مرجع خبری پرسپولیس : در واپسين ساعات نقل و انتقالات ميان عباس انصارى فرد و اعضاى هيأت مديره كه بر سر جذب على كريمى به وجود آمده اين ذهنيت را به وجود آورد كه ميان انصارى فرد و هيأت مديره پرسپوليس اختلاف شديدى وجود دارد. به سراغ مجيد فرخزادى عضو هيأت مديره باشگاه پرسپوليس رفتيم تا از زبان او بشنويم آيا چنين است؟ با ما همراه باشيد:
براى شروع بد نيست به هواداران پرسپوليس بگوييد آيا ميان شما و انصارى فرد اختلافى وجود دارد؟
فكر مى كنم هر كسى كه كوچكترين اطلاعاتى از مسائل ادارى داشته باشد اين موضوع را تكذيب مى كند. از نظر سيستم ادارى، هيأت مديره مرجع تصميم گيرى است و مديرعامل هم مجرى تصميمات گرفته شده هيأت مديره است. ما همين سيستم ادارى را در پرسپوليس اجرا مى كنيم. منتها بعضى از رسانه ها شيطنت كرده اند و گفته اند كه ما به مسائلى كه مربوط به مديرعامل بوده ورود كرده ايم.

حالا ورود كرده بوديد؟!
نه اصلاً اين طور نيست. ما زمانى وارد كار مى شويم كه خود مديرعامل درخواست آن را داده باشد. اين شيوه عمل نشان دهنده تعامل يك هيأت مديره با مديرعاملش است. متأسفانه يك جا نوشته بود هيأت مديره اگر با انصارى فرد مشكلى دارد مى تواند او را از كار بركنار كند. اين نشان مى دهد كه عده اى مفهوم اين تعامل را متوجه نشده اند. سياست هيأت مديره همكارى كامل با مديرعاملش است و عده اى به آن توجهى نمى كنند.


معمولاً اول حرف و حديث ها به وجود مى آيد بعدش نسبت به رفع اين حرف و حديث ها اقدام مى كنيد. بهتر نيست قبل از وقوع هر اتفاقى پيش بينى هاى لازم صورت بگيرد؟!
اين نكته اى است كه كاملاً درست است. ما بايد قبل از وقوع هر اتفاقى پيش بينى لازم را داشته باشيم و اجازه بروز حاشيه ها را ندهيم. بايد در اين مورد در جلسه هيأت مديره صحبت كنيم، مطمئنم كه اين مسأله قابل حل است.
از نقل و انتقالات باشگاه پرسپوليس بگوييد. راضى هستيد؟

نمى توان به طور صددرصد در موردش صحبت كرد اما به نسبت راضى هستيم. در جلسه اى كه با آقاى انصارى فرد داشتيم ايشان قول دادند كه اين پرسپوليس قهرمان مى شود. ما هم براى اينكه مشكلى پيش نيايد دستان ايشان را در نقل و انتقالات كاملاً باز گذاشتيم.

ظاهراً به نظر مى رسد رضايت چندانى از نقل و انتقالات نداريد؟!
من چنين حرفى نزدم. من گفتم اميدوارم كه يك تيم خوب را در مسابقات ليگ شاهد باشيم. شما ديديد كه ما سال قبل بهترين تيم را تشكيل داديم اما حاشيه ها نگذاشت تا تيم نتيجه بگيرد. به همين خاطر ياد گرفتيم در هيچ موردى زود قضاوت نكنيم. ما همه تلاشمان را به كار گرفته ايم تا پرسپوليس نتيجه بگيرد.

در طول نقل و انتقالات در هيچ موردى ورود نكرديد؟
ما دستان آقاى انصارى فرد را كاملاً باز گذاشته بوديم. فقط در ۲ مورد به درخواست ايشان وارد شديم. يكى موضوع محسن خليلى بود و ديگرى موضوع على كريمى.

ظاهراً آن جلسه شبانه حسابى جنجال برانگيز شد. حالا واقعاً شما در آن جلسه حضور نداشتيد؟
اول اينكه براى ورود به يك جلسه نيازى نمى ديدم كه بخواهم از كسى اجازه بگيرم. پس اگر مى گويم نبودم واقعاً در آن جلسه حاضر نبودم. اصل ماجرا اين بود كه آقاى نژادفلاح من را تلفنى در جريان موضوع قرار داد. چون مى دانستم ممكن است اين مسأله حواشى به همراه داشته باشد از ايشان خواستم تا موضوع را با آقاى آخوندى چك كند ايشان هم به من خبر دادند كه موضوع را چك كرده و آقاى آخوندى هم اعلام كرده اند مشكلى از اين بابت نيست. باز هم براى اطمينان بيشتر از ايشان خواستم با آقاى انصارى فرد هم موضوع چك شود كه اين كار هم انجام گرفت. همه كارها به اين شكل انجام شد نه آن طور كه گفته مى شد. هم اينكه اين جلسه اصلاً در منزل آقاى هدايتى نبود كه مى گفتند. ظاهراً جلسه در مكان ديگرى برگزار شده بود.

حالا واقعاً چرا كار پرسپوليسى شدن على كريمى به بن بست خورد؟
در مورد آقاى كريمى ۲ ، ۳ بحث وجود دارد. يكى اينكه ايشان فصل قبل ۲ كار خوب براى ما انجام داد. يكى انجام بازى هاى خوب از سوى ايشان بود و ديگر رقم مالى اش بود كه ثابت كرد كريمى واقعاً به پرسپوليس علاقمند است نه به اشخاص. البته در طول فصل مشكلاتى ميان او و مديريت به وجود آمد كه اعتقاد دارم به آن دامن زده شد. دوم اينكه خود آقاى انصارى فرد به من اعلام كردند كه خودشان نسبت به جذب كريمى اقدام مى كنند و توسط يك رابط مشكل را حل خواهند كرد.

به نظر شما اگر ۳ عضو هيأت مديره و مديرعامل در جايى مثل سازمان با خود كريمى قرار مى گذاشتيم بهتر و سريع تر نتيجه نمى گرفتند؟
اصلاً نيازى به حضور همه اعضاء نبود. اگر يك نفر هم ميانجى مى شد اين مشكل حل بود.

پس قبول داريد هيأت مديره هم در اين راه مقصر بود؟
اصلاً! با قدرت مى گويم كه ما هيچ تقصيرى نداشتيم ما به آقاى انصارى فرد اختيار تام داده بوديم. كوچكترين فشار از جانب ما اين سوء تفاهم را به وجود مى آورد كه ما مى خواهيم كسى را به مديرعامل تحميل كنيم. ما دستان آقاى انصارى فرد را باز گذاشتيم تا در تشكيل تيم جديد راحت باشد. ما حتى قرار بود يك هيأت ۳ نفره را براى كمك به مديرعامل تشكيل دهيم كه به خاطر همان مسائل قيد آن را زديم و آقاى انصارى فرد با اختيار تام كارش را دنبال كرد.


البته هنوز پاسخ سؤالمان را نگرفتيم. آيا خود مجموعه اقدام مى كرد و با كريمى مستقيم وارد مذاكره مى شد بهتر نبود؟
اگر از ما مى خواستند حتماً اين كار را انجام مى داديم. دوست نداشتيم كارى كنيم كه آقاى انصارى فرد در كارش احساس ناامنى كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)