شنبه 10 اسفند (14:28)

مرجع خبری پرسپولیس : سازمان از طرف مجلس زیر سئوال است، تیم‌ملی وضعیت چندان مساعدی ندارد، انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است

اگر شما هم مثل بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی تصور می‌کنید نبض تصمیمات بزرگ فوتبال کشور در خیابان سئول می‌زند، درست فکر می‌کنید اما سوال اصلي اين است كه مرکز این تصمیمات در کدام نقطه از این خیابان است؟ در خیابان سئول دو مدیریت بزرگ ورزشی وجود دارد، یکی در جنوب خیابان سئول که دفتر علی کفاشیان است و دیگری در منتهي‌اليه این خیابان که دفتر مهندس علی‌آبادی در سازمان تربیت‌بدنی در آن واقع شده است.
آغاز نگراني‌ها
دقیقا بعد از بازی ایران – کره بود که ایران با تساوی تقریبا راهش را برای صعود به جام‌جهانی سخت کرد، تا آنجا که کفاشیان به یکی از دوستان خبرنگارش گفت:«کارمان واقعا سخت شد، حالا همه می‌آیند که نبازند تا به جام‌جهانی بروند» چند روز بعد دو تن از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به اوضاع شدند تا عملا دستگاه ورزش و فدراسیون فوتبال در موقعیت آچمز قرار گیرند. اتفاق جالب در اولین نشست هیات‌رئیسه فدراسیون بعد از تساوی افتاد که برخی از اعضا در خصوص تیم‌ملی و صعود به جام‌جهانی احساس خطر کرده و طرح «عبور از دایی» را به‌ صورت خودمانی پیشنهاد کردند. البته دلایلی کافی برای طرح هم وجود داشت، موضوع به اعتبار دایی و البته فوتبال کشور بازمی‌گشت که با نرفتن به جام‌جهانی یکجا از دست می‌رفت. البته اکثر اعضا سعی می‌کردند موضع منفعلانه در قبال این قضایا بگیرند و کسی هم جرات بیان مستقیم مسئله را نداشت.

دایی و ياغي‌ها
برخی از اعضای هیات‌رئیسه معتقدند سرمربی تیم‌ملی به تعهداتش عمل نکرده و خلاف رویه‌ای که قول داده بود را در پیش گرفته است. علی دایی در اولین جلسات مشترک با فدراسیون قول داد که خصومت‌های گذشته را پشت‌سر بگذارد و اختلافات قدیمی را فراموش کند اما موضع صریح سرمربی تیم‌ملی بعد از انتخاب که اعلام کرد:«اجازه دخالت به هیچ‌کس را نمی‌دهم» و پافشاری بر برخی از اختلافات دیرینه با کریمی، مبعلی، کاظمیان و برخی دیگر از بازیکنان موجب شد تا بعد از نتایج نسبتا ضعیف تیم‌ملی در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی، همه‌چیز علیه دایی شکل بگیرد و او در موضع ضعف قرار گیرد. تیم‌ملی نه بازی خوبی انجام می‌دهد و نه نتایج خوبی را کسب می‌کند تا زمین و زمان علیه سرمربی باشد و در این شرایط دایی در موقعیت «خلع سلاح» قرار می‌گیرد.
تاج پنالتی می‌زند
مهدی تاج در فدراسیون فوتبال نقش ویژه‌ای دارد، انگار او برای این نایب‌رئیس شده تا همه‌چیز را با مهندس علی‌آبادی چک کند و از موقعیتش برای درست کردن اوضاع استفاده کند. سازمان از طرف مجلس زیر سئوال است، تیم‌ملی وضعیت چندان مساعدی ندارد، انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است و فدراسیون هم باید کاری کند اما به‌جای اینکه همه‌چیز در فدراسیون حل‌وفصل شود و اعضای هیات‌رئیسه در درون فدراسیون مسئله را بررسی کنند و به نتیجه برسند، نایب‌رئیس به این نتیجه می‌رسد که بهتر است ماجرا را با علی‌آبادی در میان بگذارد تا همه‌چیز با نظر «رئیس» حل‌وفصل شود. کفاشیان درباره این جلسه سری اعتقاد دارد:«دایی بدون هماهنگی به سازمان نمی‌رود» اما علی دایی با دخالت مهدی تاج به سازمان تربیت‌بدنی برده می‌شود تا در آنجا سرمربی تیم‌ملی از شرایطش برای علی‌آبادی بگوید و احتمالا بهانه‌های خودش را بیاورد. علی‌آبادی در این جلسه از سرمربی می‌خواهد که تلاش بیشتری کند، خصومت‌های گذشته را کنار بگذارد، آرام باشد و نتیجه بگیرد. خروجی این جلسه هم بازگشت «علی کریمی» و احتمالا چند بازیکن دیگر برای بازی با عربستان است تا تیم‌ملی سایه حذف از جام‌جهانی را از سر بگذراند، موضوعی که کفاشیان هم به آن اشاره می‌کند:«بعد از عبور از این مرحله، شرايط بهتر خواهد شد. کمی صبر کنید، اینقدر هم عجله نکنید!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)