پرسپولیس نیوز :  مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استقلال به هیچ طریقی نمی‌تواند ما را غافلگیر کند. تمام برنامه‌های بازی آنها را می‌دانیم و نقشه‌های مختلفی را برای این بازی طراحی کرده‌ایم.

رضا فروزانی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس گفت: اگر اسم دربی روی این بازی نبود، بازی با استقلال یک بازی مثل بازی‌های دیگر بود، شک نکنید که پرسپولیس همه رقم از استقلال برتر است. البته این «اگر» را هم به جهت حوادث فوتبال گفتم. حوادثی که در کنترل ما نیست. مثلا مساله داوری در بازی‌های سال قبل یک نمونه است. جدای از این موارد آنها نمی‌توانند به هیچ شکل ما را غافلگیر کنند چون همه چیز آنها را می‌دانیم و در نقطه مقابل، دست ما بازتر است و برای آنها سورپرایز خواهیم داشت.

وی ادامه می‌دهد: در مورد مسائلی که در کنترل ما هم نیست، نگران نیستیم. یعنی ذهن خودمان را طرف آنها نمی‌بریم. در مقابل به مواردی فکر می‌کنیم که در توان ما است. اگر می‌گویم دست ما بازتر است، کری خوانی نیست. این یک واقعیت فنی است که ما بالاتر هستیم. نقاط ضعف و قوت استقلال کاملا شناسایی شده است که البته نمی‌توانیم آنها را مطرح کنیم ولی به طور کلی می‌توانیم به وضعیت خط دفاع استقلال اشاره کنیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: دربی شرایط خاصی دارد. نتیجه این بازی تا مدت‌ها روی فضای افکار عمومی و جو تیم تاثیر می‌گذارد. بازیکنان تمام توان خود را می‌گذارند ولی به قول آلمانی‌ها یک جور حرکت با ترمز دستی بالا است. البته ترمز دستی ما پائین‌تر است و به طور قطع پرسپولیس تیمی است که هجومی‌تر، فنی‌تر و مهیج‌تر بازی می‌کند چون استقلال احتیاط بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: برای امیر قلعه‌نوعی تساوی هم پیروزی است، چون می‌خواهد رکورد خود را حفظ کند. البته آخرین پیروزی دربی متعلق به پرسپولیس بوده است ولی با این وجود استقلال حساب و کتاب‌های خودش را دارد. در واقع همین ترس از باخت است که باعث تساوی می‌شود. برای این بازی کسی کاری به جدول ندارد و توجهات به سمت مردم است.

فروزانی درباره شرایط خلعتبری برای بازی دربی و حساسیت‌هایی که بوجود آمده است، گفت: فکر می‌کنم همین تاثیر روانی حضور خلعتبری خیلی خوب بود. شاید استقلالی‌ها بخواهند خود را بی‌تفاوت نشان بدهند ولی نمی‌توانند. البته اینکه علی دایی چه خواهد کرد هیچکس نمی‌داند، همه می‌دانیم بسیاری اوقات تصور می‌شود او کاری را انجام می‌دهد اما اینطور نمی‌شود. بر عکس آن هم وجود داشته است. فکر می‌کنم همین مساله استقلالی‌ها را بیشتر درگیر این مساله کرده است.

مربی سرخپوشان درباره اینکه شرایط بازیکنان جوان پرسپولیس را برای دربی چطور ارزیابی می‌کند، می‌گوید: وقتی از بازیکنی مثل پیام صادقیان صحبت می‌شود بیشتر از جوانیش باید درباره تجربه بسیار او در لیگ و تیم‌های ملی حرف ‌زد. ما هیچ نگرانی از این ناحیه نداریم. عالیشاه هم مانند او است که البته برای این بازی محروم شد. به طور کلی پیش بینی من برای این بازی از نظر قابلیت‌های فنی و تیمی، پیروزی پرسپولیس است. خیال من خیلی راحت است. حوادث و مباحثی مثل اشتباهات داوری و از این قبیل هم که در کنترل نیستند تا در معادلات وارد کنیم. قدیمی‌ها می‌گفتند از تو حرکت از خدا برکت. ما حرکت خودمان را انجام دادیم، همچنین اعتقاد دارم اگر خدا دری را به روی شما ببندد، در بزرگتری را به رویتان باز می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)