پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی تیم‌ها، کمیته انضباطی سریعا جریمه‌های مربوطه را طبق آیین نامه انضباطی اعلام می‌کند.

اسماعیل حسن‌زاده پس از اعلام رای دیدار تیم های پرسپولیس – ذوب آهن و استقلال – سپاهان گفت: متاسفانه در دو بازی فوق تخلفاتی از سوی کادر فنی و بازیکنان صورت گرفت که طبق بندهای موجود در آیین نامه متخلفان را جریمه نقدی و از حضور در مسابقات آتی محروم کرده ایم.

وی افزود: باتوجه به تغییر آئین نامه انضباطی و هشداری که قبل از شروع فصل داده بودیم، امیدوار هستیم شرایط بهتر از گذشته باشد و بازیکنان به همراه عوامل تیم ها در رفتار خود دقت لازم را داشته باشند. 24 بازی در سه هفته لیگ برگزار شده و در مقایسه با سال گذشته آمار نشان می دهد که تخلفات کمتر بوده است. در 6 بازی از 24 بازی، اکثر دیدارها بدون حاشیه بوده و یکی دو مورد تخلف در هر هفته آن هم در یک یا دو بازی رخ داده است.

حسن‌زاده با اعلام اینکه اگر بازیکنان متخلف دوباره روند گذشته خود را در پیش بگیرند و بازهم در زمین مسابقه حاشیه ایجاد کنند با تنبیهات شدید کمیته انضباطی آن هم طبق آیین نامه انضباطی مواجه می شوند، گفت: امیدوار هستیم چنین اتفاقی رخ ندهد اما اگر شاهد تکرار تخلف از سوی بازیکن، کادر فنی و یا عوامل هر تیم باشیم، بدون شک تنبیهات بیشتری برایشان در نظر می گیریم.

رئیس کمیته انضباطی عنوان کرد: وقتی قانون عملی را منع کرده باید به آن احترام بگذاریم. از باشگاه ها می خواهم که طبق قانون عمل کنند. اگر در طول یک مسابقه به یکدیگر احترام بگذاریم بدون شک به سلامت فوتبال کمک کرده ایم. از همه فوتبالیست ها و عوامل تیم ها که برای طرفداران خود یک الگو هستند می خواهم احترام بگذارند تا شاهد برگزاری رقابت های لیگ برتر بدون تنش و حاشیه باشیم.

حسن‌زاده گفت: اگر کسی به مقامات رسمی برگزار کننده مسابقات توهین کند و یا برخورد فیزیکی در بازی ها رخ دهد  مطابق ماده 44 آئین نامه انضباطی، تخلفش به فیفا اعلام می شود. در واقع محکومیت و یا محرومیتش به خارج از ایران نیز کشانده می شود و در مسابقات خارج از کشور نیز محروم خواهد بود.

وی در پایان گفت: در کنار این موضوعات از مقامات کمیته داوران خواستیم که راندمان داوری را بالا ببرند که همین اتفاق افتاد و کمیته داوران پیش از فصل دوره های متعدد داوری را برگزار کرد که قطعا در روند داوری آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. اگر  تیمی به نوع رفتار یک داور از لحاظ فنی اعتراضی دارد با درخواست کتبی، اعتراضش را بیان کند نه اینکه بعد از بازی و یا در رسانه ها  علیه داوری مصاحبه کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)