نشست خبری باشگاه پرسپولیس /2

مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپولیس اقدام علی دایی در اخراج شیث رضایی را حرکتی حرفه ای قلمداد کرد و از مواضع سرمربی سرخپوشان دفاع کرد و گفت: اوايل هفته آينده در مورد شيث رضايي جلسه‌اي تشكيل و حكم او اعلام خواهد شد.

 

نشست خبري باشگاه پرسپوليس با حضور كاشاني، دايي، خوردبين و حيدري كه قرار بود از ساعت 13 در سالن شهرداري منطقه 9 آغاز شود با تأخير 30 دقيقه‌اي به دليل دير رسيدن علي دايي آغاز شد.  در ابتدا حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس صحبت‌هاي خود را آغاز كرد:

* در كيش زمين و حريف تمريني وجود ندارد

پس از برگزاري اردوي پرسپوليس در تركيه و امارات عده‌اي سؤال مي‌پرسند كه چرا پرسپوليس در كيش اردو نگذاشت؟ ‌من بايد يك توضيحي بدهم. ما در ابتداي فصل سه اردوي داخلي در سرعين، مشهد و كيش برگزار كرديم.

 

برگزاركننده اردوي آنتاليا از پرسپوليس دعوت كرد تا در اين مسابقات شركت كنيم. اين براي باشگاه ما افتخار است كه براي چنين مسابقاتي از بين 18 ليگ برتري پرسپوليس را دعوت مي‌كنند. بنابراين نه زمان و نه مكان اين تورنمنت را پرسپوليس تعيين نكرده است.

 

5 تيم ديگري كه در ليگ برتر در تركيه حضور داشتند خودشان زمان را مشخص كردند. براي اولين بار در تاريخ باشگاه پرسپوليس براي حضور در تورنمنت 30 هزار دلار ورودي گرفت و همچنين براي ما درآمدزايي داشت. 

 

باشگاه پرسپولیس از میان 18 باشگاه لیگ برتری ایران به این دو رویداد مهم دعوت شده بود و این در حالی بود که در زمان حضور تیم پرسپولیس در کشور ترکیه تیم های سپاهان، استقلال، استیل آذین و تراکتورسازی نیز در این کشور حضور داشتند این برای اولین بار بود که تیم پرسپولیس در تورنمنتی شرکت می کرد که برای ورود به این رقابتها 30 هزار دلار حق ورودی دریافت کرد برای برگزاری بازی با تیم های اروپایی حتی یک ریال هم پرداخت نکرد و با دریافت 50 هزار دلار حق اسپانسرینگ به کشور بازگشت.

جزيره كيش يك زمين تمرين بيشتر ندارد بنابراين براي برگزاري تمرين ساعت تمريني پيدا نمي‌شوند. از طرفي حريف تمريني هم در اين جزيره نيست.

اردوي پرسپوليس در دوبي هم براي اين دليل بود كه از اين تيم دعوت شده بود. ما مي‌خواستيم كه سه بازي خوب انجام دهيم. شايد اگر كسي ديگر جاي دايي بود اين ريسك را نمي‌كرد.

در تاريخ فوتبال ما چه تيمي با اسپارتاپراگ بازي كرده اما پرسپوليس توانست در اين تورنمنت با اين تيم بازي كند. ما براي اينكه براي كريم باقري بازي خداحافظي برگزار كنيم چند نامه به باشگاه‌هاي مختلف نوشتيم. اتلتيكو مادريد تقاضاي يك ميليون يورو كرد تا به تهران بيايد اما پرسپوليس بدون اينكه هزينه‌اي كند در دو تورنمنت خارجي شركت كرد و توانست در آنجا كارهاي تاكتيكي و تكنيكي انجام دهد. اين براي اولين بار است كه يك تيم ايراني در سه اردوي بين المللي آلمان، تركيه و امارات شركت مي‌كند. كم كم به سمت حرفه‌اي گري پيش مي‌رويم و بچه‌ها در بازي با نفت آبادان آمادگي جسماني و روحي خود را نشان دادند.

 

* بايد با سازمان ليگ همكاري كنيم

حبيب كاشاني سرپرست  در پاسخ به اين سوال كه شنيده مي شود باشگاه پرسپوليس قصد دارد ديدار برگشت داربي برابر استقلال را كه احتمالا در ايام عيد نوروز برگزار خواهد شد به تعويق بيندازد، اظهار كرد:با توجه به اينكه به تازگي ايام تعطيلات را پشت سر گذاشته‌ايم و همه تيم ها 38 روز استراحت داشتند و اين تعطيلي ناخواسته بود طبيعتا بايد تمام بازي‌هاي باقيمانده ليگ به موقع و طبق برنامه انجام شود و همه تيم‌ها هم بايد با سازمان ليگ همكاري كنند. چهار تيمي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند اميدوارم كه بتوانند تا پايان فصل بدون مشكل ليگ را انجام دهند.

* دايي بزرگ است اما به خاطر پرسپوليس به تورنمنت دعوت شده‌ايم

حبيب كاشاني در مورد اينكه حضور پرسپوليس در تورنمنت تركيه و امارات به دليل حضور علي دايي در پرسپوليس بوده گفت: بي شك علي دايي بزرگ و از افتخارات فوتبال ايران است اما مطمئن باشيد حضور پرسپوليس در اين دو تورنمنت به خاطر اين تيم بوده است. ما وظيفه داريم از تيم پرسپوليس طرفداري كنيم. قطعا حضور دايي در پرسپوليس به وجهه اين تيم كمك و آن را پررنگ تر كرده است اما نبايد قضايا طوري جلوه داده شود كه هوادار و باشگاه ناديده گرفته شوند.

پرسپوليس 40 سال قدمت دارد و با توجه به اين همين شناخت از پرسپوليس دعوت شده در اين دو تورنمنت شركت كند. البته كه هرجا مي رويم علي دايي را مي شناسند. بايد هم بشناسند چون او جواني‌اش را گذاشته است.

* هفته آينده كميته انضباطي در مورد شيث رضايي حكم مي‌دهد

در مورد شيث رضايي و اتفاقاتي كه در چند ماه رخ داده بايد بگويم كه او يك بازيكن خوب و ممتاز است. نه تنها ما بلكه علي دايي هم او را دوست دارد. اگر اتفاقي خدايي نكرده براي رضايي رخ دهد خود ما زودتر از همه به سراغ شيث مي‌رويم.

اختلافي كه با شيث رضايي داريم شخصي نيست و ما مي‌خواهيم كه او به چيزي كه استحقاقش را دارد برسد. من اعتقاد دارم شیث توانایی هایی دارد که نمی خواهد یا نمی تواند آنها را بروز دهد . در اردوي دوبي اتفاقاتي افتاده كه سرمربي تيم خواست اين بازيكن در اين اردو نباشد و گفت همان شب امارات را ترك كند. وقتي قضيه را با من درميان گذاشتند گفتم تصميم علي دايي اجرايي شود. همان شب بليت براي بازگشت شيث نبود و صبح آن ماجرا به تهران برگشت.

اين قضيه در كميته فني باشگاه نيز مورد بررسي قرار گرفت و علي دايي صلاح ديد كه شيث رضايي همراه تيم نباشد و كميته فني هم اين مسئله را پذيرفت. اين تصميم به كميته انضباطي ارجاع داده شده و اوايل هفته آينده در مورد اين پرونده جلسه‌اي تشكيل مي شود و حكم او اعلام خواهد شد. این اقدام علی دایی را کاملا حرفه ای می دانم و اصلا اين حرف ها درست نيست كه علي دايي رضايي را اخراج كرده باشد و من خواسته باشم او را حفظ كنم. علي دايي مربي حرفه‌اي است و قوانين فيفا را مي‌داند. همان روزي كه به رضايي مي‌گويد به تهران بازگردد از مربي بدنساز مي‌خواهد كه برنامه تمريني شيث در تهران را به او بدهد. ما كار حرفه‌اي انجام مي‌دهيم باز هم مي‌گويم مهمتر از شيث رضايي منافع پرسپوليس است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)