پرسپولیس نیوز : مهاجم سابق پرسپولیس گفت: اینکه پرسپولیس مربی‌ای همچون امیر قلعه‌نویی ندارد، ضعف است.

محسن خلیلی در خصوص استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس عنوان کرد: به نظرم این کار قشنگی نبود این موضوع هم برمی‌گردد به مشاوره‌های غلطی که به او می‌دادند. اگر قرار بود او استعفاء بدهد چرا قبل از فینال جام حذفی چنین کاری را انجام نداد. در آن زمان هم همین ترکیب‌های فاجعه‌بار و تعویض‌های بد وجود داشت. چرا در آن زمان این کار را نکرد. کسی که ادعا دارد یک پرسپولیسی ‌است باید تا آخرین نفس برای موفقیت تیم تلاش کند و به قراردادش تعهد داشته باشد. این اتفاق می‌توانست پس از پایان این فصل رخ دهد.

مهاجم سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل در تیم صبا شاگرد یحیی گل‌محمدی بوده در خصوص نتایج ضعیف پرسپولیس و قهرمانی استقلال تصریح کرد: همه شرایط استقلال را دیدند، پرسپولیس هم باید به این گونه عمل کند. مسئولان باشگاه باید از اشتباهات و ضعف‌های این فصل درس عبرت بگیرند تا برای فصل آینده این موضوع تکرار نشود. روی نیمکت پرسپولیس باید کسی بنشیند که دلسوز این تیم باشد و شرایط تیم را درک کند. حساسیت‌های موجود و هواداران را بشناسد. به نظرم برای فصل آینده باید کادر فنی سرخ‌پوشان تمام پرسپولیسی باشد.

خلیلی در مورد شرایط پرسپولیس در این فصل خاطرنشان کرد: رویانیان در این فصل زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید. امکانات و شرایط خوبی برای تیم مهیا کرد که در 40سال اخیر وجود نداشت. او وحشتناک خرج کرد و در توان خود زحمت کشید اما اطرافیان او هم کسانی بودند که نتوانستند مشاوره‌های درستی بدهند. پیشکسوتان پرسپولیس بودند که می‌توانستند برای بهتر نتیجه گرفتن تیم شرایط را مهیا کنند. او در خصوص انتخاب سرمربی اشتباه کرد. اگر قرار است یک مربی خارجی به تیم بیاید باید کسی بیاید که از بازیکنان شناخت داشته باشد.

وی تأکید کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است و نیاز به بازیکنان بزرگ و کادر فنی بزرگ دارد. نمی‌خواهم بگویم که گل‌محمدی مربی کوچکی بود اما باید به گذشته و کارنامه افراد نگاه کنیم. پرسپولیس جای بزرگ شدن نیست. مربیان جوان را با دست خودمان نابود می‌کنیم. پرسپولیس کسی مثل امیر قلعه‌نویی ندارد و این نشان ضعف است. باید از حواشی اتفاقات امسال درس گرفت.

مهاجم پیشین پرسپولیس در مورد کادر فنی و دستیاران گل‌محمدی تصریح کرد: حضور ادموند بزیک مثبت بود او به عنوان آنالیزور در تیم حضور پیدا کرد و چون یک پرسپولیسی بود کسی به او اعتراضی نداشت و با شرایط تیم آشنا بود. اما باید ببینیم سایر افراد چه جایگاهی داشتند. افرادی که تجربه حضور در تیم‌های بدون تماشاگر و در لیگ یک داشتند. باید افرادی روی نیمکت حضور داشته باشند که بتوانند مشاوره‌های خوبی به مربی بدهند.

خلیلی در مورد اینکه برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه اگر توپ‌های پرسپولیس در دیدار فینال به گل تبدیل می‌شد چنین انتقادهایی صورت نمی‌گرفت، یادآور شد: این موضوع وجود ندارد چه بهتر که ضعف‌ها آشکار شد. اگر پرسپولیس نتیجه می‌گرفت ضعف‌ها پوشیده می‌شد و سال بعد هم همین روال ادامه پیدا می‌کرد. همچنین اینکه نگاه پرسپولیس نباید به جام حذفی باشد این جام کوچک است. پرسپولیس باید تلاش کند که در لیگ برتر و بازی‌های فرسایشی در 34 هفته موفق باشد نه اینکه با چند بازی در جام حذفی بخواهد به قهرمانی دست یابد.

خلیلی درباره اینکه آیا طلبی از باشگاه پرسپولیس دارد، گفت: طلبی از باشگاه ندارم اما بابت قرارداد سال 87، مالیات بر عهده باشگاه پرسپولیس بود که به علت عدم پرداخت این موضوع من ممنوع‌الخروج شدم. طبق قراردادی که بسته‌ام مالیات بر عهده باشگاه است و هر مدیرعاملی که مسئولیت این باشگاه را برعهده داشته باشد باید این مسئله را حل کند نه اینکه بخواهد شانه از بار مسئولیت خالی کند و بگوید که این موضوع مربوط به مدیرعامل گذشته بوده است.

وی درباره خداحافظی علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا عنوان کرد: به نظرم کریمی تصمیم احساسی گرفت و به علت فشاری که وجود داشته این کار را کرده و علی برمی‌گردد. او می‌تواند تا چند سال آینده به فوتبال ما کمک کند اما در مورد مهدوی‌کیا معتقدم که او نباید به میدان می‌رفت. به نظرم قبل از بازی باید دور افتخار می‌زد و چهارگوشه زمین را می‌بوسید. خداحافظی او در حالی اتفاق افتاد که هیچکس کنار او نبود و فقط مسئول تدارکات او را همراهی می‌کرد. او باید در حالی خداحافظی می‌کرد که بر روی دوش بازیکنان زیادی قرار می‌گرفت.

وی درباره وضعیت خودش برای فصل آینده گفت: من یک سال دیگر با صبا قرارداد دارم و باید دید مربی فصل آینده چه کسی خواهد بود و آیا مرا می‌خواهد یا خیر؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)