مرجع خبری پرسپولیس : تازه از بیمارستان مرخص شده بود به سختی می‌توانست صحبت کند. مجتبی محرمی را می‌گوییم. در مورد جدایی کریمی از او پرسیدیم که او در پاسخ جواب قاطعی به سوال ما داد «اگر الان به عشق پرسپولیس بازی کند و پول برایش مهم نباشد سرنوشتی مثل من در انتظار کریمی است. نه کسی به من زنگ می‌زند نه کسی حالم را می‌پرسد

مثل اینکه نمی‌توانید صحبت کنید. اتفاقی افتاده است؟

– سلام. تازه از بیمارستان مرخص شده‌ام. از ناحیه ریه مشکل داشتم که به همین خاطر چند روزی بستری بودم.

اگر حال شما مساعد نیست زمانی دیگر با هم صحبت کنیم؟

– نه، بفرمایید.

می‌خواستیم پیرامون جدایی کریمی از پرسپولیس و دلایل این قطع همکاری سوالاتی از شما بپرسیم

– من که الان در باشگاه نیستم که دلیل این جدایی را بدانم.

ولی شما سال‌ها بازیکن و کاپیتان پرسپولیس بودید و باید در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی داشته باشید.

– والله من مدتی در زمان انصاری‌فرد بازیکن پرسپولیس بودم اما با کریمی اصلا بازی نکرده‌ام که از اخلاق او با خبر باشم. به همین دلیل نمی‌توانم نظری در این رابطه داشته باشم.

 

ولی خیلی‌ها می‌گویند انصاری‌فرد از ابتدا هم دوست نداشت ستاره‌ای به نام کریمی در تیمش قدرت‌نمایی کند.

– مگر حالا که کریمی رفته کریم باقری نمی‌تواند نقش یک بزرگ را بازی کند؟ در زمان ما که انصاری‌فرد ستاره گریز نبود. او آن زمان خیلی دوست داشت تا ستاره‌ها را دور هم جمع کند ولی حالا انگار تفکرات او تغییر کرده.

حالا فکر می‌کنید چرا کریمی استیل‌آذین را انتخاب کرد؟

– به خاطر پول بیشتر. به شما اگر جایی دیگر پول بیشتری بدهند باز هم در محل کار فعلی خود می‌مانید؟

ولی پیراهن پرسپولیس کجا و پول کجا؟

– گذشت دوران عشق به پیراهن. خیلی خوب یادم می‌آید که سال هفتاد از یک تیم باشگاهی پیشنهاد چهارده میلیونی داشتم اما پرسپولیسی‌ها گفتند بیا و برای ما بازی کن. من هم به عشق پرسپولیس و پیراهن شماره هشت آن آمدم و یک فصل رفاقتی بازی کردم اما حالا…

حالا چی؟

– آیا همان آدم‌ها یک بار زنگ می‌زنند تا حالم را بپرسند؟ هیچ می‌گویند مجتبی محرمی مرده است یا زنده؟ من از باشگاه پرسپولیس توقع دارم اما کسی نمی‌گویند مجتبی محرمی کدام بیمارستان بستری بود یا…

پس با این صحبت‌ها به کریمی حق می‌دهید..
.
صد در صد. از کریمی به خاطر ترک پرسپولیس نمی‌توان ایراد گرفت. باید واقعیت‌ها را قبول کنیم. فوتبال حرفه‌ای شده و به همین دلیل باید حق را به کریمی داد. آیا اگر فردا برای کریمی اتفاقی مشابه من افتاد کسی جوابگو است؟ الان پول شیرین‌تر از عشق و رفاقت است. همین و بس.

حالا با این تفاسیر و جدایی کریمی فکر می‌کنید چه آینده‌ای در انتظار پرسپولیس است؟

– پرسپولیس عادت کرده که به بازیکن متکی نباشد. مگر قبلا که کریمی نبود اوضاع پرسپولیس چگونه بود. کریمی نبود پرسپولیس قهرمان لیگ شد همین دو سال پیش. حالا هم فکر نمی‌کنم ضرری از بابت نبود کریمی به پرسپولیس وارد شود.

ولی کریمی به خودی خود می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد

– واقعیت ها را باید در نظر گرفت. همیشه که کریمی نیست. یک روز او از فوتبال خداحافظی می‌کند و بازیکنان جدید باید جای او را پر کنند.

خب حالا فکر می‌کنید بازیکنان جانشین می‌توانند جایگزین خوبی برای کریمی باشند؟

– نمی‌توانم صحبتی در این مورد انجام دهم. چون از خریدهای پرسپولیس خبر ندارم و بیشتر فصل نقل و انتقالات را در بیمارستان بودم. امیدوارم بازیکنان جوان بیایند و جایگزین خوبی برای کریمی باشند.

چه آینده‌ای در انتظار استیل‌آذین است؟

– در فوتبال امروزی ستاره‌ها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند. رئال را ببینید که این همه ستاره را دور هم جمع کرده. آخرش به کجا می‌رسند؟ تا بازی‌ها شروع نشود نمی‌توان در مورد استیل‌آذین نظر داد. آنها باید بازی کنند تا با هم هماهنگ شوند. آن وقت می‌توان روی این تیم کار کارشناسی انجام داد.

می‌رسیم به شماره هشت. زمانی مجتبی محرمی، مهدی هاشمی‌نسب، علی انصاریان، علی کریمی و حالا

– اشکالی ندارد. اجازه دهید جوان‌ها بپوشند تا خودشان را اثبات کنند. مگر امثال من و… از اول بازیکن معروفی بودیم. پس باید به جوان‌ها فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)