مرجع خبری پرسپولیس : درست دقايقى قبل از شروع تمرين ديروز با مجتبى شيرى مدافع شيرازى پرسپوليس همكلام شديم تا ببينيم چرا مدتى است به نيمكت ذخيره ها دوخته شده و چرا پرسپوليس نتوانست برد شيرين ۴ بر ۲ خود مقابل مقاومت را در بازى مقابل فولاد تداوم ببخشد. گفت وگو با وى را بخوانيد:
•۲ امتياز ديگر مقابل فولاد از دستتان پريد. اين بار دليلش چه بود؟
– فكر مى كنم شرايط زمين مسابقه واقعاً شرايط سخت و دشوارى براى بازى كردن بود. هميشه هواى اهواز اذيتمان مى كرد اما اين بار چمن هاى بلند ورزشگاه مانع از انجام يك بازى خوب از سوى ۲ تيم بود البته موقعيت هاى خيلى خوبى براى گلزنى به دست آورديم كه متأسفانه همگى از دست رفت و نتوانستيم از آن استفاده كنيم.

•مدتى است پرسپوليس در نيمه اول خوب كارش را آغاز مى كند اما در نيمه دوم بشدت افت كرده و به نوعى تحت تأثير بازى حريف قرار مى گيرد. واقعاً چرا چنين اتفاقى مى افتد؟!

– نمى دانم. شايد از لحاظ بدنى كم مى آوريم كه نمى توانيم آن فشار نيمه اول را در نيمه دوم به حريف وارد كنيم. به نظر من اين مشكل كوچكى براى پرسپوليس نيست و حتماً بايد فكرى براى حل آن كرد. كادر فنى قطعاً صحبت هاى لازم را براى حل اين مشكل با بازيكنان تيم خواهند داشت.

• مدتى است در تركيب اصلى پرسپوليس تو را نمى بينيم.

– به هر حال در اين ۲ بازى اخير فرصت نشد تا براى پرسپوليس بازى كنم.
• فرصت نشده يا فرصت ندادند؟!

– خب فرصت ندادند. انشا ءالله در بازى بعدى اين فرصت به من داده خواهد شد.
• فكر مى كنى اين نيمكت نشينى دليل فنى دارد؟
– نمى دانم. بايد از خود كادر فنى بپرسيد. من خودم دوست دارم در وسط خط دفاع بازى كنم. مى دانم آن كارايى كه براى بازى در اين پست دارم در دفاع چپ ندارم. شايد همين مسأله باعث شده كه از تركيب بيرون بمانم.

• مى گويند كرانچار اگر از بازيكنى بخواهد در پست غير تخصصى بازى كند و آن بازيكن از انجام اين كار سرباز بزند كلاً از تركيب او را بيرون مى گذارد.
– نمى دانم. شايد هم اينطورى باشد. بهتر است كه اين مسأله را با خود كرانچار در ميان بگذاريد. من صادقانه بايد در خدمت تيم باشم. پس اگر مى گويم نمى توانم در دفاع چپ خيلى مثمر ثمر واقع شوم قطعا صادقانه دارم با موضوع برخورد مى كنم.

• فولاد را چطور ديدى؟

– فكر مى كنم با حضور مجيد جلالى در فولاد يك شوك مثبت به اين تيم وارد شد. من خودم افتخار شاگردى كردن نزد ايشان را دارم. مى دانم كه او چطور تيمش را جمع وجور مى كند. ديديد كه او همين كار را قبل از بازى با پرسپوليس انجام داد و فولاد توانست يك فوتبال جذاب را از خودش به نمايش بگذارد و حتى يك پنالتى هم براى خودش بگيرد.

• گفتى پنالتى، ياد اعتراضتان به قضاوت بازى افتادم. به چه موردى معترض بوديد.
– خب در يك صحنه داور پنالتى مسلم ما را نگرفت و گلى را هم كه وستلى در موقعيتى سالم به ثمر رساند آفسايد اعلام كرد به همين خاطر معترض شديم.

•خب اين مسأله مدتى است در بازيهاى پرسپوليس عادى شده است!

– بله، ما هم داريم تحمل مى كنيم! اما به يك مسأله كاملاً اعتقاد دارم. اگر ما بخواهيم فكرمان را دائم معطوف اشتباهات داورى كنيم از موضوع اصلى منحرف مى شويم. ما بايد اول ضعف هاى خودمان را بپوشانيم و ارائه گر يك بازى خوب در زمين باشيم بعد از داورى ها بناليم. اگر تيم ما خوب بازى كند و از موقعيت هاى به دست آمده اش نهايت بهره و استفاده را ببرد قطعاً مشكلات داورى تأثير چندانى روى عملكرد ما نخواهد داشت.

• همه منتظر بودند روند خوبى كه در ۲ بازى مقابل استقلال و مقاومت آغاز كرديم را در اين بازى ادامه دهيم.

– فكر نمى كنم در اين بازى بد كار كرده باشيم. يادتان باشد بازى در زمين فولاد بود وكار آسانى پيش رويمان نداشتيم. فكر مى كنم بازى به بازى بهتر شويم و بهتر عمل كنيم.

• بازى با ملوان را چطور مى بينى؟

– در بازى مقابل ملوان ما ميزبان هستيم و بايد ۳ امتياز بازى را حتماً از آن خودمان كنيم. اگر مى خواهيم مدعى قهرمانى باقى بمانيم  ديگر نبايد هيچ فرصتى را از دست بدهيم. هدف ما كسب عنوان قهرمانى است و با از دست دادن اين امتيازات نمى توانيم به هدفمان برسيم. حالا كه در اهواز نتوانستيم ۳ امتياز را كسب كنيم بايد در خانه به اين مهم دست پيدا كنيم.

• فكر مى كنى مقابل ملوان بازى كنى؟

– نمى دانم، اگر كادر فنى صلاح بداند در خدمت پرسپوليس خواهم بود
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)