دوشنبه 26 اسفند (15:17)

مرجع خبری پرسپولیس : سایت فیفا در تحلیلی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مصاف پرسپولیس با الشباب را حساس ترین مسابقه گروه دوم دانست .

سايت فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در آستانه برگزاري دور دوم مسابقات ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا از ديدار دو تيم الشباب و پرسپوليس به عنوان سخت‌ترين مسابقه گروه دوم نام برد.

اين سايت نوشت: هر دو تيم مي‌خواهند جايگاهشان را با كسب دومين پيروزي خود، محكم تر كنند.

سايت فيفا در ادامه اين گزارش افزود: ‪ ۱۴‬تيم برنده ديدارهاي هفته گذشته به حذف زودهنگام رقباي خود فكر مي‌كنند.

برندگان دور نخست در هفته جاري اين فرصت را خواهند داشت تا گام ديگري به سوي قهرماني بردارند و همزمان جايگاه خود را در مرحله گروهي تثبيت كنند.

 

باشگاه‌هاي ژاپني برندگان بزرگ در نخستين روز ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا بودند كه براي اولين بار است به شكل جديد و با حضور ‪ ۳۲‬تيم برگزار مي شود.

هفته گذشته سه تيم از چهار تيم ژاپني شركت‌كننده در اين رقابت ها، با پيروزي زمين را ترك كردند.

اما اين سه تيم در دومين مسابقه، كار سختي در پيش دارند به طوريكه گامبا اوزاكا به عنوان مدافع عنوان قهرماني به مصاف اف.سي سئول مي‌رود، كاوازاكي فرانتيل با پوهانگ استيلرز و ناگويا گرامپوس با پكن گوآن بازي خواهد كرد.

بنيادكار و پاختاكور ازبكستان نيز در اولين مسابقات خود موثر ظاهر شدند و توانستند از سد حريفان غرب آسيايي خوب بگذرند. با وجود اين سه شنبه و چهارشنبه اين هفته بايد با تيم‌هاي العربي امارات و الهلال عربستان ديدار كنند.

نيوكاسل جتس و سنترال كاست بر خلاف عملكرد درخشاني كه آدلايد يونايتد به عنوان نايب قهرمان سال گذشته داشت، در اين دوره شروع خوبي به عنوان نمايندگان استراليا نداشتند.

وظيفه آنها در اين هفته با ديدار مقابل اولسان هيونداي و تيانجين تدا سخت تر هم خواهد شد.

بازي نه چندان متقاعدكننده الاتحاد عربستان در جريان پيروزي ‪ ۲‬بر يك مقابل استقلال ايران نيز نشان داد قهرمان دو دوره آسيا با روزهاي اوج خود فاصله گرفته است.

در ديگر مسابقه اين گروه استقلال به مصاف الجزيره مي‌رود.

سايت فيفا از ديدار سئول و گامبا اوزاكا را مهمترين مسابقه هفته توصيف كرد و نوشت، دو پيروزي مهم در جي ليگ به علاوه شكست ‪ ۳‬بر صفر شاندونگ لوننگ، جايگاه تيم گامبا را هم در مسابقات داخلي و هم آسيايي تثبيت كرده است.

در حاليكه مدافع قهرماني آسيا با اطمينان از قهرماني پا به مسابقات اين فصل گذشته، اين نگراني وجود دارد كه آنها قرباني موفقيت‌هاي خود شوند.

اين تيم ظرف ده روز بايد چهار مسابقه انجام دهند.

اما سئول با وجود شكست در اولين مسابقه خود در ليگ كره اميدوار است از امتياز ميزباني و خستگي احتمالي ژاپني‌ها استفاده كند.

در ديگر مسابقه اين گروه شاندونگ مقابل اسريويجاياي اندونزي قرار مي‌گيرد . هر كدام از اين تيم‌ها در صورتي كه سه امتياز را كسب نكنند، تقريبا از دور رقابت‌ها خارج خواهند شد.

تيم‌هاي ناگويا گرامپوس ژاپن و پكن گوآن چين كه موفقيتي در مسابقات داخلي خود نداشته اند، اين فرصت را پيدا كرده‌اند تا توانايي هايشان را در عرصه قاره‌اي به نمايش بگذارند.

در ديگر مسابقه اين گروه نيوكاسل جتس به مصاف اولسان هيونداي مي‌رود.

اما بنيادكار با تكيه بر صعود به مرحله نيمه نهايي در مسابقات سال گذشته، اميدوار است اين بار بهتر ظاهر شود و بدون ترديد اين توانايي را هم دارد مسووليت كنترل خط مياني اين تيم را ريوالدو ستاره برزيلي و سرور جباروف بهترين بازيكن سال آسيا دارد. گل‌هايي كه بنيادكار در جريان پيروزي الاتفاق زد، خلاقيت اين دو بازيكن را ثابت كرد.

بنابراين تعجبي ندارد كه العربي كار سختي مقابل قهرمان ازبكستان در پيش داشته باشد.

الاتفاق هم بعد از شكست هفته گذشته، در ديگر مسابقه سخت گروه بايد به مصاف سپاهان ايران برود.

در گروه نخست هم پاختاكور ميزبان الهلال است.

ساوون بلووينگز كار راحتي مقابل نيروهاي مسلح سنگاپور دارد در حاليكه كاشيما آنتلرز در ديگر مسابقه گروه هفتم به مصاف شانگهاي شنهوا مي‌رود.

تيانجين تدا اميدوار است موفقيت خانگي خود را در ديدار با سنترال كاست، مقابل حريف استراليايي تكرار كنند.

در ديگر مسابقه پوهانگ استيلرز مي‌خواهد پيروزي‌هاي خود را با ديدار مقابل كاوازاكي فرانتيل شروع كند.

برنامه مسابقات اين هفته ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا به شرح زير است:
گروه ‪ :A‬پاختاكور ازبكستان – الهلال عربستان، صباي قم ايران – الاهلي امارات
گروه ‪ :B‬الشباب عربستان – پرسپوليس ايران، شارجه امارات – الغرافه قطر گروه ‪ :C‬استقلال ايران – الجزيره امارات، ام سلال قطر – الاتحاد عربستان گروه ‪ :D‬العربي امارات – بنيادكار ازبكستان، الاتفاق عربستان – سپاهان ايران
گروه ‪ :E‬نيوكاسل جتس استراليا – اولسان هيونداي كره، ناگويا گرامپوس ژاپن – پكن گوآن چين
گروه ‪ :F‬سئول كره – گامبا اوزاكا ژاپن، شاندونگ لوننگ چين – اسريويجايا اندونزي
گروه ‪ :G‬كاشيما آنتلرز ژاپن – شانگهاي شنهوا چين، نيروهاي مسلح سنگاپور – سون بلووينگز كره

گروه ‪ :H‬تيانجين تدا چين – سنترال كاست استراليا، پوهانگ استيلرز كره – كاوازاكي فرانتيل

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)