مرجع خبری پرسپولیس : پس از بازگشت كاروان پرسپوليس از امارات حالا دغدغه اصلى سرخ هاى تهرانى و هواداران اين تيم تداوم ۲ پيروزى اخير پرسپوليس در ليگ است تا بدين ترتيب سرخپوشان همچنان در كورس با ساير تيم ها قرار بگيرند. شاگردان زلاتكو كرانچار كه در اردوى امارات ۲ پيروزى و يك شكست را در كارنامه دارند به تهران برگشته اند و بزرگترين دل نگرانى در مورد اين تيم خستگى ناشى از سفر پربرنامه و گرماى شديد هوا در امارات است. . براى اطلاع از آخرين وضعيت سرخپوشان پس از بازگشت از امارات و در آستانه رويارويى با شاگردان منصور ابراهيم زاده سراغ مجتبى شيرى رفتيم. مدافع باتجربه سرخ ها در اين رابطه حرف هاى جالبى بر زبان آورد كه خواندن آن خالى از لطف نيست. با ما همراه باشيد:
سفر امارات خوش گذشت؟
سفر ما تفريحى نبود و بيشتر عايدى ما از اين سفر به نفع تيم تمام شد. با توجه به اينكه امسال به نسبت ديگر تيم ها تمريناتمان را ديرتر شروع كرديم و بازى تداركاتى كمى داشتيم اين سفر و حضور در تورنمنت امارات به ما كمك كرد تا هم كادر فنى تيم را بهتر شناسايى كند و هم اينكه تيم به هماهنگى بهترى برسد. در مجموع اردوى بدى نبود فقط شرايط
آب و هوايى كمى نامساعد بود.


خستگى ناشى از اين سفر پربرنامه تأثير منفى روى عملكرد تيم نمى گذارد؟
درست است كه با اين سفر حسابى خسته شديم اما كادر فنى و شخص كرانچار با علم به اينكه ممكن است اين مسأله در آينده تيم تأثير منفى بگذارد به گونه اى برنامه ريزى كرده بودند كه در طول اين ۳ بازى فشار زيادى به نفرات وارد نشود و با تعويض بازيكنان در طول بازى ها با يك تير دو نشان زدند؛ هم مانع خستگى بازيكنان شدند و هم اينكه فرصت مناسبى را نصيب بازيكنان جوان و بعضاً نيمكت نشين كردند تا بتوانند توانايى هاى خود را به كادر فنى نشان بدهند. همان طور كه گفتم تنها مسأله اى كه كمى براى ما دردسرساز شده بود گرماى هوا بود كه واقعاً كلافه مان كرده بود.
قرار بود پرسپوليس در اين تورنمنت اولين جام قهرمانى را به عنوان پيش درآمد به دست آورد تا بعد از آن نوبت به ليگ و جام حذفى برسد اما چرا در بازى با النصر به مشكل برخورديد؟


كسانى كه اين بازى را ديده اند با من هم عقيده اند كه داورى سر پرسپوليس را بريد وگرنه نه النصر حريف ما مى شد و نه حتى گرماى هوا! قصد توجيه ندارم اما داور اين بازى از همان دقيقه اول طورى سوت مى زد كه همه را عصبانى كرده بود وگرنه روند كلى بازى به گونه اى بود كه پرسپوليس سرتر از حريف اماراتى بود. در نيمه اول دو، سه موقعيت فوق العاده گلزنى داشتيم كه اگر تبديل به گل مى شد كار حريفمان را يكسره مى كرديم. حالا كه در امارات قهرمان نشديم انشاءالله در ليگ و جام حذفى جبران مى كنيم.
نوبتى هم باشد نوبت صحبت از بازى با ذوب آهن است، ذوب آهنى كه ليگ را با قدرت شروع كرده و در حال حاضر صدرنشين است.
در اينكه ذوب آهن تيم خوبى است شكى وجود ندارد اما ما هم پرسپوليس هستيم و هيچ وقت به راحتى به هيچ تيمى باج نمى دهيم. با وجود اينكه خيلى ها به خاطر تأثير منفى سفر به امارات و خستگى ناشى از آن، بازى را به نفع ذوب آهن پيش بينى مى كنند اما بايد بگويم اصلاً اين طور نيست و در روز بازى مشخص مى شود كدام تيم از زمين فولادشهر دست پر بيرون مى آيد.
خيلى ها معتقدند مصدوميت محمدرضا خلعتبرى و غيبت اين بازيكن مقابل پرسپوليس باعث شده كفه ترازو به نفع پرسپوليس سنگينى كند؟
به هر حال خلعتبرى بازيكن خوب و تأثيرگذارى است اما ما روز دوشنبه با تيم ذوب آهن بازى داريم نه تنها با يك بازيكن. ما در ۲ بازى اخيرمان در ليگ برتر ۲ پيروزى خوب كسب كرديم و مى خواهيم اين روند را ادامه دهيم. حالا چه بازيكنى مثل خلعتبرى در تركيب ذوب آهن باشد چه نباشد! اگر همه بازيكنان حريف، رونالدو هم باشند ما كار خودمان را مى كنيم و كارى به نفرات نداريم. مجموعه پرسپوليس مى خواهد با تمام سعى و تلاش خود در اصفهان تيم ذوب آهن را شكست دهد. چه در حضور خلعتبرى و چه در غياب او. براى ما ۳ امتياز مهم است همين و بس.
و سؤال ويژه اى در مورد تيم ملى. اين روزها بحث بازى تيم ملى و بحرين و شكست سنگينى كه در اين بازى رقم خورد زياد است. نظر شما چيست؟
با توجه به اينكه همزمان با اين ديدار مقابل النصر بازى داشتيم من نتوانستم اين ديدار را ببينم و فقط نتيجه آن را شنيدم. به هر حال من نمى توانم در مورد اين مسأله حرفى بزنم چون بازى را نديدم. فقط مى توانم بگويم اين ديدار و نتيجه اى كه در آن رقم خورد جزو اتفاقات فوتبال است و مهم اين است كه بتوانيم از آن درس عبرت بگيريم نه اينكه بخواهيم به خاطر شكست در بازى دوستانه دست از حمايت تيم ملى برداريم. به هر حال تيم ملى حتى پس از نرفتن به جام جهانى نيز نيازمند حمايت است و بايد به آن كمك كرد تا با درس گرفتن از اين شكست ها در بازى هاى اصلى و رسمى نتيجه دلخواه را به دست آورد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)