سرمربی پیشین تیم ملی ایران بر این باور است که در میان تیم‌های آسیایی ژاپن سطح بالاتری دارد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران، کره جنوبی و استرالیا در طول هفته جاری، راهیابی خود به جام جهانی فوتبال را قطعی کردند ولی در هر حال در جام جهانی و در رقابت با تیم‌های بزرگ دنیا به مشکل‌هایی هم برمی‌خورند.

ژاپن هم که پیش از این حضور در جام جهانی را قطعی کرده بود، تنها تیمی است که به نظر می‌رسد توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ را داشته باشد.

توانایی‌های ژاپن در مقابل تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام کنفدراسیون‌ها به وضوح دیده شد. آنها دو بر صفر از حریف قدرتمند خود پیش افتادند و نیمه نخست را نیز با برتری دو بر یک به پایان بردند.

افشین قطبی که پیش از این هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به دست داشت و اکنون نیز سرمربی باشگاه شیمیزو اس پالس در لیگ ژاپن است در این مورد گفت: ژاپن از نظر کیفیت،‌ از تیم‌های دیگری که در آسیا راهی جام جهانی شده‌اند بسیار بالاتر است. استاندارد تیم‌هایی که در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی در منطقه آسیا حضور داشتند بسیار پایین‌تر از سال 2010 است. اگر دیدارهای مرحله گروهی آسیا را نگاه می‌کردید، متوجه می‌شدید که استارندارهای این بازی‌ها بسیار کمتر از تیم‌های بزرگ بین المللی است.

استرالیا تا پیش از انجام سه دیدار پایانی، وضعیت نامشخصی برای صعود داشت. تساوی مقابل ژاپن و پیروزی بر عراق و اردن در خانه موجب شد تا استرالیا به عنوان تیم دوم گروه B راهی جام جهانی شود.

قطبی در مورد تیم ملی ایران نیز گفت: ایران در دیدارهای دوستانه با هیچ تیم بزرگی بازی نکرده است. این اتفاق باید بیفتد. ژاپن اکنون در جام کنفدراسیون‌ها حضور دارد. آنها در چند ماه گذشته دو بار با برزیل دیدار کرده‌اند. کره جنوبی هم با تیم‌های بزرگ روبه‌رو می‌شود. 

قطبی که یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کره جنوبی و گاس هیدینک در جام جهانی 2002 بود و به همراه این تیم به نیمه نهایی راه یافت، با یادآوری آن گفت: هیدینک در آن سال دست به کار بزرگی زد و کره را تا نیمه نهایی بالا برد. باید از روزهایی که فیفا برای انجام دیدارهای دوستانه مشخص می‌کند بهترین استفاده انجام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)