رييس اتحاديه فوتبال ايران از ارائه پيشنهادات براي تدوين طرح نظام جامع باشگاه داري به مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: براي حل بسياري از مشكلات فوتبال لازم است اين نظام جامع تدوين و تصويب شود.

به گزارش ایرنا ، عزيزالله محمدي روز دوشنبه خاطرنشان كرد كه اين پيشنهادات در ۱۷ بند به مجلس ارائه شده و افزود: دولت هم بايد به كمك فوتبال بيايد و نظام جامع باشگاه داري را با كمك مجلس هرچه سريع تر به تصويب برساند.
وي ادامه داد: در اين پيش نويس اختيارات زيادي مثل مافيت هاي مالياتي مختلف، حق كپي رايت، قرار گرفتن استاديوم ها در اختيار باشگاه هاي خصوصي و چند مورد ديگر درنظر گرفته شده كه مي تواند باعث بالا رفتن علاقه بخش خصوصي براي حضور در فوتبال شود.
رييس اتحاديه فوتبال گفت: دولت بايد از كشور هاي موفق در اين طرح، الگو بگيرد تا بخش خصوصي رغبت كند به عرصه فوتبال بيايد. با اين كار فوتبال ما متحول خواهد شد.
وي تصريح كرد: حمايت از ورزش و ورزشي ها بايد انجام شود و بهتر است از نيرو هاي متعهد ورزشي در بخش هاي مختلف استفاده شود.
وي اظهار داشت: الان دولت به بسياري از باشگاه هاي فوتبال بودجه مي دهد و كنترل خاصي هم روي پول هاي پرداختي نيست. مجلس و دولت بايد در بودجه سال آينده كل مبلغ پرداختي به باشگاه هاي فوتبال زير نظر دولت را يك كاسه كنند و تا ۵ سال مقداري از اين بودجه را به ترتيب در اختيار آنها قرار دهند و هر سال اين بودجه را تا خودكفايي كاهش دهند.
محمدي تاكيد كرد: بايد در كنار اين كار نظام جامع باشگاه داري هم مورد تصويب قرار گيرد و باشگاه از وام ها كم بهره سود ببرند تا آنها بتوانند روي پاي خود بيستند.
وي افزود: در بحث نظام باشگاه داري ۱۷ مورد را پيشنهاد داده ايم ؛ البته اين طرح منحصر به فوتبال نخواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)