پرسپولیس نیوز : مهاجم سابق پرسپولیس امیدوار است سرخابی‌ها در تقابل پیش‌رو احتیاط را کنار بگذارند و با یک بازی زیبا هواداران را خوشحال به خانه بفرستند.

محسن خلیلی درباره داربی 77 و خاطرات خود از این بازی، ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس در این فصل و شرایط کنونی خود صحبت کرد.

* داربی شماره 77 نزدیک است. یکی از چهره های تاثیرگذار این بازی در چند سال قبل محسن خلیلی بوده است.

بعد از اینکه از پرسپولیس رفتم مردم همیشه با لطف و محبت با من رفتار کردند. هر سال که زمان داربی می‌رسد حال و هوای این بازی سراغ من هم می آید. با این که چند سال است از پرسپولیس دور بوده‌ام اما مردم در خیابان و کوچه و بازار با ما صحبت می‌کنند و به نوعی ما را هم وارد این بازی می‌کنند. امیدوارم یک بازی تماشاگرپسند را از هر دو تیم ببینیم. دیداری باشد جدا از حساسیت‌های کاذب و زیبا. حداقل برنده داشته باشد حالا ما قرمز هستیم و دوست داریم پرسپولیس ببرد. امیدوارم مربیان آن چنان محتاط نباشند که بازی کیفیت بالایی نداشته باشد و در پایان هواداران به خاطر تساوی ناراحت به خانه بروند. دوست دارم بعد از بازی بازیکنان به سمت هواداران بروند و از آنها تشکر کنند و در مقابل تماشاگران هم به خاطر زحماتشان آنها را تشویق کنند. احساس می‌کنم اگر این فرهنگ جا بیفتد و بازیکنان ارتباط نزدیک‌تری با تماشاگران داشته باشند، حساسیت‌ها کمتر می‌شود و از آن طرف کیفیت بازی‌ها بالاتر می‌رود.

 

* با دو گل در داربی 63 و 64 محبوب هواداران شدی.

فصل اولی که به پرسپولیس آمده بودم، مردم می‌گفتند که نمی‌خواهیم در همه بازی‌ها حضور داشته باشی و گل بزنی. فقط به استقلال گل بزن. می‌گفتند فصل قبل رفت و برگشت به استقلال گل زدی. امسال هم این کار را تکرار کن. گلی که در داربی رفت زدم واقعا روی کارم در ادامه فصل تاثیرگذار بود. بعد از آن با خیال راحت‌تری بازی می‌کردم.

* چرا مصاف سرخابی ها همیشه زیبا از آب در نمی‌آید؟

ببینید خود مطبوعات و بازیکنان هستند که فشار این بازی را بالا می برند. بازیکن مصاحبه می‌کند و کری می خواند. مردم هم در کوچه و خیابان با نشان اعداد 6 و 4 برای هم خط و نشان می‌کشند. اما اگر دقت کرده باشید تعداد بازی‌های دو تیم به نسبت سال‌های قبل خیلی بیشتر شده و معمولا بیشتر از دو بار با هم دیدار دارند. اگر این نکته را در نظر بگیریم که این بازی هم به اندازه سایر بازی‌ها حساس است و فراتر از آن نیست و در کنارش بازیکنان هم هدفی داشته باشند و بدون استرس بازی کنند می توانیم بازی خوبی را شاهد باشیم. مهم‌ترین دلیل پایین آمدن کیفیت داربی این است که بازیکنان مطبوعات را رصد می‌کنند و به جای اینکه تمرکزشان روی بازی باشد بیشتر به اتفاقات حاشیه‌ای توجه می‌کنند.

* این بازی را چطور می‌بینی؟ برنده خواهد داشت؟

در چند سال گذشته پرسپولیس در داربی‌ها نتایج چندان خوبی نگرفته و فکر می‌کنم هواداران هم قبول داشته باشند که برد دو فصل پیش پرسپولیس در داربی یک اتفاق ویژه بود که ممکن است هر صد سال یک بار رخ دهد. مهمترین دلیل آن هم فقط غرور کادر فنی و بازیکنان استقلال بود. من مطمئنم بازیکنان این تیم زمانی که دو بر صفر جلو بودند به فکر بعد از بازی بودند. دقیقا مثل مهاجمی که وقتی در موقعیت تک به تک قرار می‌گیرد به جای اینکه به فکر زدن گل باشد به شادی بعد از گل فکر می‌کند. بعد از آن بازی و به خاطر کار بزرگی که پرسپولیس کرد بازهم تیم‌ها محتاط شده‌اند و دیدیم که دو بازی فصل قبل‌شان بدون گل مساوی شد. امیدوارم که این بازی برنده داشته باشد.

* ارزیابی‌ات از پرسپولیس این فصل چیست؟

به نظرم این تیم هنوز به هماهنگی کامل نرسیده است. با شناختی که از علی دایی دارم می دانم او در تمرین‌ها خیلی روی بازی تاکتیکی و حفظ توپ تاکید دارد. اما ما این حفظ توپ را هنوز در پرسپولیس نمی بینیم و بیشتر بازی مستقیم است که جریان دارد. اینکه بازیکنان جوان به پرسپولیس آمده‌اند خیلی خوب است اما آنها باید بدانند که مثل تیم‌های دیگر فقط 4 بازی‌شان از سوی مردم دیده نمی‌شود بلکه وقتی بازیکن پرسپولیس هستی مردم همه بازی‌هایت را زیر نظر دارند.

* علی کریمی این فصل از پرسپولیس رفت.

کریمی بازیکن بزرگی است. به قول ما فوتبالی‌ها بازی را برای تیمش در می‌آورد. آن هم با یک حرکت. به هر حال شرایط به نظر مسئولان باشگاه بستگی دارد و بعضی مواقع باید تمکین کرد. مثل خود من که باوجود اینکه در جام حذفی خوب گل زده بودم و در لیگ هم آمار بدی نداشتم اما من را نخواستند. هنوز که هنوز است حال و هوای آن روزها در پرسپولیس را دارم و با شناختی که از کریمی دارم مطمئنم که او هم می‌خواهد به این تیم برگردد. اما بهتر بود زمانی که از پرسپولیس جدا شد نه خودش و نه باشگاه حرفی نمی زدند و مساله را در خانواده نگه می‌داشتند.

* از شرایط خودت بگو. فعلا در تیمی مشغول نیستی؟

من قرارداد دو ساله ای با صبا داشتم که یک سال از آن مانده است. با من بی مهری شد و دیگر سراغی از من نگرفتند. حتی برای فصل جدید اسم من را هم از لیست خارج کردند. از من انتظار داشتند که برای تیم‌شان مفید باشم اما یک باشگاه زمانی می تواند از بازیکنش انتظار مفید بودن داشته باشد که به آن بازیکن فرصت داده شود. من حتی یک 90 دقیقه هم بازی نکردم. به من فرصت می‌دادند بعد می گفتند که مفید نبودی. این اصلا خوب نیست و باشگاه صبا حرفه‌ای کار نکرد.

 

* با مایلی کهن در این زمینه صحبت نکردی؟

نه با او هم صحبتی نداشتم. امیدوارم مشکلات مالی ام با صبا حل شود. آنها 50 درصد از فصل قبل به من بدهکار هستند. دوست نداشتم از آنها شکایت کنم. قرار است به دلیل حضور نداشتنم در فهرست فصل جدید 50 درصد از پول امسال به اضافه طلب فصل قبلم را بگیرم.

 

* می‌توانیم محسن خلیلی را دوباره در فوتبال ببینیم؟

باید ببینم شرایط چگونه رقم می‌خورد. همیشه باشگاه و مربی باید یک بازیکن را بخواهند. مثل امیر قلعه نویی که بار دیگر نیکبخت را به استقلال برگرداند و شما هم می‌بینید که این بازیکن چقدر با انگیزه کار می کند. بازیکن فوتبال‌بلد در هر شرایطی تاثیرگذار است. در این چند سال اخیر فرصت چندانی به من نرسید. با اینکه می‌توانستم خیلی کارها بکنم. البته خودم هم مقصر بودم. اما باید به فوتبال بازگردم. بعد از اینکه با پیراهن مس کرمان در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس گل زدم، تصمیم گرفتم در تهران بازی کنم و به همین خاطر صبا را انتخاب کردم. با اینکه تیم نتیجه نمی‌گرفت اما بازهم بازی به من نمی رسید. گل محمدی با اینکه خودش من را به صبا برده بود، به من فرصت بازی نمی‌داد. مربی بعدی هم بهانه مربی قبلی را می‌آورد و می‌گفت آن کسی که تو را به تیم آورد، بازی‌ات نمی‌دهد، من چرا باید این کار را بکنم؟ هر دو مربی را به خدا واگذار کردم. تفکرشان به نوعی تخریبی بود و در حق من نامردی شد. آن دو مربی و همه چیز را به خدا واگذار کردم اما فکر می‌کنم بهشت و جهنم در همین دنیاست. آخرین شانس من این است که در همین نیم فصل یا حداکثر آغاز فصل بعد به فوتبال برگردم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)