پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته فوتبال مجلس از ضرب العجل این نهاد قانونگذار واگذاری سرخابی ها خبر داد .

رئیس کمیته فوتبال مجلس از ضرب العجل این نهاد قانونگذار واگذاری سرخابی ها خبر داد و گفت: اگر چه مجلس بر ضرورت باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوص تاکید دارد، اما اجازه نمی دهد شخص یا گروهی برای منافع خود یکی از این دو باشگاه را تصاحب کند.

 

سید شریف حسینی با تاکید بر قانون خصوصی سازی تیم های دولتی، گفت: طبق قانون مصوب مجلس، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید تا پایان سال 93 از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند که ماهیت و توانایی بخش خصوصی باید از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با بیان اینکه واگذار نشدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خلاف قانون است، افزود: با توجه به حساسیت این مساله نباید دقت فدای سرعت شود و خواست مجلس از وزارت ورزش و جوانان این است که این مساله مدت یک سال محقق شود، اما بدون انجام کار کارشناسی انجام این مهم به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه اداره باشگاه ها با بودجه دولتی در دنیای فوتبال مرسوم نیست، تصریح کرد: این درست نیست که مخارج باشگاهها توسط دولت تامین شود، زیرا باشگاه داری در جهان نوعی درآمدزایی است و باشگاههای برتر دنیا هیچ کدام با بودجه دولتی اداره نمی شوند.

رئیس کمیته فوتبال مجلس با بیان اینکه هر نوع منفعت طلبی شخص یا گروه خاصی برای تصاحب باشگاه های پرسپولیس و استقلال در مجلس به دقت بررسی می شود، گفت: طبق روال قانونی، وزارت ورزش و جوانان متولی خصوصی سازی نیست و تنها زمینه را برای خصوصی سازی دو باشگاه مهیا می کند.

حسینی تصریح کرد: پس از شفاف سازی اسناد و مدارک و مشخص شدن بدهی و داراریی های دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان، نحوه واگذاری، شرایط مزایده و چگونگی شرکت کنندگان در مزایده توسط سازمان خصوصی سازی زیر نظر وزارت اموراقتصادی و دارایی تعیین می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)