مرجع خبری پرسپولیس : بازیکن اسبق و مربی کنونی تیم «ب» پرسپولیس گفت: 13 بار در دربی حضور داشتم و 7 برد، 5 مساوی و یک باخت را در کارنامه دارم.

 

اسماعیل حلالی بازیکن ارزشمند سالهای نه چندان دور پرسپولیس در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در خصوص دربی های پایتخت گفت: من کلا در دربی پایتخت 13 بازی برای پرسپولیس انجام دادم. تنها شکست ما در زمان بازیگری من در سال 1379 با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کردیم و در 7 دربی برنده بودیم و 5 بازی هم به تساوی رسید.

وی افزود: شرایط دربی خاص است و آرامش و مسائل روحی و روانی حرف اول را می زند و من همیشه چون با آرامش به زمین می رفتم، جزو 3 یا 4 بازیکن برتر میدان بودم. تسلط مسائل روحی و روانی بر مسائل فنی رمز موفقیت در دربی است.

 

سرمربی تیم دوم پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان باید از نظر روحی در سطح بالایی باشند تا بهتر در قالب تیم قرار گیرند. آرامش یک روز قبل و روز بازی خیلی مهم است، ضمن اینکه نباید این بازی را زیاد سخت بگیرند. وقتی این بازی سخت گرفته شود، استرس به سراغشان خواهد آمد و نمی توانند کارشان را بخوبی انجام دهند.

 

حلالی در مورد گلزنی اش در دربی گفت: متاسفانه در زمان بازیگری ام با بدشانسی موفق به گلزنی نشدم اما پاس گل زیاد دادم و در تیم تراکتور به استقلال گل زده ام.

 

سرمربی تیم «ب» پرسپولیس درباره آخرین حضورش در دربی پایتخت گفت: در زمان علی پروین و در اولین سال لیگ برتر (81 – 80) بود که بازی رفت را مساوی کردیم و در بازی برگشت برنده شدیم و در همان سال با شکست فجر در تهران و غلبه ملوان بر استقلال، به قهرمانی دست یافتیم.

 

اسماعیل حلالی در خصوص هواداران پرسپولیس نیز تاکید کرد: فوتبال بدون هوادار معنا ندارد. هواداران می توانند در روند پیروزی های تیم و بر عکس آن کار کنند. هواداران و تیم مکمل هم هستند و آنها می توانند تیم را به اوج برسانند یا به قعر ببرند.

 

وی افزود: روزی که تیم، بد بازی می کند، نقش هواداران پررنگ می شود. هواداران باید در هر شرایطی چه برد و چه باخت تیم، به بازیکنان و کادر فنی کمک کنند و از آنها حمایت کنند چون به تیم خود عرق دارند.

 

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: این باشگاه برای همه ماست و ما باید برای موفقیت آن کمک کنیم و با یک یا چند نتیجه بد دلسرد نشویم و دست از حمایت بر نداریم. نباید خدایی ناکرده بازیکنان، مربیان و مدیریت را به شکل آشکار مورد اعتراض قرار دهیم. ما یا نباید تیم داشته باشیم و یا اگر تیم داریم باید از آن حمایت کنیم.

 

حلالی ادامه داد: اعتراض به عملکرد بازیکنان، مربیان و مدیریت هم راه خودش را دارد و آنها مثلا برای اعتراض به بازیکنان و کادر فنی می توانند از یک پارچه سفید استفاده کنند تا مدیران با درک بالا و در آرامش، بهترین تصمیم را برای موفقیت تیم بگیرند نه اینکه با شعارهای جهت دارد، مانع عملکرد مناسب تیم خودشان باشند. نتایج مقطعی نباید مانع چشم پوشی از زحمات بازیکنان و مربیانی باشد که 20 سال برای این تیم زحمت کشیده اند.

 

وی در پایان گفت: دربی هم 3 امتیاز دارد و بازیکن و مربی موفق است که با آرامش نسبی در این میدان حاضر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)