پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته پزشکی سازمان لیگ گفت: برای برگزاری بازی در هوای گرم و غبارآلود اهواز از رئیس کمیته پزشکی فیفا و رئیس اورژانس‌های پزشکی فیفا استعلام کردیم.

زهره هراتیان در مورد برگزاری بازی در هوای گرم و غبارآلود شهر اهواز گفت: من در این مورد از پروفسور کرایمر رئیس اورژانس‌های پزشکی فیفا استعلام گرفتم و اعلام کردم روز گذشته بازی در هوایی که حدود 45 درجه گرما و 18 درصد رطوبت داشت برگزار شد و قانون کولینگ بریک را هم اجرا کردیم. آیا در این شرایط باید بازی برگزار می‌شد یا نه. پروفسور کرایمر در پاسخ به استعلام من گفت با توجه به اجرای قانون کولینگ بریک خوب است بازی برگزار شده و برگزاری مسابقه در این شرایط بهتر از تعویق مسابقه است.

وی ادامه داد: همچنین از رئیس کمیته پزشکی فیفا در مورد شرایط آب و هوایی اهواز و وجود گردو غبار استعلام گرفتیم و اعلام کردیم می‌خواهیم برای این شهر برنامه داشته باشیم که پروفسور بولژاک رئیس کمیته پزشکی فیفا پاسخ نامه رسمی من را ارسال کرده که فکر می‌کنم تا امشب به دستم برسد اما من با او تلفنی هم صحبت کردم و او به طور شفاهی به من گفت که در نامه نوشته است که فیفا نمی‌تواند درجه حرارت خاصی را اعلام کند و بگوید که از این درجه به بعد بازی برگزار شود یا برگزار نشود. تنها همان قوانین کولینگ بریک است که باید اجرا شود.

دکتر هراتیان تصریح کرد: پروفسور تاکید کرد اگر شرایط آب و هوایی خیلی خطرناک باشد که برای سلامتی افراد ضرر داشته باشد در آن صورت این مسئولین منطقه‌ای و ارگان‌های مختلف هستند که باید اعلام نظر کنند و بگویند که درجه حرارتی هوا و شرایط آب و هوایی خطرناک است.این ارگان‌ها و مسئولان دیگر هستند که مسئولیت جان انسان‌ها را به عهده دارند و می‌توانند در مورد شرایط آب و هوایی هشدار دهند و مثلاً بگویند اگر دما بالای 50 درجه سانتیگراد است هیچ کسی از خانه بیرون نیاید در این شرایط دیگر نمی‌توان مسابقه فوتبال را هم برگزار کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)