پرسپولیس نیوز :پیشکسوت تیم پرسپولیس اعتقاد دارد که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ از دهه ۶۰ هم بهتر بازی می‌کند.

مرتضی فنونی‌زاده درباره نتایج خوب پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس فعلی بهتر از پرسپولیس دهه ۶۰ بازی می‌کند و علاوه بر خوب بازی کردن نتیجه هم می‌گیرد. سال گذشته گفته بودم پرسپولیس دو سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان می‌شود. امسال هم با این شرایط شاید نیم فصل مشخص شود که پرسپولیس به قهرمانی می‌رسد. برانکو بهتر است از بازیکنان امید هم استفاده کند، چرا که پرسپولیس با این وضعیت قهرمان خواهد شد.

وی افزود: برانکو در رابطه با مهدی طارمی تصمیم درستی گرفت. با وجود اینکه این بازیکن در دو دیدار قبلی گل نزده بود، باز هم به او اطمینان کرد و دیدیم برابر نفت نمایشی بهتر از دیدارهای گذشته داشت، هر چند بار هم موقعیت‌هایی را از دست داد. از طرفی، سیدجلال حسینی مصدوم شده، اما دفاع پرسپولیس منسجم کار می‌کند. امیدوارم پرسپولیس سنت شکنی کرده و مانند دهه ۶۰ برای دومین سال پیاپی قهرمان شود. پرسپولیس با صلابت بازی می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به بحث پاس ندادن بازیکنان به گادوین منشا گفت: وقتی از تلویزیون بازی را نگاه می‌کردیم، مشخص بود که بازیکنان به او پاس نمی‌دهند. نمی‌گویم غرض ورزی می‌کنند، اما همه چیز مشهود است. حسن شیرمحمدی توسط علی پروین به پرسپولیس آمده بود، اما برخی از بازیکنان به او پاس نمی‌دادند. ما به محسن عاشوری که هافبک پرسپولیس بود، لقب مهندس را داده بودیم، هر چند حقش بود به او دکتر می‌گفتیم. علی آقا (پروین) می‌گفت او مدرک ششم ابتدایی هم ندارد، چرا به او می‌گویید مهندس! ما هم گفتیم علی آقا از لحاظ فنی و دادن پاس‌های دقیقی به او مهندس می‌گوییم. عاشوری و کرمانی‌مقدم که با فرشاد پیوس رفت و آمد داشتند، بیشتر پیوس را در موقعیت گل قرار می‌دادند تا شیرمحمدی.

فنونی‌زاده ادامه داد: در یکی از بازی‌ها، علی پروین از شیرمحمدی پرسید که چرا گل نمی‌زنی که او هم گفت به من پاس نمی‌دهند. پروین با عصبانیت گفت که چه بازیکنی به تو پاس نمی‌دهد. شیرمحمدی اسمی از بازیکنان نبرد، اما گفت هافبک‌ها پاس نمی‌دهند. درست است اسم نبرد، ولی پروین متوجه شد منظورش چه کسی است. پروین هم به عاشوری توپید و به همه گفت یک بار دیگر این مسئله را ببینم، همه را بیرون می‌اندازم! پروین گفت فوتبال گروهی است و توپ باید وارد دروازه شود. عاشوری هم عذرخواهی کرد و تمام شد. من بازی منشا را دوست دارم و او بازیکن قابلی است. وقتی با پیکان در جایگاه دوم آقای گلی ایستاده، یعنی بازیکن شاخصی است. بازیکنان به او پاس نمی‌دهند و او هم به حالت قهر در شادی گل تیم شرکت نکرد. ضمن اینکه به انگلیسی به محمود خوردبین گفته که بچه‌ها به او پاس نمی‌دهند. منشا بازیکن به‌دردبخوری است و در آسیا خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

وی  در واکنش به اظهارات مهرداد میناوند علیه علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و استفاده او از الفاظ نامناسب گفت: مهرداد پسر خوبی است و همیشه به ما احترام می‌گذارد، اما این ادبیات اصلا درست نیست. شاید برای همدیگر کُری بخوانیم و بگوییم فلان کار را می‌کنیم، اما هیچ وقت از ادبیات نامناسب استفاده نمی‌کنیم. به خاطر دارم در یکی از دربی‌ها در رختکن گفتم استقلال را ۶ تایی می‌کنیم، اما بازی یک بر یک تمام شد. جذابیت فوتبال به کُری‌خوانی‌هاست، اما این کلمات درست نیست. من استقلالی نیستم، اما طرفدار مرحوم ناصر حجازی، علی جباری و عزت الله جان‌ملکی بودم و هستم. استقلال صاحب بازیکنانی چون جواد زرینچه، مجید نامجومطلق، رضا حسن‌زاده و … بوده که از بازیکنان بزرگی به شمار می‌رفتند.

«استفاده از این ادبیات، مناسب یک پیشکسوت نیست.» پیشکسوت تیم پرسپولیس با بیان این جمله خاطرنشان کرد: استقلال خانه دوم علیرضا منصوریان است و اتفاقا تجربه کافی هم برای سرمربی بودن را دارد. او دو سال با نفت در لیگ و آسیا نتایج خوبی گرفت و مقطعی هم سرمربی تیم امید و مربی تیم ملی بود. دو هفته با منصوریان در کلاس‌های مربیگری حضور داشتم و غیر از محبت و احترام چیزی ندیدم. دستیاران او هم افراد قابل احترامی هستند. این کارها زشت است و نباید پیشکسوتی که جام جهانی بازی کرده، اینطور در مورد همبازی قدیمی خودش صحبت کند. بهتر است میناوند از استقلال، منصوریان و هوادارانش عذرخواهی کند تا همه چیز تمام شود.

فنونی‌زاده در پایان با اشاره به انتخاب اعضای هیئت مدیره پرسپولیس گفت: اسم علی پروین بزرگ است و بهتر بود در هیئت مدیره پرسپولیس حضور داشت. به نظرم، وزارت ورزش و جوانان کوتاهی کرده که پروین را عضو هیئت مدیره نکرده و کسانی انتخاب شده‌اند که آنها را نمی‌شناسیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)