مرجع خبری پرسپولیس : حبيب كاشاني براي پرسپوليس از هيچ چيز كم نگذاشته و حتي منتقدان او نيز نمي‌توانند منكر تلاش‌هاي حاج حبيب براي بازگرداندن اين باشگاه به روزهاي اوج شوند.

 

اما شكست سرخ‌ها در هفته دهم در تهران به ملوان باعث شد تا كاشاني دلخورتر و ناراحت‌تر از هر زماني فاصله سكوهاي ورزشگاه آزادي تا رختكن سرخ‌ها را طي كند. در طول اين مسير هواداران پرسپوليس با صداي بلند كاشاني را مورد خطاب قرار مي‌دادند و هر كدام در مورد شكست تيم محبوب‌شان حرف‌هايي مي‌زدند.

 

كاشاني كه دلش نيامد بدون توجه به اين هواداران دو آتيشه راهروي A-V تا پيست را طي ‌كند در طول مسير به صحبت‌هاي بعضي از آنها گوش كرد. اين افراد از عملكرد بعضي از بازيكنان تا مهره‌چيني كادر فني ايراد مي‌گرفتند و معتقد بودند كه پرسپوليس بايد بهتر از اينها بازي كند.

 

 

بعضي‌هاي ديگر از كاشاني مي‌خواستند تا در مقابل اشتباهات داوري سكوت نكند و از عملكرد داور مسابقه به كميته داوران و يا كميته انضباطي شكايت كند.

 

كاشاني كه در فاصله بين دو نيمه نيز برخلاف ديگر بازي‌هاي پرسپوليس به رختكن نرفته بود، به سكوت سنگين رختكن سرخ‌ها وارد شد و پس از مدتي لب به سخن گشود: «نمي‌دانم چه بايد بگويم و چه طور صحبت‌هايم را شروع كنم… نمي‌دانم چطور جواب اين هواداران عاشق را بدهم… آنها هم حق دارند… كاسه صبرشان لبريز شده… اين تيم ما آن تيمي نيست كه ما و هواداران توقع داريم. چرا حرف نمي‌زنيد… صحبت كنيد… بگوييد مشكلتان چيست… اين تيم سه بخش دارد. من، كادر فني و شما بازيكنان. هر كدام از اين سه بخش مشكل دارد را معرفي كنيد تا خيالمان راحت شود. بگوييد مشكل كجاست. ما تا داربي فرصت زيادي نداريم و بايد كاري انجام دهيم.»

 

بازيكنان پرسپوليس كه به اندازه كافي از شكست مقابل ملوان ناراحت بودند ترجيح مي‌دادند تا در مقابل صحبت‌هاي كاشاني سكوت كنند. اما در اين بين تعدادي از آنها مثل حسين بادامكي، عليرضا حقيقي، مازيار زارع و… به نمايندگي از بازيكنان شروع به صحبت كردند: «حاج آقا… ما كادر فني خوبي داريم… شما هم بيشتر از حد توانتان زحمت مي‌كشيد و همه مي‌دانند كه چطور با دل و جان براي پرسپوليس زحمت مي‌كشيد. وقتي اين تيم مي‌رود داخل زمين و سه گل مي‌خورد، طبيعتا مشكل از بازيكنان است. البته بچه‌ها هم نمي‌خواهند چنين اتفاقاتي بيفتد. خودتان مي‌بينيد كه بچه‌ها تا چه حد ناراحت هستند. ما هم طاقت شكست پرسپوليس را نداريم و دلمان نمي‌خواهد اين اتفاق‌ها بيفتد. اما ما هنوز فرصت داريم و ان‌شاءا… در بازي‌هاي آينده جبران مي‌كنيم…»

 

سرپرست باشگاه پرسپوليس كه اين روزها بامشكلات ريز و درشتي در اين باشگاه سروكله مي‌زند، در ادامه به بيان صحبت‌هاي فني پرداخت كه اين نيز در نوع خودش قابل توجه و جالب بود: «وقتي يك تيم توي 90 دقيقه سه گل مي‌خورد يعني اينكه مشكل دارد و وقتي اسم تيم بازنده پرسپوليس باشد، مساله حادتر مي‌شود. اصلا شما بگوييد…. وقتي خط دفاع پرسپوليس طوري بازي مي‌كند كه اين تيم توي نود دقيقه سه گل از ملوان مي‌خورد چه بايد كرد؟ يقه چه كسي را بايد گرفت؟ آيا اين مساله چيز ديگري جز اين كه خط دفاعي پرسپوليس مشكل دارد را ثابت مي‌كند؟‌ خود من شاهد بودم كه دايي پيش از بازي به شما هشدار داد كه اولادي براي پنالتي گرفتن مي‌آيد و دقيقا هماني شد كه دايي گفت… اولادي آمد و مثل آب خوردن از شما پنالتي گرفت!»

 

در سكوت كشنده بازيكنان پرسپوليس، حبيب كاشاني به صحبت‌هايش ادامه داد و پيش از داربي به بازيكنان تيمش يك اولتيماتوم جدي ديگر داد: «دلم نمي‌خواهد كه اين حرف‌ها را بزنم. اما آبروي خودم و پرسپوليس را بيشتر از هر چيز ديگري دوست دارم. هر چيزي حدي دارد. از اين به بعد با بازيكناني كه ضعيف كار كنند و يا كم كاري داشته باشند برخورد مي‌كنيم. اين افراد را پس از ارزيابي به كميته انضباطي باشگاه مي‌فرستيم و پس از بررسي در كميته انضباطي، اين افراد را بدون رودربايستي به تيم «ب» پرسپوليس مي‌فرستيم. اين اتفاق بعد از داربي مي‌افتد و كوچكترين ترديدي در مورد آن نداشته باشيد.»

 

كاشاني كه نمي‌خواست تيمش قبل از داربي دچار حاشيه و استرس شود پس از طرح كردن ماجراي انتقال بعضي از بازيكنان به تيم «ب» بار ديگر صبحت‌‌هاي روحيه‌بخش خود را از سر گرفت تا سرخ‌ها را به هم نزديك كند:‌ «پرسپوليس همه چيز دارد. اين همه تماشاچي و هوادار كه با جان و دل شما را تشويق مي‌كنند و با گل‌هاي شما جان مي‌گيرند. خودتان مي‌گوييد كه مشكل از شماست و من مي‌دانم كه اگر شما دلهايتان را به هم نزديك‌تر كنيد همه چيز درست مي‌شود. آن سالي كه ما قهرمان شديم مشكلات زيادي داشتيم و فقط به خاطر رفاقت و نزديكي دل‌هاي بچه‌ها بود كه دقيقه 97 قهرماني به پرسپوليس رسيد. ما داربي را پيش رو داريم و بايد به اين بازي بزرگ به چشم يك شانس و يك ميدان بزرگ نگاه كنيم. اين بازي براي شما اهميت خاصي دارد. مي‌توانيد نشان دهيد كه چطور پشت هم مي‌ايستيد و چطور با هم رفيق هستيد. نبايد بگذاريد كاسه صبر هواداران لبريز شود و با انجام يك بازي خوب كاري كنيد كه ما هم مجبور نشويم با كسي برخورد كنيم. تمام مشكلات پرسپوليس با اراده شما و يك يا علي جانانه حل مي‌شود. پس بيشتر از اين زانوي غم بغل نگيريد و حسرت نخوريد. پرسپوليس و مردانش مي‌توانند كارهاي بزرگ انجام دهند و با يك يا علي جانانه هم قسم شويد و خودتان را براي داربي آماده كنيد.»

 

بازيكنان پرسپوليس پس از شنيدن صحبت‌هاي كاشاني بار ديگر دور هم حلقه زدند و با ديگر دل‌هايشان را با گفتن يا علي يكي كردند. جلسه كاشاني و كادر فني پرسپوليس با بازيكنان اين تيم چيزي حدود 50 دقيقه تا بعد از شكست مقابل ملوان در رختكن به طول انجاميد و پس از اين بود كه سرخ‌ها رختكن استاديوم آزادي را ترك كردند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)