مرجع خبری پرسپولیس : هر چند در بازي‌هاي اخير در تركيب اصلي سرخپوشان قرار نمي‌گرفت، با اين حال در همان دقايقي كه به ميدان آمد، به گونه‌اي كار كرد كه سرمربي پرتغالي تيم ملي نتوانست از كنار نام وي بگذرد. اميرحسين فشنگچي از اميدهايش در فينال مي‌گويد.

دوره قبل جام حذفي پرسپوليس مانع حضورت در فينال شد، امسال با پرسپوليس فيناليست شدي.
در هر تيمي كه بازي مي‌كني، دوست داري با آن تيم به موفقيت برسي. فصل قبل با صبا به پرسپوليس باختيم، حالا اين‌بار خوشحالم كه آمدم با پرسپوليس و به فينال جام حذفي رسيدم.

 

جالب اينكه دوره قبل مي‌گفتند پرسپوليس از مسير آساني به فينال رسيد، اما امسال با هر تيمي كه بازي كرديم، تيم‌هاي سرسختي بودند.

 

داماش به عنوان اولين تيم به ليگ برتر صعود كرد، سپاهان قهرمان ليگ برتر شد، فولاد هم يكي از بهترين‌هاي ليگ بود. حالا فكر مي‌كنم اين طريق فيناليست شدن جاي هيچ حرف و حديثي نداشته است. اين مسير محك خيلي جدي بود كه تيم ما سربلند از آن خارج شد.

 
جام را بالاي سر مي‌بيني؟
هنوز خير، ان‌شاءا… كه بتوانيم ملوان را هم شكست بدهيم تا پرسپوليس براي دومين سال پياپي جام قهرماني رقابت‌هاي حذفي را به دست آورد.

در آن شرايط كه بازي برگزار شد، چشم چشم را مي‌ديد؟
گرماي هواي اهواز كه به خودي خود شرايط را سخت كرده بود. علاوه بر آن گرد و غبار موجود در هوا نيز مزيد بر سختي شرايط شد. در اين شرايط بازيكنان پرسپوليس واقعا همت كردند تا توانستيم بازي را با پيروزي پشت‌سر بگذاريم. فكر مي‌كنم اين سخت‌ترين بازي دوران فوتبالي‌ام بود.

بازي در چنين شرايط آب و هوايي بازدهي فني خوبي داشت؟
تيم‌هاي مجيد جلالي هميشه فوتبال خوبي ارايه مي‌كنند. فولاد از نظر فني تيم خيلي خوبي بود. ما هم تيم خيلي خوب و جان‌داري بوديم. چند موقعيت خيلي خوب گلزني داشتيم. چند بار تيرك دروازه فولاد را لرزانديم. در كل با آن شرايط آب و هوايي بازي خيلي زيبايي بود كه خدا را شكر مي‌كنم با پيروزي پرسپوليس به پايان رسيد.

داور بازي به شدت مورد انتقاد هواداران و بازيكنان فولاد قرار گرفت. داور چه تاثيري در اين نتيجه داشت؟!

15 امتياز صددرصد مسلم ما كه مورد تاييد كارشناسان هم قرار گرفت، در رقابت‌هاي ليگ سوخت. واقعا نمي‌دانم بايد براي فولاد پنالتي اعلام مي‌شد يا خير، ولي خب اگر هم اشتباه داوري بود به ضرر ما تمام نشد. اگر قرار بود اشتباه داوري نباشد، الان قهرمان ليگ دهم بوديم.

پيش از اين بازي به تيم ملي دعوت شدي؛ اين يك شوك مثبت براي شما بود.
صددرصد، با اين اتفاق روحيه بچه‌ها خيلي بالا رفت. نفراتي هم كه دعوت نشدند، سعي كردند بهتر كار كنند. در اين پرسپوليس هنوز نفراتي هستند كه پتانسيل دعوت شدن به تيم ملي را دارا باشند.

فكر مي‌كني حالا كه دعوت شده‌اي ديگر كار تمام شده؟
تيم ملي كه الان دور هم جمع شده‌اند، اولين كاري كه بايد انجام بدهند اين است كه از مربي بزرگي به نام كارلوس كرش درس‌هاي زيادي بياموزند. اين يك فرصت بزرگ براي تمام دعوت‌شده‌ها به تيم ملي است تا بتوانند نكات جديدي از فوتبال را فرا بگيرند و ديگر اينكه بتوانيم تيم ملي را به جام‌جهاني 2012 برسانيم. خودم هم اميدوارم در اين تيم ملي ماندگار شوم.

از فينال جام حذفي صحبت كن.
بحث انتقام از ملوان مطرح نيست. تنها به قهرماني در اين بازي‌ها فكر مي‌كنيم و اينكه بايد قهرماني را به هواداراني كه طي فصل به فراز و نشيب پرسپوليس كنار آمدند هديه كنيم و در كنار آن پاسخ تمام انتقادهايي كه از كادر فني و بازيكنان شد را بدهيم.

اين هفته‌هاي اخير با آرامشي كه در تيم ديده شد، به نتايج خوبي رسيديد؟
پرسپوليس ثابت كرده هر زمان در آرامش كار خود را دنبال كرده، به نتايج خوبي رسيده و فكر مي‌كنم حاصل اين آرامش در نهايت به قهرماني در جام حذفي منتهي شود.

مجبور هستيد خارج از خانه جشن قهرماني برپا كنيد.
اگر هواداران در بازي رفت حضور كاملي داشته باشند و بتوانيم با نتيجه خوبي ملوان را شكست بدهيم، ديگر نصف راه را رفته‌ايم و ديگر مي‌توانيم در همين ورزشگاه آزادي جشن قهرماني را برپا كنيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)