور مى بينيد؟ روشن يا…؟
قطعاً ديدمان نسبت به فصل بعد بايد روشن باشد. بايد با تلاش خودمان و كمك دولت محترم تيمى درست كنيم تا رضايت خاطر همه هواداران پرسپوليس را فراهم آورد.

واقعاً تا كى مى خواهيد محتاج كمك هاى دولت باشيد؟
همان طور كه مى دانيد آقاى رئيس جمهور دستور واگذارى سهام پرسپوليس به مردم را داده اند و اين كار انجام خواهد شد.

بحث سهام به كنار. براى درآمدزايى باشگاه چه برنامه اى داريد.
براى اين مسأله هم برنامه ريزى هاى تازه اى داريم كه به زودى در موردش اطلاع رسانى خواهيم كرد. اجازه بدهيد كارها انجام شود بعد در موردشان صحبت خواهيم كرد.

در همين فصل هم قرار بود كارهايى در اين مورد انجام دهيد.
در اين فصل به خاطر اتفاقاتى كه افتاد در اين راه موفق عمل نكرديم اما فصل بعد شرايط قطعاً فرق خواهد كرد.

يعنى در فصل بعد هيچ اختلافى ميان هيأت مديره و مدير عامل به وجود نمى آيد؟
امسال هم مشكلى در اين مورد وجود نداشت. در كار اجرايى هيچ وقت اختلافى نداشتيم. اگر اختلاف شخصى به وجود بيايد اصلاً مورد تأييد نيست و آن را خيانت به پرسپوليس مى دانيم.

صحبتى با هواداران تيم نداريد.
مجدداً از آنها عذرخواهى مى كنم. آنها به وظايفشان به خوبى عمل كردند و اگر كم كارى وجود داشته از جانب ما مسئولان تيم بوده. باز هم از مردم مى خواهم كه در بازى مقابل بنيادكار در ورزشگاه حاضر شوند و به حمايت از پرسپوليس بپردازند. ما براى صعود به مرحله بعدى به حمايت آنها نياز داريم. از هواداران عزيز مى خواهيم خودشان را از كسانى كه فضاى ورزشگاه ها را ملتهب مى كنند جدا كنند و فقط حامى تيم محبوبشان باشند.


فكر نمى كنيد نيامدن هواداران به ورزشگاه به دليل قهر آنها از پرسپوليس باشد.
شايد آنها ناراحت باشند اما هرگز قهر نمى كنند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)