پنجشنبه 26 دی (10:41)

مرجع خبری پرسپولیس : لوکا بوناچیچ سرمربی سابق النصر با پرسپولیس به توافق نهایی رسید .

همان لحظه که پیروانی سپر را انداخت و با حالت مغمومی  صحبت از ورود یک سر مربی بزرگ خارجی کرد، مشخص بود تاریخ اعتبار او  در کسوت سر مربی  به پایان رسیده است. افشین نتوانست بار سنگین رابه دوش بکشد تا بلافاصله بعد از تعویض مدیر عامل  صحبت هایی مبنی بر تقویت کادر فنی شنیده شود. سرانجام دیروز تحرکات مخفیانه هیات مدیره به پایان رسید و لوکا بوناچیچ به عنوان سر مربی جدید سرخپوشان گزینش شد.  البته  این انتخاب در صورتی  انجام پذیرفت که خیلی از مطبوعات ورزشی با دلایل بعضا عجیب خود  پیوند این دو را نا ممکن می دانستند اما ذهن کنجکاو بعد از شنیدن حرف های غلامحسین پیرواین در برنامه نود متوجه می شد برادر او دیگر سر مربی پرسپولیس نخواهد ماند؛  پیش بینی ای که خلی زود لباس واقعیت بر تن کرد  و لوکا  برای  چهارمین مرتبه با یک تیم ایرانی به توافق رسید.
 طبق توافق طرفین مدت این قرارداد یک سال و نیم اعتبار دارد  و هزینه ان مبلغی بین 700  تا 900 هزار دلار خواهد بود. رقم نخست  مربوط به پیشنهاد  هیات مدیره است و دومی نظر مدیر برنامه های بوناچیچ.  با این وجود باشگاه پرسپولیس  سعی  کرد حتی المقدور  از رسانه  ای شدن این خبر بپرهیزد چرا که  تجربه گذشته آنها حکم می کرد تا  لحظه امضا قرار داد  از سوی لوکا،  کسی از آن  مطلع نشود.
 برای پیگیری خبر بهترین شخص مدیر برنامه های این مربی کروات  بود اما  خاموش بودن گوشی همراه شهراد ناظمی به  منزله سفر او به خارج از کشور است  حدسی که  با تایید منشی وی همراه شد.  اما هیات مدیره پرسپولیس  که پیش از این گفته می شد تا  بعد از بازی با فولاد به کادر فنی فعلی اعتماد می کند بیش از این فرصت سوزی نکرد و فرم قرارداد  را برای امضا لوکا به نزد مدیر برنامه های او فرستاد. بوناچیچ  طبق گفته ناظمی در کرواسی به سر می برد  و تا تاپایان هفته جاری  به تهران نمی آید اما  حرف های او دقیقا طبق سیاستی بود که از سوی هیات  مدیره پرسپولیس  به وی ابلاغ شد. طرفین برای کم کردم حواشی  همه تلاش خود را کردند تا این قرار داد خیلی  سریع اما  محرمانه به امضا برسد . با این وجود  ظهر دیروز  خبر  توافق قطعی  بوناچیچ با پرسپولیس از جمع هیات مدیره پرسپولیس به بیرون درز پیدا کرد  تا  قرمزها در طول یک سال و نیم آینده زندگی  جدیدی را با لوکا  تجربه کنند.

اما  به علت سفر بوناچیچ به زادگاهش او در بازی جمعه مقابل فولاد،  پرسپولیس را همراهی نمی کند  و این آخرین مهلت است برای پیروانی  که لباس مرد شماره یک کادر فنی را بر تن کند . البته  برخلاف گمانه زنی های قبلی که گفته می شد  کریم قنبری به عنوان دستیار اول لوکا به تهران می آید اعضا هیات مدیره پرسپولیس در قرارداد، بندی را گنجاندند که طبق آن هیچ یک از افراد فعلی کادر فنی از ترکیب  خارج  نمی شوند و پیروانی و سعداوی همچنان در این جمع می ماندند . اما مهمترین  موضوع در این بین به حضور عابدزاده بر می گردد.مربی دروازبان پرسپولیس پیش از این سابقه همکاری با بوناچیچ در استقلال اهواز را دارد که رابطه این دو خیلی زود به سیاهی گرایید و آن برهه چاره ای برای  عابدزاده باقی نماند جز خروج از جمع آبی های اهواز. آیا ورود لوکا این بار هم به این امر منتج می شود؟جواب سوال کاملا  گنگ است چرا که عابدزاده در مصاحبه های مختلف حرف های متفاوت و ضد ونقیضی رابر زبان آورده و از سوی دیگر هنوز مشخص نیست در صورت توافق طرفین(عابدزاده و لوکا) ، آنها  تا چه زمانی یکدیگر را تحمل می کنند؟
البته این تنها مشکل پرسپولیس و لوکا نخواهد بود چرا که سابقه فعالیت بوناچیچ در سپاهان ،استقلال اهواز و فولاد می گوید  او همواره دیسیپلین را در اولویت قرار داده و در این بین برایش چندان مهم نیست بازیکن خاطی، ستاره است یا مهره ذخیره.آیا ستاره های پر تعداد پرسپولیس با او به مشکل بر می خورند؟ به طور قطع نظر صحیحی در این باره نمی توان داد اما آنچه برای اعضا هیات مدیره پرسپولیس اهمیت دارد به کاریزمای لوکا  بر می گردد ؛ او در سپاهان کارنامه درخشانی را بر جا گذاشت  و تا یک قدمی فتح لیگ قهرمانان هم پیش رفت اما  در همان  تیم بار ها با کریمی و نوید کیا و سایر بازیکنان مطرح سپاهان درگیر شد که همین  اصطکاک های پر تعداد  شائبه های  فراوانی را در مورد آینده لوکا و پرسپولیس پدید می آورد. با این وجود در شرایط موجود بوناچیچ تنها گزینه موجه موجود برای هدایت قرمزها به حساب می آمد که با توجه به خروجش از النصر، قرمزها دوست نداشتند این فرصت را به راحتی از دست دهند از این رو بعد از چند روز گفتگو سر انجام آنها دیروز به توافق نهایی رسیدند و با ارسال  قرارداد برای بوناچیچ او را برای ادامه کار در خدمت گرفتند .       

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)