بالاخره گروه بندی ایران در جام جهانی 2014 مشخص شد . صرفنظر از تیم ملی آرژانتین که کلاس بازی متفاوتی دارد جدال با بوسنی و نیجریه برای ما سخت خواهد بود خصوصا در برابر بوسنی و هرز گوین.

پس از قرعه کشی رقابت های تیم ملی مرتضی محصص به آنالیز گروه ایران پرداخته است. این مدرس فیفا دیدار با نیجریه را بزرگترین دیدار تاریخ تیم ملی می داند. وی آنالیز خود از بازی های تیم ملی و قرعه کشی اینگونه دانسته است: 

"بالاخره گروه بندی ایران در جام جهانی 2014 مشخص شد . صرفنظر از تیم ملی آرژانتین که کلاس بازی متفاوتی دارد جدال با بوسنی و نیجریه برای ما سخت خواهد بود خصوصا در برابر بوسنی و هرز گوین چرا که از این تیم اطلاعات زیادی نداریم  و البته  در مورد نیجریه هم در جام های زیادی شرکت داشته اطلاعات خوبی می توان بدست آورد .

 

با توجه به اینکه در اولین مسابقه باید به مصاف نیجریه  برویم اگر بتوانیم این تیم  را به خوبی آنالیز کنیم و اولین دیدار را به خوبی پشت سر بگذاریم آن وقت است که این شانس را داریم که به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم و شخصا  اعتقاد دارم این لیاقت را داریم . گروه ما ساده نیست .

 

بوسنی هم می تواند برای ما دردسر ساز شود اما در طرف دیگر تیم ایران از بازیکنان خوبی بهره می برد که در لیگ های اروپایی بازی می کنند و بازیکنان با تجربه ای دارد که این تلفیق در جام جهانی با حضور کارلوس کی روش می تواند امیدها را افزایش دهد .

 

ما تا زمان برگزاری این مسابقات احتیاج داریم که با تیمی از اروپای سرقی که به سبک بوسنی بازی می کند دیدار تدارکاتی برگزار کنیم و در این زمینه می توان به کشورهای کرواسی ، صربستان و یا رومانی اشاره کرد . از طرف دیگر باید با تیمی از آفریقا نیز دیدار داشته باشیم .

 

در خصوص دومین مسابقه ایران که با آرژانتین است باید قبول کرد که مصاف بسیار سختی در پیش است .

 

باید واقع بین باشیم و انتظار ما انجام بازی خوب و آبرومندانه توسط شاگردان کی روش است . طبیعت فوتبال غیر منتظره است ایران می تواند دو تیم دیگر گروه را  غافلگیر کند .

 

در مورد آرژانتین باید به این نکته توجه کنیم که به دلیل فاصله بین آرژانتین و برزیل ، حس بازی در خانه به آرژانتینی ها دست می دهد و اصولا با توجه به شرایط آمریکای جنوبی ، میزبانی برزیل شرایط خوبی برای آرژانتین ، اکوادر ، شیلی و اروگوئه رقم خواهد زد .

 

کاش می توانستیم تا قبل از جام جهانی برای یک دیدار هم شده راهی آمریکای جنوبی شویم . جو آمریکای جنوبی و آسیا تفاوت زیادی دارد و امیدوارم کی روش و نبی که در برزیل حضور دارند اطلاعات خوبی در مورد شهرهای میزبان ایران بدست آورند .

 

در پایان بازهم به این نکته اشاره می کنم که بازی با نیجریه می تواند بزرگترین دیدار ایران در تاریخ باشد چرا که کسب امتیاز در این دیدار می تواند شانس صعود شاگردان کی روش به مرحله بعد  را افزایش دهد" .

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)