مرجع خبری پرسپولیس : خيلى ها معتقدند سرعت و تيزهوشى او در جايگيرى و حركت به سوى دروازه حريف به حدى است كه حتى اين توانايى را دارد كه با حضور ۹۰ دقيقه اش در تركيب سرخپوشان، مهره مثمرثمر و تأثيرگذارى براى پرسپوليس باشد و گره كور خط حمله ارتش سرخ را باز كند اما گويا نظر زلاتكو كرانچار مسأله اى غير از اين است كه ترجيح داد از او تنها براى يك نيمه در تركيب سرخ ها استفاده كند. يك نيمه اى كه توانست براى خط حمله پرسپوليس مؤثر واقع شود و يك پنالتى براى تيمش بگيرد. پنالتى اى كه تنها يكى، دو دقيقه مانده بود كه تبديل به گل ۳ امتيازى و پيروزى بخش تيمش باشد اما… اما گويا پرسپوليسى ها پيروزى و كسب هر ۳ امتياز مقابل حريف گمنام خود را دوست نداشتند. گل ثانيه هاى تلف شده شاهينى ها تمام رشته هاى او را پنبه كرد. مجتبى زارعى، بازيكن شيرازى و تند و تيز سرخپوشان از تساوى تلخى كه براى پرسپوليس مقابل ديدگان چيزى نزديك به ۷۰ هزار تماشاگر و ميليون ها بيننده تلويزيونى اتفاق افتاد مى گويد. با ما همراه باشيد:


يك پيروزى ساده تر از آنچه تصور مى شود از چنگ پرسپوليس خارج شد.
چه بگويم! گل خوردن در دقيقه ۹۳ و با آن شرايط واقعاً دردناك است. هر چه بگويم توجيه است! دلم براى كسانى مى سوزد كه منتظر بودند پيروزى پرسپوليس را جشن بگيرند. ما اسير اتفاقات عجيب و غريب شديم و روى يك غافلگيرى، خيلى راحت دروازه مان باز شد تا عايدى ما از اين بازى فقط يك امتياز باشد! اين مساوى براى پرسپوليس يعنى باخت.


از روند كلى بازى و شرايط حاكم بر آن صحبت مى كنى؟
بازى بدى نبود. ۲ تيم با انگيزه هاى متفاوتى به زمين آمده بودند. حق ما برد و كسب هر ۳ امتياز بود اما همه چيز دست به دست هم داد و اتفاقات فوتبالى به گونه اى رقم خورد كه ۲ امتيازى كه مى توانست به اندوخته هاى ما اضافه شود از دست بدهيم! واقعاً حيف شد!
شايد يكى از معضلاتى كه باعث شد اين مسأله طى ۲ هفته اخير بيشتر نمود پيدا كند اشباع زود از حد تصور تيم و باز شدن دروازه تيم درست در دقايق كوتاه پس از رسيدن به گل است.


– شايد اين مسأله در بازى هاى قبل قابل پذيرش بود اما در اين بازى شرايط خيلى فرق مى كرد. ما دقيقه ۸۷ به گل رسيديم و اين نتيجه تا ۳+۹۰ پابرجا بود. اين گل بيشتر روى اشتباهات فردى مان و بدشانسى به ثمر رسيد وگرنه بازى تمام شده بود!
شايعه شده اين گل باعث شده در رختكن بين تو و يكى ، دو تا از بچه هاى تيم جنگ لفظى به وجود بيايد. درست است؟
– نمى دانم اين شايعات از كجا آب مى خورد! من اين مسأله را تكذيب مى كنم. همه از گل تساوى ناراحت بوديم اما باور كنيد هيچ مشكلى كه باعث شود درگيرى بين ما به وجود بيايد نبود. فكر مى كنم مطرح كردن اين مسائل براى ايجاد وقفه و حاشيه در تيم باشد.
حضور يك نيمه اى كه داشتى با ساختن يك پنالتى حساس همراه شد. فكر نمى كنى بايد در تركيب فيكس بازى مى كردى؟
– نمى دانم. بهتر است جواب اين سؤالتان را از كادرفنى بپرسيد. اين مربى تيم است كه تشخيص مى دهد چه كسى بايد فيكس باشد و چه كسى ذخيره. اهالى فوتبال اين مسائل را بهتر تجزيه و تحليل مى كنند و من خودم نمى توانم در اين مورد حرفى بزنم جز اينكه حرف هايم را به صورت عملى در زمين بزنم و ثابت كنم تا چه حد مى توانم براى تيمم مثمرثمر واقع شوم. من با اين هدف به پرسپوليس آمده ام كه مهره ثابت اين تيم باشم نه نيمكت نشين.
بازى مقابل مربى سابقت (محمود ياورى) از نكات جالب توجه اين ديدار به حساب مى آمد. در اين مورد صحبت مى كنى؟
– به هر حال اين مسأله براى خودم هم جالب توجه بود و خيلى خوشحالم كه مقابل مربى سابقم توانستم بازى نسبتاً خوبى از خود به نمايش بگذارم و مهره مؤثرى براى پرسپوليس باشم.


بازى مقابل راه آهن در هفته آينده نيز براى تو يك بازى ويژه محسوب مى شود؟
– درست است كه راه آهن تيم سابقم است و اين مسأله را برايم خاص مى كند اما من معتقدم همه بازى ها براى من و پرسپوليس خاص و ويژه است چون ما پرسپوليسى هستيم و بايد انتظار هوادارانمان را برآورده سازيم. به هر صورت همه بازى ها براى ما مهم است و بايد سعى كنيم حداكثر امتيازات را در بازى هاى بعدى به دست آوريم. ما براى قهرمانى مى جنگيم و همين مسأله سبب مى شود روى همه حريفانمان حساب ويژه باز كنيم. اميدوارم در بازى مقابل راه آهن ضمن ارائه يك فوتبال زيبا و خوب بتوانيم ۳ امتياز كامل را به دست آوريم و گذشته را جبران كنيم.


به عنوان سؤال آخر، حضور افشين قطبى سرمربى تيم ملى به عنوان تماشاگر ويژه بازى مقابل شاهين در حالى صورت گرفت كه پرسپوليس روز چندان خوبى را پشت سر نگذاشت. اين مسأله براى تو و ساير ملى پوشان نگران كننده نبود؟
– خوشبختانه افشين قطبى روى عملكرد و خوب بازى كردن نفرات و بازيكنان آنها را به تيم ملى دعوت مى كند و فكر مى كنم حداقل تا امروز اين مسأله در مورد من ثابت شده كه آمار و عملكرد خوبى داشته ام. در بازى با مس پنالتى گرفتم، در بازى با صبا پاس گل دادم و… هيچ يك از مربيان تيم ملى در ادوار قبلى به امثال من توجه نمى كردند و بيشتر دنبال نام ها بودند اما من حضورم در تيم ملى را به نوعى مديون قطبى هستم و سعى مى كنم با تلاش بيشتر و نشان دادن خودم در طول ليگ، جواب خوبى به اعتماد سرمربى تيم ملى بدهم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)