درهای تیم ملی به روی مهدوی کیا، کریمی و هاشیمان همیشه باز است/علیرضا محمد مصدوم است

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم ملي فوتبال گفت:دو بازي از رقابت‌هاي هفته اول ليگ را ديدم و فكر مي‌كنم فصل خوبي را پيش رو داشته باشيم، يكي از ويژگي‌هاي امسال ليگ ايران تعامل خوبي است كه تيم ملي و باشگاه‌ها با يكديگر دارند و همه آنها سعي مي‌كنند در يك هدف مشترك يعني پيشرفت فوتبال ايران به هم كمك كنند. معتقدم اگر تيم ملي يك كشور بخواهد پيشرفت كند خانواده فوتبال آن كشور بايد به هم نزديك شوند.

به گزارش مرجع خبری به نقل از ایسنا، افشین قطبی سرمربي سابق پرسپوليس همچنين درباره عملكرد اين تيم در هفته اول ليگ تصريح كرد: معتقدم پرسپوليس و استقلال جايگاه زيبايي در فوتبال اين مملكت دارند و اگر آنها رشد كنند براي پيشرفت فوتبال ما نيز مفيد خواهد بود. اكنون زود است كه درباره عملكرد پرسپوليس و هر تيم ديگري در ليگ قضاوت كنيم اما با ديدن بازي اين تيم مقابل مس واقعا برايم جذاب بود كه بازيكنان اين تيم چقدر باانگيزه بازي مي‌كردند.

وي همچنين با اشاره به موفقيت استيل آذين در هفته اول ليگ مقابل پاس همدان نيز گفت: به حميد استيلي هم بخاطر كسب اين پيروزي تبريك مي‌گويم

و افتخار مي‌كنم كه يكي از همكاران گذشته‌ام كه روزي با هم در يك تيم كار مي‌كرديم به عنوان سرمربي در تيمي موفق شده است و شك ندارم كه او در طول فصل با تيمش موفق خواهد بود.

قطبي همچنين با مهم دانستن بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي گفت: ما بايد سعي كنيم با بهترين تيم‌ها بازي‌هاي تداركاتي برگزار كنيم و با كمرنگ جلوه دادن نتايج آن، سعي كنيم روش‌ها و تغييرات تاكتيكي را پررنگ كنيم تا بتوانيم تا قبل از جام ملت‌هاي آسيا تيم خوبي داشته باشيم. در اين راه بي‌شك بايد ريسك كرد و در مقاطع زماني مختلف نسل‌هاي جديدي را به تيم ملي معرفي و اضافه كرد. ما بايد كاري كنيم كه روزي فوتبال ايران نيز صاحب سبك و سيستم مشخص خود باشد و همان طور كه مردم دنيا فوتبال كشورهايي چون برزيل، آلمان و … را از هم جدا مي‌دانند، فوتبال ايران نيز شناخته شود. قطعا با استعدادهايي كه درون كشور وجود دارد مي‌توان با برنامه‌ريزي دقيق و فراهم كردن امكانات لازم به چنين موفقيت‌هايي دست يافت. 

 سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: بايد كاري كنيم كه تيم ملي ايران به مانند تيم‌هايي چون برزيل، آلمان و … داراي روش و سبك منحصر به فرد باشد.

افشين قطبي پس از تمرين عصر امروز (شنبه) تيم ملي فوتبال ايران در جمع خبرنگاران پيرامون اردوي تداركاتي بوسني اظهار كرد: تصميم به شركت در اين اردو براي تيم ملي بسيار مهم است و ما مي‌توانيم از اين به بعد در مقاطع مختلف با حوصله شرايط بازيكنان و مسائل فني آنان را بررسي كنيم و اين اردوها اگر تداوم داشته باشند مي‌توانند همواره تيم ملي را در هر مقطع زماني آماده نگه دارند.

وي درباره انتخاب دستيار ايراني‌اش گفت: اين موضوع نيز نياز به بررسي دارد و پيش‌بيني مي‌كنم تا پس از اردوي بوسني، بتوانيم به دقت در اين زمينه تصميم‌گيري كنيم. چرا كه اكنون تيم ملي ايران در مقطعي قرار دارد كه نيازي به عجله كردن در اين زمينه نيست. فكر مي‌كنم اگر بتوانيم شخص مورد نظرمان را با بررسي‌هاي كافي انتخاب كنيم به نفع تيم ملي خواهد بود.

وي درباره عدم حضور جباري در اين اردو نيز تصريح كرد: مطمئنا اگر جباري سالم بود مي‌توانست روز گذشته براي تيم استقلال مقابل سپاهان بازي كند. او در حال حاضر مصدوم است و نمي‌تواند ما را همراهي كند و معتقدم هر بازيكني در صورت آمادگي لازم دوست دارد براي تيم ملي كشورش بازي كند.

قطبي درباره احتمال دعوت شدن بازيكناني چون علي كريمي، مهدي مهدوي كيا و … به تيم ملي تصريح كرد: در ايران بعضي وقت‌ها بازيكنان تصميماتي مي‌گيرند كه احساسي است و با گذشت زمان مي‌توان بهتر درباره آن صحبت كرد. اين بازيكنان كساني هستند كه با توجه به ملاك‌ها و شخصيتي كه دارند در و قلب تيم ملي هميشه به روي آنها باز است. منتها اين بازيكنان بايد روي فرم باشند. فكر مي‌كنم تصميمشان احساسي بوده. حال بايد زماني بگذرد و بعد بتوانم در اين باره با آنها صحبت كنم. نبود اين بازيكنان در تيم ملي در مقطع كنوني باعث شده تا به جوان‌هاي ديگري فرصت داده شود تا خودشان را در تركيب تيم ملي نشان دهند كه ما بايد از اين فرصت به بهترين شكل براي ظهور استعدادهاي جديد در تيم ملي استفاده كنيم.

وي درباره زير نظر گرفتن مسابقات ليگ برتر توسط كادر فني تيم ملي گفت: ما سعي مي‌كنيم كادر فني هميشه بازي‌هاي مختلف را تماشا كند و حتي چند بازي را چند مربي مختلف ببينند و از هر بازي نظرات متفاوتي را دريافت كنند كه بتوانيم به جمع‌بندي لازم درباره شرايط بازيكنان برسيم. همچنين مشغول تهيه و آماده سازي بسته‌اي هستيم كه در آن اطلاعات هر بازيكن در مقاطع مختلف درج مي‌شود و ويدئوهايي نيز از بازي‌هاي آنها درلحظات و دوره‌هاي مختلف تهيه مي‌شود تا نه تنها كادر فني فعلي تيم ملي بلكه در هر دوره‌اي بتوان از اين بسته براي گرفتن اطلاعات دقيق بازيكنان استفاده كرد. 

قطبي در ادامه‌ي گفت‌وگو خود با خبرنگاران، همچنين درباره اختلافاتي كه بين مهدي رحمتي و وحيد طالب‌لو پس از ديدار تيم‌هاي استقلال و سپاهان شنيده مي‌شود و آنها در اين باره در تمرينات تيم ملي نيز موضع‌گيري كردند، گفت:‌ رحمتي و طالب لو هر دو از دروازه‌بانان خوب و باشخصيت ايران هستند. هر دو آنها روحيه پيروزي بالايي دارند و به طور طبيعي در يك مسابقه ورزشي همه مي‌خواهند كه خود برنده باشند و آنها نيز از اين قاعده مستثني نيستند، ممكن است برخوردهاي مختلفي بين آنها در بازي روز گذشته به وجود آمده باشد و حرف‌هايي نيز در اين زمينه رد وبدل شود اما وقتي از آن ميدان بيرون آمدند و اكنون در قالب تيم ملي هستند خود مي‌دانند كه هر دو ايراني بوده و مشكلي با هم ندارند. 

سرمربي تيم ملي همچنين درخصوص غيبت برخي از بازيكنان در تمرينات گفت: در حال حاضر مجتبي جباري و عليرضا محمد مصدوم هستند كه تيم ملي را در اردوي بوسني همراهي نمي‌كنند. همچنين 18 بازيكن در تمرينات حاضر بودند كه به اردوها خواهند آمد و 4 بازيكن لژيونر يعني مبعلي، معدنچي، نكونام و شجاعي نيز در اروپا به ما ملحق خواهند شد. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)