فردوسی پور: پرسپولیس پول جذب مربی خارجی را تامین کرد!

مرجع خبری پرسپولیس : در برنامه شب گذشته نود بینندگان مهمترین عامل بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در فوتبال را فقر فرهنگی دانستند.

 

برنامه نود شب گذشته به مسائل اخلاقی و فرهنگی فوتبال اختصاص داشت. سوال نظرسنجی این برنامه نیز مربوط به همین موضوع بود و از بینندگان خواست مهمترین عامل بروز ناهنجاری اخلاقی در فوتبال را از بین 5 گزینه زیر تعیین کنند.

1- بازیکنان 2 – باشگاه، فدراسیون و مسئولان ورزش، 3- تماشاگران 4- رسانه‌ها 5 – فقر فرهنگی. در پایان برنامه یک میلیون و 610 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و گزینه فقر فرهنگی با 66 درصد، باشگاه و مسئولان ورزش 16 درصد، بازیکنان 10 درصد و رسانه‌ها 5 درصد و تماشاگران 3 درصد آراء را به خود اختصاص دادند. به این ترتیب بینندگان مهمترین عامل بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در فوتبال را فقر فرهنگی دانستند.

* میهمانان نود هم به فقر فرهنگی رای دادند

امیر حاج‌رضایی، حمیدرضا صدر و محمد خاکپور میهمان حضوری برنامه نود بودند و مجید جلالی از اهواز از طریق ویدئو‌کنفرانس در برنامه شرکت کرد.

امیر حاج‌رضایی و حمید صدر نیز عامل اصلی ناهنجاری در فوتبال را فقر فرهنگی دانستند اما محمد خاکپور همه عوامل را در بروز این مسئله دخیل دانست. حاج‌رضایی مهمترین دلیل ناهنجاری فوتبال را کنترل بازیکنان به جای تربیت آنها نامید و گفت رفتارهای پلیسی با اهالی فوتبال بازخورد بد منفی در جامعه گذاشته و بهتر است به جای کنترل به تربیت بپردازیم.

وی تاکید کرد: فوتبال ما به رفتار مادرانه بیشتر از دایه دلسوز نیاز دارد و نصرتی و شیث رضایی خود قربانی هستند و معلول این مسئله و نه علت آن.

* فردوسی پور از پیامکهای طنز خبر داد

عادل‌فردوسی‌پور از پیامک‌های طنز علیه نصرتی و شیث خبر داد و عنوان کرد دهه 60 فوتبال و جو ورزشگاه‌ها با ‌اکنون قابل مقایسه نیست و نباید در مسائل دچار افراط و تفریط شویم و یک بار کار نصرتی و شیث را فاجعه بخوانیم و بار دیگر برای بخشش آنها تلاش کنیم. باید میزان مجازات با جرم هماهنگی داشته باشد.

* حاج‌رضایی: فوتبال ورزش شریفی است

حاج‌رضایی گفت: فوتبال ورزش شریفی است و نباید آن را به انزوا برد.

 صدر نیز گفت: باید درمان صورت بگیرد. مسیر کوتاه، مجازات این دو نفر بود و مسیر طولانی‌تر درمان فوتبال به طور ریشه‌ای. اکنون یک شمشیر دو لبه در دست داریم و جامعه ملتهب شده که باید از این تهدید، فرصتی بسازیم و مجموعه جامعه از آموزش و پرورش و خانواده و همه اقشار کمک کنند. پیامک‌های طنز و نیشداری برای این دو بازیکن ساخته شده که همه ما آن را خوانده‌ایم و خندیده‌ایم و گسترش داده‌ایم که نباید اینطور باشد. می‌توانید آمار بگیرید به عنوان یک پروژه تحقیقاتی که چقدر این پیامک‌ها گسترش یافته. این دو جوان نیز خانواده‌‌هایشان مثل خانواده‌های ماست و باید حرمت آنها را نگه داریم.

فردوسی‌پور هم تاکید کرد: ‌نباید از آنها قهرمان بسازیم و نه آنها را نابود کنیم. باید به آنها طبق قوانین برخورد کرد.

* کلکسیون ناهنجاری‌های فوتبال

برنامه نود همچنین کلکسیونی از ناهنجاری و بداخلاقی‌های فوتبال را به نمایش گذاشت که در آن از اعتراض‌های علی کریمی و فرهاد مجیدی گرفته تا چاقوکشی روی سکوها و شکستن صندلی‌ها، درگیری دو بازیکن ملی‌پوش یعنی رحمان رضایی و بداوی،‌ درگیری حمید استیلی و محمد نوازی و علیرضا حقیقی و شیث رضایی به نمایش گذاشته شد.

* مجید جلالی و بحث علمی در مورد اخلاق

مجید جلالی سعی کرد بحث اخلاق و ناهنجاری‌های فوتبال را بطور آکادمیک در برنامه نود بیان کند و به سه محور محتوا، ساختار و برنامه اشاره کرد و گفت که در برنامه‌ریزی دچار مشکل هستیم.

* انتقاد از آرای چندگانه انضباطی

فردوسی‌پور، حاج‌رضایی و صدر از آرای چندگانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انتقاد کردند و این آرا را دچار افراط و تفریط دانستند.
مجری برنامه نود گفت: کار بازیکنان شاهین کمتر از کار بازیکنان پرسپولیس نبود اما آنها محرومیت چند جلسه‌ای داشتند ولی در مورد بازیکنان پرسپولیس آرای سنگین‌تری صادر شد.

* نیمه پر لیوان فوتبالی

در برنامه نود در نیمه پر لیوان شادی‌های افشین قطبی و مردم فوتبال دوست نمایش داده شد. محمد خاکپور نیز گفت زمانی که سرمربی استیل‌آذین شده بود در اوایل حضورش در این باشگاه به او توصیه شد که به بازیکن فحاشی کند، یقه بازیکن را بگیرد و حتی جواب سلام برخی از بازیکنان را ندهد تا موفق شود. او همچنین گفت زمانی که به بازیکن نوجوان ما گفته می‌شود پدرت چه کاره است این پیام را به او منتقل می‌کند اگر حامی مالی داشته باشی نیازی به تلاش و کوشش نیست و به همین دلیل است که می‌بینیم خیلی از بازیکنان ما دیگر تلاشی برای بهتر شدن نمی‌کنند.

* کنایه عادل به پرسپولیس

عادل فردوسی‌پور با کنایه به جریمه‌های نصرتی و شیث رضایی گفت: پرسپولیس با این کار بخشی از مبلغ مورد نظرش برای جذب مربی خارجی را به دست آورد زیرا این دو بازیکن 550 میلیون جریمه شدند.

فردوسی‌پور همچنین از کمیته انضباطی انتقاد کرد که چرا رای دو بازیکن پرسپولیس را صادر نکرده که در این زمان اسماعیل حسن‌زاده تلفنی به روی خط آمد و گفت: رای را صادر کرده‌ایم اما با نظر رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه این رای تا پس از بازی با اندونزی ابلاغ نمی‌شود زیرا بازیکنان تیم ملی در حمایت از نصرتی طوماری امضا کرده‌اند و این رای برای ملی‌پوشان نیز حساس است.

 

* عذرخواهی نصرتی از مردم ایران

محمد نصرتی نیز در این برنامه روی خط آمد و اشتباهش را پذیرفت و از مردم ایران عذرخواهی کرد و گفت: به خاطر اینکه خانواده‌ و دوستانم و جامعه فوتبال و همبازیانم را زیر سوال بردم عذرخواهی می‌کنم. کار من ناآگاهانه و بد بود. من حتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم بسته‌ام و به آن مباهات می‌کنم.

* پنالتی‌های سوخته پرسپولیس و استقلال

محمد فنایی کارشناس داوری به صورت تلفنی داوری سعید مظفری در دربی 72 ارزیابی کرد و گفت که پنالتی اول پرسپولیس درست بوده اما داور یک پنالتی برای پرسپولیس و یک پنالتی برای استقلال را نگرفته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)