مرجع خبری پرسپولیس : دبیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: جهت اعطای مدرک مربیگری درجه A برای علی دایی استثناء قائل شدیم تا مرتضی محصص با حضور در باشگاه پرسپولیس از او امتحان بگیرد.

 

غلامرضا جباری در این خصوص می گوید: AFC اعلام كرده كه از سال 2012 تا 2017 تمام مربيان بايد مدرك A آسيا را داشته باشند، ما هم براي اينكه در آينده به مشكل برنخوريم از سازمان ليگ خواستيم كه اين قوانين را اجرا كند.

 

آقاي دايي در مرحله اول كلاس كه مرحله تئوري بود شركت كرد و چون ما در تاريخ برگزاري مرحله دوم كلاس جابجايي انجام داديم و آقاي دايي هم برنامه‌اش را طبق برنامه اوليه ما تنظيم كرده بود نتوانست به‌خاطر سفري كه به آلمان داشت در كلاس‌ها شركت كند.

 

اشكال از ما بود كه تاريخ برگزاري كلاس را جابجا كرديم، به همين دليل براي آقاي دايي كه از برنامه‌ريزي ما متضرر شده بود استثنا قايل شديم و قرار است آقاي محصص با حضور در باشگاه پرسپوليس عملكرد او را بررسي كرده و نمره‌اش را بدهند.»

پس وقتي فدراسيون براي دايي استثنا قايل مي‌شود چرا به مربياني نظير فريبا با داشتن مدرك B اجازه حضور روي نيمكت را نمي‌دهد؟ جباري پاسخ اين سوال را هم اينطور مي‌دهد: «آقاي فريبا مدرك C دارد اگر ايشان مدرك B داشت به عنوان مربي مي‌توانست روي نيمكت استقلال بنشيند اما آقاي تارتار و آقاي دايي مدرك B داشتند و مدرك A را هم قرار بود بگيرند.

همانطور كه گفتم به‌خاطر جابجايي كلاس‌ها نتوانستند در كلاس عملي شركت كنند و ما هم به همين خاطر براي آنها استثنا قايل شديم. آقاي محصص در اين زمينه با AFC هم صحبت كرده ،آنها امتحان گرفتن در باشگاه را بلامانع دانستند شايد براي اولين بار اين كار انجام شود اما افتخارآفريناني مثل آقاي دايي كه بهترين گلزن جهان بودند اين حق را دارند.»

طبق صحبت‌هاي اين مقام مسوول فدراسيون فوتبال با رايزني با AFC قرار است براي اولين بار امتحان عملي مربي را در باشگاهش بگيرند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)