وقتی با 6 امتیاز تیم را تحویل می دهند، تنها کاری که می توانم بکنم امید دادن است
مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم ملی فوتبال، قهرمانی ایران در جام ملتهای آسیا را مهمترین هدف خود خواند و گفت: ورود ایران به مرحله دوم جام جهانی 2014 دومین هدف فدراسیون فوتبال و من است.
 
افشین قطبی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین دلایل برگشت من به فوتبال ایران این بود که هنوز کارم در فوتبال ایران تمام نشده است و می خواهم فوتبال ایران پس از سی و پنج سال قهرمان جام ملت های آسیا شود.

وی گفت: من هیچگاه هم بد قولی نداشته ام و خودتان هم می دانید که پرسپولیس را با آن شرایط بحرانی قهرمان کردم.

وی با اشاره به اینکه فوتبال بین المللی بسیار دشوار است اضافه کرد : قبول دارم که مرگ و زندگی مربیان به گل خوردن و یا گل زدن است اما روش و سازمان فوتبال در طولانی مدت جواب می دهد.

 
وی با اشاره به اینکه ایرانیها احترام به همدیگر را زیاد دوست دارند گفت: متأسفانه در فوتبال ما مربیان و بازیکنان به خوبی اجازه می دهند به همدیگر توهین کنند. تا فوتبال ما دارای چارچوب و اصولهای اساسی نشود به جایگاه حرفه ای دست نخواهد یافت.

وی نسل ایران را نسلی مهربان خواند و گفت: نظرات و دیدگاههای مختلف داشتن از جذابیت فوتبال است اما نظرهای منفی و احساسی در بیرون خانواده فوتبال باعث آسیب واردن شدن به فوتبال کشورمان می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، نبود فرهنگ فوتبال در کشور را از معضلات اساسی این ورزش خواند و گفت: باید این فرهنگ تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه از همه تجربیات حرفه ای ام برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده خواهم کرد گفت: 19 ماه باقی مانده تا جام ملتهای آسیا در سال 2011 دوحه قطر را نباید زمان زیادی خواند و باید برای لحظه لحظه آن برنامه ریزی کرد.

وی مهمترین هدف خود را قهرمانی ایران در جام ملتها خواند و گفت: در این باره همه مردم ایران باید مرا کمک کنند تا با همدلی و همکاری بتوانیم این تیم را برای قهرمانی جام آسیا آماده کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت های فوتبال ایران در سه بازی اخیر می گوید : قهرمانی در جام ملتها باید پله ای برای ورود به جام جهانی 2014 برزیل باشد.

قطبی با اشاره به اینکه ایران فقط در 3 جام جهانی بلیط حضور داشته است گفت: باید در این 4 سال تیمی بسازیم که علاوه بر ورود به جام جهانی به مرحله دوم این جام نیز وارد شود و این هدف فدراسیون فوتبال و افشین قطبی است.

کار من در فوتبال ایران تمام نشده است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما قشنگ حرف می زنید و مردم را خوب امیدوار می کنید اما چه تضمینی برای وعده هایتان دارید؟ گفت: هدف من با سخنان شما فرق دارد.

قطبی با اشاره به جایگاه خوب استرالیا ، کره جنوبی و ژاپن می گوید : بطور مسلم این تیم ها در جام ملتها شانس پیروزی بیشتری دارند و قهرمانی ایران دشوار است اما این مهم باید هدف من و همچنین هدف فدراسیون فوتبال باشد.

وی در پاسخ به این خبرنگار افزود: زمانی که تیم ملی را با سه بازی باقی مانده حساس و دشوار تا صعود به جام جهانی و فقط با داشتن شش امتیاز به من تحویل می دهند چه انتظاری دارند که من به جز امید دادن کار دیگری کنم.

قطبی گفت : به تیمی که در میان خط مرگ و زندگی است فقط باید روحیه داد.

این خبرنگار در ادامه پرسید که موفقیت های یک تیم فقط به گل زدن است نه به موقعیت سازی که افشین قطبی در این باره جواب داد : وقتی از بازیکن خوبی چون شجاعی نام می برم خودم هم می دانم که اصل وارد شدن گل به دروازه است اما بالاخره باید از بازیکنان خوب نیز تقدیر شود.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری دیگری پرسید که آیا در کادر تیم ملی از دستیار ایرانی استفاده می کنید یا نه؟ گفت: در قراردادم ذکر شده است که انتخاب کادر فنی خارجی یا ایرانی با تصمیم من باشد اما آقای کفاشیان پیشنهاد کرد از داخلی ها بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: برای من تجربه ، شخصیت و کم حاشیه بودن افراد مهم است.

قطبی در ادامه بازیهای تدارکاتی را موجب پیشرفت تیم ها دانست و گفت: باید با تیم های مطرح دنیا دیدار داشته باشیم و از شکست مقابل آنان نهراسیم.

وی با اشاره به شکستهای پی در پی تیم ملی کره جنوبی در بازیهای مقدماتی سال 2002 گفت: با وجود شکست کره مقابل فرانسه و چک اما فدراسیون فوتبال کره صبر کرد و نتیجه بازیهای خوب ما بود که توانستیم در ادامه تجربیات خوبی کسب کنیم.

قطبی افزود: از شکست و از تیم های بزرگ نمی ترسم و هدفم ارتقاء تیم ملی فوتبال ایران است.مرجع خبری پرسپولیس :

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)