پاسخ پرسپولیسی ها به یاوه گویی های اخیر

 

مرجع خبری پرسپولیس : درپی صعود مقتدارنه پرسپولیس برای دومین سال متوالی به فینال جام حذفی ، عده ای که در تمام طول فصل اخیر کمر همت به زمین زدن این تیم بسته بودند برآشفته شده و درپی ناپاک خواندن این موفقیت برآمده اند.

 

 

از آنجایی که کادرفنی و بازیکنان تیم پرسپولیس موظفند در فاصله زمانی کوتاه تا فینال بازی ها تمام هم و غم خود را در راستای آماده سازی برای قهرمانی به کار گیرند مرجع خبری پرسپولیس به نمایندگی از پرسپولیسی ها وظیفه پاسخگویی به این یاوه سرایی ها را به عهده می گیرد:

 

1- تیم پرسپولیس در 5 سال اخیر تاکنون سه بار به فینال جام حذفی راه یافته که در اولین آنها یعنی فینال سال 85 برابر سپاهان اصفهان پنالتی مسلم این تیم در دقیقه 118 از سوی مسعود مرادی داور بازی اعلام نشد تا این تیم یک جام قهرمانی از فوتبال طلبکار باشد.

 

http://up.perspolisnews.com/images/8dc4zd4n8thvqnv9hq.jpg

تصویر : فینال جام حذفی 1385 سپاهان-پرسپولیس

 

 

2- در مسابقه 27 شهریور پرسپولیس برابر شهرداری ، به گواه هادی دزفولی ناظر بازی  و رضا غیاثی کارشناس داوری ، یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده و دو امتیاز از این تیم سلب شد.(لینک)

 

3- در مسابقه 18 مهر پرسپولیس برابر ملوان به قضاوت خداداد افشاریان و یک هفته قبل از دربی حساس پایتخت ، به گواه کارشناسی داوری برنامه نود دو پنالتی پرسپولیس گرفته نشد و پژمان نوری زننده گل سوم ملوان باید پیش از این از بازی اخراج می شد و عملاً با سه اشتباه تاثیرگذار داوری روی گل ها سه امتیاز پرسپولیس گرفته شد.(لینک اول و لینک دوم)

 

 

4- دربی شصت و نهم و شاهکار تیم داوری مسعود مرادی هم که نیازی به یادآوری ندارد. به گواه تمام کارشناسان گل کاملا سالم  محمد نوری در دقیقه ششم را به راحتی مردود اعلام کردند و دلیل آن را موتورسواری و بی بضاعتی مرتضی کریمی کمک داور بازی اعلام کردند تا کسی بیشتر صدایش درنیاید! حتی اگر تغییر جریان بازی به نفع پرسپولیس و پیروزی احتمالی این تیم را نادیده بگیریم حداقل یک امتیاز از این تیم کم شد.(لینک)

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/89/others/other7/offside.jpg

تصویر : استقلال – پرسپولیس ، 30 مهر 1389

 

 

5- حتی در روز پیروزی پرسپولیس برابر نفت تهران هم داوری محمود رفیعی به ضرر این تیم بود و با اعلام یک پنالتی اشتباه(به گواه هوشنگ نصیرزاده) این بازی به تساوی کشیده که در نهایت با برد پرسپولیس به پایان رسید و به دلیل پیروزی پرسپولیس امتیازی به ناحق جابجا نشد.(لینک)

 

 

6- پرسپولیس پس از سه پیروزی پیاپی 20 آبان به مصاف مس رفت و این بار هم با نگرفتن یک پنالتی در دقیقه نود از سوی داور یک امتیاز از این تیم کسر شد و مس یک بر صفر پیروز شد. کاشانی پس از این بازی گفت امیدوارم هتریک داوری به ضرر پرسپولیس چهارتا نشود. نکت جالب اینجاست که همین هفته استقلال با برتری مشکوک برابر شاهین با پرسپولیس هم امتیاز شد. در این بازی استقلال دو گل روی ضربه پنالتی به ثمر رساند و شاهین تنها یکی را جبران کرد. گل دوم استقلال در شرایطی یه ثمر رسید که یک دقیقه قبل دسوزا مدافع استقلال درون محوطه جریمه خودی با کفش به سر مهاجم شاهین کوبید اما داور از اعلام پنالتی خودداری کرد و یک دقیقه بعد برای استقلال پنالتی گرفت تا این تیم دو بر صفر جلو بیفتد.(لینک اول و لینک دوم)

 

 

7- پرسپولیس در بازی برابر سپاهان یک بار از داوری سود برد و در شرایطی که مدافع این تیم توره را در موقعیت گل متوقف کرد به جای کارت زرد باید کارت قرمز می گرفت. پرسپولیس در این بازی 4 بر یک شکست خورد و اشتباه داوری امتیازی به ناحق به این تیم نداد.

 

 

8- پرسپولیس در هفته هفدهم هم از داوری سود برد و در بازی که با سه گل از پیکان شکست خورد یک پنالتی برای تیم قزوینی گرفته نشد و در این بازی هم اشتباه داوری امتیازی به پرسپولیس اضافه نکرد.

 

 

9- پرسپولیس 18 آذرماه  با یک پنالتی پس از 17 سال به تراکتورسازی باخت در شرایطی که صحنه مشابه اعلام پنالتی برای تراکتور درست یک دقیقه بعد و در محوطه جریمه تراکتور بر روی هادی نوروزی رخ داد اما خداداد افشاریان از اعلام تصمیم مشابه به سود پرسپولیس خودداری کرد. دایی پس از بازی گفت از داوری که در تهران برابر ملوان دو پنالتی مان را اعلام نکرد انتظار بیشتری نداشتیم. پس از این بازی باشگاه پرسپولیس در نامه ای به عزیزمحمدی به داوری ها اعتراض کرد(لینک). این هفته برنامه نود پخش نشد(لینک) . تاج پس از بازی گفت اگر پنالتی تایید شود عنایت باید از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند.

 

 

10- در بازی برگشت پرسپولیس برابر شهرداری بیستم اسفند ماه محسن قهرمانی وقتی علی انصاریان مدافع شهرداری هر دوپای مجتبی زارعی را درون محوطه جریمه زد از اعلام ضربه پنالتی به سود پرسپولیس خودداری کرد ، بازی بدون گل مساوی شد و 2 امتیاز پرسپولیس بر باد رفت. کمیته داوران هم این مساله را تایید کرد(لینک).

 

 

11- دربی برگشت و قضاوت محسن ترکی! محمد محمدی دروزاه بان استقلال با دوپای خود به سمت شکم غلامرضا رضایی حمله ور شد و داور که در چندمتری صحنه بود نه تنها با اعلام پنالتی دروازه بان استقلال را اخراج نکرد بلکه رای به ادامه بازی داد. یک امتیاز حساس دیگر پرسپولیس هم به ناحق از دست رفت. غیاثی ، سیار ، فنایی و نصیرزاده و تمام کارشناسان داوری روی این مساله متفق القول بودند.(لینک)

 

تصویر :  پرسپولیس – استقلال ، 10 فروردین 1390

 

 

12- هفته بعد پرسپولیس برابر ذوب آهن قرار گرفت و با نتیجه دست نیافتنی سه بر صفر پیروز شد. در این مسابقه هیچ گونه صحنه مشکوک و تاثیرگذار داوری نه به ضرر پرسپولیس و نه به ضرر ذوب آهن اتفاق نیفتاد ، اما ابراهیم زاده سرمربی ذوب آهن پس از این بازی به شدت به داوری بازی اعتراض داشت و مدت ها پس از این شکست جنجال به پا می کرد! هفته بعد پرسپولیس در یک بازی جنجالی استیل آذین را شکست داد که این مسابقه هم فاقد صحنه های تاثیرگذار قضاوت داوری بود و چند بازیکن استیل آذین باید اخراج می شدند که تاثیری در کسب سه امتیاز پرسپولیس نداشت. در مسابقات انتهایی لیگ هم اشتباه داوری شاخصی در بازی های پرسپولیس رخ نداد.

 

 

13- اگر قضاوت متعصابه هواداری را کنار بگذاریم ، با اتکا به مجموع صحبت های مستند کارشناسان امر داوری می توان گفت حداقل 11 امتیاز ناحق به سبب اشتباهات داوری از پرسپولیس در لیگ دهم کسر شده و با احتساب این 11 امتیاز پرسپولیس با 69 امتیاز و بالاتر از تیم اول جدول یعنی سپاهان قرار می گیرد! نکته جالب این جاست که پرسپولیس حتی یک بازی را نیز با اشتباه داوری پیروز نشده است!

 

حتی در مسابقه ششم شهریور پرسپولیس برابر فولاد نیز یک پنالتی پرسپولیس اعلام نشده و با تساوی بازی 2 امتیاز از این تیم کسر شد ،  که به دلیل نداشتن گزارش مستند کارشناس داوری از محاسبه آن صرف نظر کردیم.

 

 

******

 

14- اشتباهات سریالی داوران از ابتدا تا انتهای لیگ پرسپولیس را تا مرز نابودی پیش برد به طوری که در انتهای فصل پرسپولیس با چندین برد پیاپی به زحمت توانست به رتبه چهارم لیگ دست پیدا کند و صدای هیچ کس در نیامد ، اما پس از پایان مسابقات لیگ برتر و برگزاری یک بازی نزدیک و حساس در جام حذفی کافی بود تا تمام رسانه های مغرض ، رقبا و دشمنان پرسپولیس علیه این تیم متحد شده و بر طبل توخالی حمایت مسئولان برای قهرمانی پرسپولیس بکوبند. تمام مشکلات داوری که در بالا برشمرده شد تنها بخشی از دشنمی ها و حق خوری هایی بود که در طول لیگ دهم به تیم پرسپولیس تحمیل شد و آرای ناعادلانه کمیته انضباطی ، برنامه ریزی های یک طرفه سازمان لیگ و.. را فاکتور گرفتیم .

 

پرسپولیس در فاصله اسفند 89 تا فروردین ماه 90 دو برابر استاندارد لیگ و تقریبا هر 4 روز یک بار به میدان رفت و اکثر بازی های این تیم پرطرفدار در طول لیگ در روزهای غیرتعطیل برگزار شد. حتی در شرایط برگزاری مشترک بازی های استقلال و پرسپولیس در تهران ، این تیم استقلال بود که در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و پرسپولیس در ورزشگاه تختی با سایپا روبرو شد.

 

این برنامه ریزی های ناعادلانه تا به آنجا پیش رفت که پرسپوليس 4 روز بعد از برگزاری بازي سنگين و  120 دقيقه‌اي مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی مقابل سپاهان(قهرمان لیگ برتر) به اهواز سفر کرد  و به مصاف فولادي رفت كه از 30 ارديبهشت‌ماه آخرین بازی ليگ‌برتر تا 13 خرداد مشغول استراحت و بازيابي قوا در شهر خود بود و بیش از سه برابر مهمان خود به استراحت پرداخت.

 

پرسپولیس در شرایطی به مصاف فولاد رفت که شرایط بد آب و هوایی اهواز دستکم 50 درصد تاثیر منفی روی بازی بازیکنانش داشت، اما این تاثیر برای اهوازی ها از 10 درصد هم کمتر بود چراکه بازیکنان این تیم مدت هاست در چنین شرایطی تمرین کرده اند و به نوعی با آن خو گرفته اند. همان گونه که تیم های عربستانی و اماراتی در زمین خود به راحتی بازی می کنند اما تیم های ایرانی زمانی که به کشورهای گرم حوزه خلیج فارس سفر می کنند به زحمت می توانند در زمین راه بروند.

 

اصرار برگزاری بازی در بدترین شرایط آب و هوایی ، در دمای بالای 50 درجه سانتی گراد و آلودگی 35 برابر حد مجاز که نفس کشیدن هم در آن امکان پذیر نیست ، از دیگر شرایط نامساعدی بود که به پرسپولیس تحمیل شد تا این تیم در بدترین شرایط ممکن برابر فولاد قرار بگیرد تا هر طور شده نماینده اهوازی راهی دیدار فینال شود اما پرسپولیس با ارائه یک بازی منطقی و برتر توانست میزبان خود را از پای درآورد و تنها یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه باعث شد صعود شایسته این تیم تا فینال جام حذفی با برتری برابر تیم های داماش ، سپاهان و فولاد لوث شود.

 

 

http://up.perspolisnews.com/images/ukxaaurxxs92r2sh3i.jpg

تصویر : زمین خوردن ناشیانه رضایی ، فولاد – پرسپولیس 12 خرداد 1390

 

صحنه مورد اشاره مخالفان ، تنه به تنه سامان آقازمانی مدافع پرسپولیس با کاوه رضایی مهاجم فولاد در نیمه اول این بازی می باشد که رضایی به طرزی کاملا ناشیانه خود را به زمین زد به طوری که هر قاضی عادلی در میدان حضور داشت امکان نداشت چنین صحنه ای را که مدافع پرسپولیس از کمترین نیروی خود برای تنه به بازیکن حریف استفاده کرد ، اعلام پنالتی کند، که اگر چنین چیزی اتفاق می افتاد در هر بازی می بایست 10-12 پنالتی برای تیمها اعلام می شد.

 

******

 

15- نکته جالب اینجاست که در 24 ساعت گذشته از ساختن هیچ دروغی برای جوسازی علیه پرسپولیس دریغ نشده است تا جایی که خبرگزاری برنا خبرداده حسن کامرانی فر کمک داور بازی دیروز ، مربی تیم فولاد را با چوب زده است!  حال آنکه دیروز کامرافی فر اصلاً در اهواز نبوده و او کمک داور بازی استقلال و ملوان بوده است!

 

 

در پایان این گزارش مستند بار دیگر تکرار می کنیم اگر پرسپولیس مانند بعضی تیم ها که برای اثبات حقانیتشان دست به جعل عکس و فتوشاپ هم بردند ، از حمایت های خاص برخوردار بود می بایست در لیگ برتر با اختلاف قهرمان می شد و یک صحنه مشکوک که هیچ کارشناسی آن را پنالتی تلقی نکرده است نمی تواند یک فصل تمام بی عدالتی علیه این تیم را کمرنگ کند.

 

حسن مهدوی

مرجع خبری باشگاه پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)