پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که این تیم بیش از حد به مهاجم تیمش وابسته است.

مرتضی فنونی‌زاده در واکنش به اظهارات صادق ورمزیار مبنی بر اینکه در مواقع لزوم تعداد استقلالی‌ها بیشتر از پرسپولیسی‌ها است، گفت: صحبت‌های من به دهه ۶۰ بازمی‌گردد که تعداد پرسپولیسی‌ها بیشتر از استقلال و نسبت حضور پرسپولیسی‌ها ۶۰ به ۴۰ بود. در سال‌های اخیر به واسطه جام‌هایی که استقلال همراه امیر قلعه‌نویی گرفت تعداد طرفداران این تیم بیشتر شد.

وی افزود: به دلیل جام‌هایی که استقلال گرفت نسل جوان به سمت این تیم گرایش پیدا کرد اما باز هم در نظرسنجی‌ها می‌بینید که تعداد هواداران پرسپولیس بیشتر از استقلال است. به عنوان مثال همه می‌دانند که جواد نکونام کاپیتان تیم ملی و بازیکن اوساسونای اسپانیا بوده اما در نظرسنجی بین او و کامیابی‌نیا، پرسپولیسی‌ها به خاطر عرق و تعصب بیشتر به کامیابی‌نیا رای می‌دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: دهه ۶۰ بیشتر مردمی که با تجربه بودند به ورزشگاه می‌آمدند اما اکنون بیشتر نسل جوان به ورزشگاه می‌روند. پرسپولیس در سال‌های اخیر جامی نگرفته و ۲ جام حذفی هم به واسطه علی دایی کسب کرد. ورمزیار از دوستان صمیمی من است ولی بداند که در تیم ملی هم تعداد پرسپولیسی‌ها از استقلال بیشتر بود و در حال حاضر هم وضعیت تعداد تماشاگران پرسپولیس به استقلال ۵۵ به ۴۵ است. البته در حال حاضر وضعیت ورزشگاه برای دربی یکسان شده و نمی‌شود مقایسه کرد.

فنونی‌زاده در رابطه با شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ گفت: ۹ هفته باقی مانده و همه بازی‌ها حکم فینال را دارند. لیگ امسال عجیب شده است، به طوری که تیم بالای جدول با یک شکست به رده چهارم سقوط می‌کند و تیم پایین جدول با یک برد چند پله صعود خواهد کرد. پرسپولیس در نیمه دوم خوب بازی نمی‌کند ولی اگر مانند ۲۵ دقیقه ابتدایی همه بازی‌های خود به میدان برود، شانس اول قهرمانی است.

وی با اشاره به تساوی یک بر یک پرسپولیس مقابل سایپا عنوان کرد: برخی تعویض‌های برانکو من را یاد پرسپولیس دهه ۶۰ می‌اندازد اما در این دیدار تعویض بنستون خوب نبود. برانکو با حضور ۷۰ هزار هوادار باید سیستم بازی را ۲-۴-۴ می‌کرد و یک مهاجم کنار علی علیپور قرار می‌داد. ضمن اینکه پرسپولیس بیش از حد به مهدی طارمی وابسته است و نباید اینطور باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)